Hva var ditt siste LØP og hva ble tiden?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
boas

Re: Hva var ditt siste LØP og hva ble tiden?

Legg innav boas » 21 okt 2013 13:56

Løp også Amsterdam, som mitt andre. 1.33 på halv og 3.15 i mål. Har for få langturer (ikke noen over 21) til at jeg holder helt inn. Blir nok en maratonstart til, men da må jeg enten løpe flere langturer eller skru ned farta mye.

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Legg innav Gunnar Bruun » 22 okt 2013 00:00

Oslo Maraton.
2.56.25 ble sluttiden.
Har mer å gå på, og skal under 2.50 til neste år. :)

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 22 okt 2013 00:30

Årets Oslo halvmaraton på 2:30:28 som var målet sånn omtrent.

Brukeravatar
METALLER
Sted: ASKIM
Kontakt:

Legg innav METALLER » 01 nov 2013 09:00

hei til alle :D
jeg er ny i forum og ville bare dele med dere min glede etter mitt først maraton i Oslo etter 2 mnd av hardtrening ;)
jeg hadde planlagt å gjennoføre det i ca 5/4,30 timer......men i slutten ble = 3:47:36 :D
det kunne ikke være bedre enn det :)
"I'm a distance runner. I've been trained to keep going even when it's hard. When it hurts. When it sucks. When I don't want to. Call it what you want; stubbornness, endurance, determination, guts. Deep down, I don't know how to give up."

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 04 nov 2013 09:01

METALLER skrev:hei til alle :D
jeg er ny i forum og ville bare dele med dere min glede etter mitt først maraton i Oslo etter 2 mnd av hardtrening ;)
jeg hadde planlagt å gjennoføre det i ca 5/4,30 timer......men i slutten ble = 3:47:36 :D
det kunne ikke være bedre enn det :)

Jo, det kunne det ;)

Men det var veldig bra da! 8-)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
METALLER
Sted: ASKIM
Kontakt:

Legg innav METALLER » 04 nov 2013 09:18

du er rett ;) derfor har melde meg på den neste Oslo maraton med tanke å fullføre det i mindre enn 3:30 :)
"I'm a distance runner. I've been trained to keep going even when it's hard. When it hurts. When it sucks. When I don't want to. Call it what you want; stubbornness, endurance, determination, guts. Deep down, I don't know how to give up."

jongiv

Legg innav jongiv » 06 nov 2013 22:41

Oslo 1/2 maraton klasse 45-49. Fikk tiden 01.20.16. Målet var og se 1.19tallet men klarte det ikke i år :P

ikkeno

Legg innav ikkeno » 23 nov 2013 17:04

Gunnar Bruun skrev:Har mer å gå på, og skal under 2.50 til neste år. :)

Istanbul Marathon 17. nov 2013 og tiden ble ca 4:15
Er blitt medlem her for å finne ut hva som må gjøres for å forbedre den tiden.
Jeg er 72 år og da er det ikke lenger lett å holde høy fart.

Veteran

Legg innav Veteran » 24 nov 2013 05:40

Hei du ikkeno ! moro aa treffe en veteran her inne, tror du er den foerste i samme klasse som meg siden jeg kom med.

