Langtur på søndag ved Jessheim

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Langtur på søndag ved Jessheim

Legg innav antoess » 06 mar 2011 23:11

Inviterer herved folk som har lyst på en litt lenger løpetur ved Jessheim med på en sosial runde eller to søndag 13. mars. Siden det er landsmøte for Kondis denne helga, er det trivelig å kunne få til en langtur med utgangspunkt i Rica Hotell Gardermoen på formiddagen. :)
Løypa er ikke lagt ennå, og forslag mottas med takk. Det er flere muligheter får å løpe rundt i området, hvor det kan kjøres flere runder eller avstikkere. For egen del tenker jeg at i overkant av maraton hadde vært fint. Men alle som vil være med på en kortere tur er også velkommen. Og farten blir lagt opp etter ønske fra de fremmøtte, men jeg ser for meg at det ikke går raskere enn 5:30 i utgangspunkt. Så kan vi heller legge inn litt variasjon om det er behov og ønskelig i siste del :P
Nærmere informasjon vil komme utover uka, så det er bare å lade opp til forhåpentligvis flott dag i løpeskoene :D
http://www.123hjemmeside.no/Antoess

Alltid i bevegelse - best i det lange løp!

Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Re: Langtur på søndag ved Jessheim

Legg innav antoess » 13 mar 2011 15:23

Responsen på langturen ble ikke helt overbegeistrende. Men vi ble tre personer som møtte opp. Jeg og Per Gunnar Alfheim fikk med oss Inge Asbjørn Haugen som trenger å trene seg litt opp igjen. Vi la oppfarten etter hans nivå, samtidig som det er fin ultratrening. Inge Asbjørn hadde ikke problemer med å følge 6-tempo på den 12 km. lange runden fra Rica Hotell Gardermoen ved E6-innkjøringen til Gardermoen. Vi løp mot flyplassen, tok brua over veien og jernbanen, og løp mot Jesseheim. Her snudde vi tilbake ned til hotellet igjen. :D
Mens Inge Asbjørn sa takk for fin kameratslig tur og Per Gunnar måtte skifte litt, jogget jeg vel kilometeren før vi bega oss ut på en ny runde. Vi tok av ei bru tidligere og det ble 10 kilometer rundt. PG skulle ta tidlig fly og måtte derfor legge opp til en litt kortere siste runde. Det ble til sammen 29 km. på ham, mens det ble 31 km. på meg. Vi to økte tempoet litt de to siste rundene, men holdt oss på godt ultranivå i rolig fart med mulighet for å prate om alt fra damer, vin og sang, til trening, ultrahistorier og andre temaer. Alltid kjekt å løpe slike rolige turer med gode venner, og håper det blir mulig med flere slike turer senere :P
Takk for turen, og 3,07 er jo en flott langtur selv om det alltid er ønske om enda lenger turer. Både jeg og PG er i god oppbygging til maraton og ultraprestasjoner i klasse 50-54 år denne sesongen, så dere andre må bare se opp for to sultne vestlendinger :mrgreen:
http://www.123hjemmeside.no/Antoess

Alltid i bevegelse - best i det lange løp!

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»