Hva var ditt siste LØP og hva ble tiden?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
SAUCONY
Sted: Øvre Årdal

Re: Hva var ditt siste LØP og hva ble tiden?

Legg innav SAUCONY » 11 sep 2010 17:18

Heirsnosi opp, motbakkeløp på heimebane i Øvre Årdal i dag.
11.5 km og 1000 høgdemeter jamn stigning etter ein nesten flat første km.

Plass : 4 av 5 i klassen
6 av 18 totalt

Tid : 1.05.53 ( 5.43 pr. km)

Godt nøgd med gjennomføringen. Klarte det eg hadde bestemt meg for på førehand, å halde jamn fart og unngå syre. Trur eg fekk ein fin gjennomkøyring til Oslo Maraton, sjølv om motbakkeløp kansje ikkje er det mest ideelle. Må nesten støtte lokale tiltak :)
45-49 klassen var rimeleg sterk med Kjetil Dyrvik som vinnar og Skåla opp vinnaren(1.25) K E Mundal som nr. 2.

http://www.ardal.no/eway/default.aspx?p ... 74:3:::0:0
Bjørn F.

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 11 sep 2010 22:23

SAUCONY skrev:Heirsnosi opp, motbakkeløp på heimebane i Øvre Årdal i dag.
11.5 km og 1000 høgdemeter jamn stigning etter ein nesten flat første km.

Plass : 4 av 5 i klassen
6 av 18 totalt

Tid : 1.05.53 ( 5.43 pr. km)

Godt nøgd med gjennomføringen. Klarte det eg hadde bestemt meg for på førehand, å halde jamn fart og unngå syre. Trur eg fekk ein fin gjennomkøyring til Oslo Maraton, sjølv om motbakkeløp kansje ikkje er det mest ideelle. Må nesten støtte lokale tiltak :)
45-49 klassen var rimeleg sterk med Kjetil Dyrvik som vinnar og Skåla opp vinnaren(1.25) K E Mundal som nr. 2.

http://www.ardal.no/eway/default.aspx?p ... 74:3:::0:0

Du er blitt for gammel ;) Hadde du vært en klasse yngre hadde du vunnet suverent og knust nestemann med 20 min. Vel blåst.

Brukeravatar
SAUCONY

Legg innav SAUCONY » 11 sep 2010 23:12

Sunset skrev:Du er blitt for gammel Hadde du vært en klasse yngre hadde du vunnet suverent og knust nestemann med 20 min. Vel blåst.

Ja, synd eg ikkje vart fødd 8 mnd seinare ;) Blir ofte ujamne klasser med så få deltakere. Dei aller fleste lokale trimmere stilte i ein kortere versjon av løpet på 6 km, der målet var å komme under timen(timeklubben). Fekk no bekrefta at formen er bra, og det var det viktigaste for meg :)
Bjørn F.

Brukeravatar
Odin

Legg innav Odin » 12 sep 2010 19:30

Da var det tid for Trondheim maraton. Fallt på heldistansen på impuls. Målet var sub 3 timer, men lengste tur siste seks uker på 14-15 km pga mye sykling var ikke følelsen god :oops:

Åpnet hardt og tvilte på om det ville holde. Tror de fem første km gikk unna på rundt 19 min. Etter hvert stabiliserte farten seg på 3.52-3.57 som fortsatt var en del høyere enn de planlagte 4.10... Passerte andre og tredje plass etter ca 33-34 km og holdt unna til mål. Fikk astmaanfall når det gjenstod ca to km og slet meg i mål med nesten ni min på de to siste km...

Tiden ble 2.48 og andreplass totalt... Alt i alt veldig fornøyd med dagen, men utrolig tunge bein nå :?
Mål: 5 km: 16.30 10 km: 34.00 Halv: 1.15 Hel: 2.40

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 12 sep 2010 19:54

Mitt siste løp skulle vært Ulriken Over i dag. Opp kl 0515 for å rekke fram til start. Har kjørt over 50 mil i dag bare for å møte til start og få vite at løpet var avlyst grunnet tåke. Lite fornøyd med dagen. Tok en tur i Stoltzekleiven i ren frustrasjon. Satte pers der, men føler likevel at dette var en helt bortkastet dag.

RedDevil

Legg innav RedDevil » 12 sep 2010 21:20

Jævlig frustrerende da. Tror jeg hadde vært rimelig forbanna i den situasjonen.
Hva var grunnen til at de avlyste?

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 12 sep 2010 21:36

Utdrag av mail:
"På grunn av dårlige værforhold må vi avlyse dagens Ulriken Over. Det er tett tåke over vidden, og det vil være uforsvarlig å gjennomføre dagen arrangement"

Vil tro at det i Bergensfjellene er mange dager om høsten med lavt skydekke og tåke. Med andre ord stor sjanse for at dette ikke er siste gang. Imidlertid siste gang jeg stiller, med mindre det er meldt strålende vær.

Brukeravatar
SAUCONY

Legg innav SAUCONY » 12 sep 2010 21:37

Sunset skrev:Mitt siste løp skulle vært Ulriken Over i dag. Opp kl 0515 for å rekke fram til start. Har kjørt over 50 mil i dag bare for å møte til start og få vite at løpet var avlyst grunnet tåke. Lite fornøyd med dagen. Tok en tur i Stoltzekleiven i ren frustrasjon. Satte pers der, men føler likevel at dette var en helt bortkastet dag.

Den e SUR. Får virkelig håpe du har meir flaks neste helg og får til eit godt løp på Birken.

Odin skrev:Tiden ble 2.48 og andreplass totalt... Alt i alt veldig fornøyd med dagen, men utrolig tunge bein nå

Gratulera :) Trur du har eit rimeleg stort potensiale, om du trener meir maraton-retta trening.
Bjørn F.

desperado

Legg innav desperado » 13 sep 2010 07:06

Trondheim (Halv)maraton, måtte bryte etter 1 km. Sliter med en vond legg, trenger tydeligvis mer hvile. Det jeg lurer på er om noen har sett noen resultater fra løpet. Siste resultater på hjemmesiden er jo fra 2008.

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 13 sep 2010 11:32

Odin skrev:Tiden ble 2.48 og andreplass totalt... Alt i alt veldig fornøyd med dagen, men utrolig tunge bein nå :?

Kikket på reportasjen fra løpet som er lagt ut på kondis.no. Bet meg merke i splitt-tidene dine. Utrolig jevnt løp! Kunne nesten ikke vært bedre gjennomføring.

Det samme kan ikke sies om mitt løp (halvmaraton). 3,5 min lengre tid på siste halvdel. Ikke akkurat imponerende. Berget akkurat 3.plassen etter skjerping mot slutten.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»