Stor løpesekk - noen som har gode tips?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Stor løpesekk - noen som har gode tips?

Legg innav Adelheid » 06 jun 2011 20:08

Jeg skal på løpeleir i sommerferien. Det innbefatter blant annet å løpe 16 km to ganger med alt jeg trenger i løpet av fem dager (minus mat) på ryggen. Det stiller krav til at jeg har en skikkelig bra sekk (og er flink til å pakke, men det er et helt annet kapittel... :P ). I tillegg skal det løpes i kronglete terreng.
Det er forskjell på å løpe med sekk og gå med sekk, og det er en haug med sekker å velge mellom - så jeg lurer på om noen har testet og har noen tips?
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Brukeravatar
knut42

Re: Stor løpesekk - noen som har gode tips?

Legg innav knut42 » 06 jun 2011 23:55

Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 07 jun 2011 19:20

Takk for det! :)
Problemet er bare at en vanlig løpesekk blir altfor liten til en femdagers tur - den største sekken i testen er på 20 liter.

Noen som har testet å løpe med større sekker?
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 09 jun 2011 13:43

Jeg har ofte løpt med en vanlig dagsturryggsekk fra McKinley (relativt billig merke). Dette var da løping hjem fra jobben. Det som er viktig er at du kan snøre den tett mot kroppen, både hoftereimen, skulderreimene og brystreimen. De må være lette å justere, fordi du justerer ofte. Sjekk at ikke reimene irriterer i nakken din når sekken er strammet så tett.
På lengre distanser kan jeg tenke meg at du vil kunne ha et drikkesystem (camelbag) i sekken. Jeg synes også det er fint med mesh sidelommer uten glidelås, der du lett kan ta ut/putte noe inn.

Linda

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»