Tja, var vel ikke saa ille den tiden, hvis du ser paa div. resultatlitser saa er det mange mye yngre som ikke akkurat gruser den tiden.
Men selvsagt beror det jo litt paa hva du har prestert tidligere, jeg vetat noen av de beste i "vaar" klasse har holdt koken med flotte
tider langt opp aarene. Tor Aa f.eks. har jo vaert ganske suveren helt til for faa aar siden,ja kanskje er han med ennaa, jeg har ikke
sjekket res. saa noeye paa lenge naa. Asbjoern L. var i samme kl. disse to var paa toppen i kl. godt foran oss 4-5 andre som loep
greit under 2.40 den gangen.
Da var du helt sikkert aktiv samtidige som meg ogsaa, kl.40-45 fra 1979 + at jeg fikk etpar aar til foer en ulykke stoppet meg.
Var du f.eks. med i 1. Oslo-maran (1980?) da vi tok svoemmeknappen paa Raadhusplassen paa hjemveien etter aa ha vaert ut til Hoevik ?
Jeg har et bilde foran meg her tatt i det jeg kommer inn Maratonporten, jeg ser bokstavelig talt ut som ei druknet katte, m, langt haar og skjegg,
men tiden ble liikevel 2.47.
Fint at du holder koken, jeg savner maratonmiljoeet, det var mye moro. Naa sykler jeg nesten daglig hele aaret ettersom jeg bor litt unna
snoen, og vekta er faktisk bare + 4-5 kg. jfr. med 72-73 som var matchvekt den gangen. Jeg bodde en knapp time fra Oslo da.
Moro aa hoere om du ogsaa har noen morsomme minner fra den gang, og saa oensker jeg deg lykke til videre med lange loep, hadde utrolig mange
fine kamerater som jeg ofte tenker paa.
Ettersom det heter " mitt siste loep". I 1987 var jeg paa besek paa mitt opprinnelige hjemsted, og der arrangerte de for foerste gang et lite gateloep>
paa 3 km. Jeg kom tilfeldigvis forbi startstedet, og loepslederen ropte til meg at jeg maatte faa paa meg shorts og bli med. De ventet 5 min .med starten
slik at jeg rakk aa bli med. To juniorer knallaapnet og var 100 m. foran etter 500 m. Paa tilbaketuren tok jeg de fatt i en liten kneik, loep litt feil og slapp
de forbi, men tok igjen den ene og var 2 m. bak han som vant, da hadde jeg loept nesten 100 m. x-tra, hahaha, og tiden ble 10.01... De andre var ganske
langt bak, og jeg fikk en fin pokal som jeg setter stor pris paa, spesielt fordi det var min eneste konkkurranse paa hjemstedet. Det var dett God soendag!

ikkeno

Legg innav ikkeno » 24 nov 2013 10:43

Veteran skrev:Hei du ikkeno ! moro aa treffe en veteran her inne, tror du er den foerste i samme klasse som meg siden jeg kom med.

Tja, var vel ikke saa ille den tiden, hvis du ser paa div. resultatlitser saa er det mange mye yngre som ikke akkurat gruser den tiden.
Men selvsagt beror det jo litt paa hva du har prestert tidligere, jeg vetat noen av de beste i "vaar" klasse har holdt koken med flotte
tider langt opp aarene. Tor Aa f.eks. har jo vaert ganske suveren helt til for faa aar siden,ja kanskje er han med ennaa, jeg har ikke
...
Da var du helt sikkert aktiv samtidige som meg ogsaa, kl.40-45 fra 1979 + at jeg fikk etpar aar til foer en ulykke stoppet meg.
Var du f.eks. med i 1. Oslo-maran (1980?) da vi tok svoemmeknappen paa Raadhusplassen paa hjemveien etter aa ha vaert ut til Hoevik ?
Jeg har et bilde foran meg her tatt i det jeg kommer inn Maratonporten, jeg ser bokstavelig talt ut som ei druknet katte, m, langt haar og skjegg,L
men tiden ble liikevel 2.47.
Fint at du holder koken, jeg savner maratonmiljoeet, det var mye moro. Naa sykler jeg nesten daglig hele aaret ettersom jeg bor litt unna
snoen, og vekta er faktisk bare + 4-5 kg. jfr. med 72-73 som var matchvekt den gangen.

Maraton krever selvdisiplin og det samme gjelder for vekta. Jeg greier fint å kontrollere vekta, men vet ikke sikkert om jeg igjen kan bli en rask maratonløper. Da jeg var litt over 50 år løp jeg Drammen maraton på 3:10
Torbjørn Nelnes ble gravlagt i forrige uke og det var årsaken til at jeg nå har lest hans bok. Den finnes digitalt på Nationalbiblioteket. Hans historie viser at det er mulig å løpe fort i høy alder, men den viser vel også at man må være spsielt målbevisst for å greie det.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»