Tips til nye løpesko? Nike Zoom Fly Flyknit? Pegasus?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Håvard

Tips til nye løpesko? Nike Zoom Fly Flyknit? Pegasus?

Legg innav Håvard » 03 nov 2019 11:57

Hei!

Jeg kjøpte Mizune Wave Rider for en tid tilbake, men har ikke vært helt fornøyd med disse. De føles litt tunge og jeg har nok også kjøpt de ett nummer for store. Dette med størrelse synes jeg er litt vanskelige. Mine forrige Nike var kanskje akkurat litt for trange, men de satt som et skudd.

Uansett, jeg løper såpass mye nå og forhåpentligvis blir det enda mer fremover, så jeg tenker at jeg kan spandere på meg noen sko som jeg er litt mer fornøyd med. :)

En kamerat har kjøpt Nike Zoom Fly Flyknit og skryter mye av dissse. Googlet litt og så at noen mener Nike Pegasus er vel så bra som en all-round løpesko.

Jeg løper både ute og på mølle.

På forhånd takk for tips! :)

PS: Trenger absolutt ikke være en av disse to, men var disse jeg tilfeldigvis har fått øye på. Det viktigste er at de er lette og sitter bra på foten.

Mvh

Håvard

hailegeraldo

Re: Tips til nye løpesko? Nike Zoom Fly Flyknit? Pegasus?

Legg innav hailegeraldo » 04 nov 2019 18:10

Det kommer nok ikke til å mangle tips når du spør folk om dette. Jeg tviler på om du kommer særlig nærmere det skoparet som passer deg best om du skal basere valget på tips. Noen sier Hoka. -Nei, mange sier Hoka. Andre sier Mizuno. Jeg sier Nike, men hadde jeg prøvd Kinvara fra Saucony hadde jeg sikkert sagt Saucony Kinvara.
Noen like myke sko, andre liker harde sko. Og så har vi det med passform. Og drop.

Tips: Ta deg en tur til en butikk der de har mølle du kan løpe på, og så prøver du ørten typer sko. Med dine 110 innlegg her tipper jeg du har forutsetninger nok til å velge etter smak :)

Som allroundsko ville mitt valg falt på Pegasus foran Zoom Flyknit. Sistnevnte er litt "sære" i formen.

Håvard

Legg innav Håvard » 06 nov 2019 22:22

hailegeraldo skrev:Det kommer nok ikke til å mangle tips når du spør folk om dette. Jeg tviler på om du kommer særlig nærmere det skoparet som passer deg best om du skal basere valget på tips. Noen sier Hoka. -Nei, mange sier Hoka. Andre sier Mizuno. Jeg sier Nike, men hadde jeg prøvd Kinvara fra Saucony hadde jeg sikkert sagt Saucony Kinvara.
Noen like myke sko, andre liker harde sko. Og så har vi det med passform. Og drop.

Tips: Ta deg en tur til en butikk der de har mølle du kan løpe på, og så prøver du ørten typer sko. Med dine 110 innlegg her tipper jeg du har forutsetninger nok til å velge etter smak :)

Som allroundsko ville mitt valg falt på Pegasus foran Zoom Flyknit. Sistnevnte er litt "sære" i formen.

Takk for bra innspill, hailegeraldo! :)

Jeg har ikke all verdens tid å bruke på dette og burde sikkert brukt mer tid, men tok en rask avgjørelse. Var innom Løplabbet uten hell (lite hjelp å få og mange kunder). Testet så Nike Pegasus 36 på G-Sport, fant riktig størrelse og synes de virket bra på foten. Bestilte de så på Sportamore til kr 839 ink. frakt. Helst skulle jeg vel hatt 'storebror' Turbo, men de var i dyreste laget nå (nesten kr 2000).

Ser jo at mine Mizuno Wave Rider får jevnt over gode anmeldelser, men jeg har altså ikke vært helt fornøyd. Synes de føles litt klumpete og store.

Satser på mine nye Nike blir bedre. ;)

Håvard

boas

Legg innav boas » 08 nov 2019 21:31

Smekk på lanken for å prøve i butikk og bestille på nett.Du skal ha bra mye flaks nå om ikke karmaen gjør at skoa er søppel.

Selv har jeg både Pegasus og Zoom Fly FK. Ville valgt sistnevnte til løping på asfalt og mølle. (Men det er som nevnt over individuelt.)

Håvard

Legg innav Håvard » 09 nov 2019 19:37

Vet ikke om det var alvorlig ment, men jeg har dessverre ikke råd til å betale G-Sport 500 kroner ekstra kun for å være hyggelig. :)

Har fått skoene og de satt som et skudd. Ser frem til å prøve de! ;)

boas

Legg innav boas » 12 nov 2019 08:09

Ønsker deg alt vel i nye sko, men det var også et alvor i det. Etter min mening skal du netthandle om du ikke vil betale prisen i en fysisk butikk, men da bør du heller ikke benytte deg av at de har varer lagerført, betaler betjening, lokaler mm. Jeg mener at den servicen bør være forbeholdt de personene som handler eller har intensjon om å handle der.
Jeg synes ikke det er rimelig å kreve at man skal handle i fysiske butikker for å opprettholde dem, de bør også være konkurransedyktige. Allikevel er det slik at om man setter pris på et tilbud så bør man benytte seg av det.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»