hvile

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
avuna
Kontakt:

hvile

Legg innav avuna » 10 aug 2011 22:22

Noen som har noen hvileaktiviteter som passer for sofakroken/senga? Jeg er lei av tven, må ha ting å gjøre, hva gjør du når du ikke trener og du har vondt overalt? Jeg har lenge spilt data men da kroppen slutten å fungere sluttet jeg, og jeg klarer fortsatt ikke å få noe ut av det. Jeg orker ikke å ligge i senga, gjør like vondt det:) Må stresse ned med noe. Jeg har ikke en eneste hobby utenom dataen/treninga/mennesker. Blir ekstremt utmattet fysisk men ikke i det hele tatt mentalt. Akkurat nå trenger jeg desperat soloaktiviteter. Jeg liker ikke kreative ting.
Blogg: avuna.blogg.no

Ian
Sted: Oslo

Re: hvile

Legg innav Ian » 16 aug 2011 08:22

Høres ut som du ikke trenger så mye hvile akkurat, Er man nedkjørt pga trening så er hvile det viktigste for kroppen! En god sofa og en god bok er tingen, ja og beina høyt!

MissHyper

Legg innav MissHyper » 16 aug 2011 08:32

En liten gåtur, kan være vel så bra for restitusjonen :-) Og det er ikke såååå kjedelig da.

håvard b.

Legg innav håvard b. » 16 aug 2011 09:16

Man trenger åndelig føde. Les en bok.

avuna
Kontakt:

Legg innav avuna » 17 aug 2011 22:08

Hmm, bøker har jeg lest ut, saken er at jeg blir sittende ved dataen med roboter som gjør jobben for meg(slik at jeg får noe å tenke på mentalt), så ser jeg på tv istedet, for å slappe av, men så er det ikke nok tvprogrammer. Jeg er våken til 5 om natta, våkner klokka 3 om ettermiddagen. jeg har nå gått over til muskeltreningsprogram for å komme over muskelproblemene(vondt i sener/mage/beina er tunge og skikkelig tung i hodet). Jeg trener 6 dager uken nå(4 dager muskeltrening(20min) og 2 dager kondisjon(2 timer)), men mye mindre enn før da jeg trente 3 timer 3-4 ganger uken. Så er jeg overvektig enda, og det gjør at jeg blir fort sulten(jeg spiser så fort jeg kjeder meg), men skulle hatt noe som effektivt restituerte meg i løpet av 2 timer så jeg ifall får gjort noe på kvelden etter jeg har trent. Sliter med angst og depresjon for å sitte i ro pga dette. Jeg har glemt åssen man slapper av, jeg begynte å trene da å sitte oppreist gjorde så vondt at jeg måtte ligge på sofaen hele dagen. nå er det gått 2 år siden jeg begynte å tenke på det, 6 måneder siden jeg kjørte fullkjør på trening og har vært overtrent helt siden jeg starta. Finnes det bøker som er så billige at jeg kan lese en hver dag? Biblioteket rekker jeg aldri å få levert noe som helst eller møte opp, åpningstider på 15 timer uka. Kort sagt, livet er kjedelig mellom 6-9 om kvelden. Hva skal jeg si til meg selv for å gi meg selv lov til å slappe av? Noen som har noen ideer for møter med voksne hobbyaktiviteter, da jeg trenger sosialt samvær. Saken er at jeg kjeder livet av meg på sofaen, og jeg må gjøre noe hele tida, men det går ikke uten å ta en 2 ibux 3 ganger daglig og ikke det engang hjelper. Skulle hatt en bil så jeg kom meg ut alene. Hele problemet ligger vel i at jeg ikke restituerer meg og da får jeg ikke gjort noe jeg vil utenom treninga, dette gjelder også hus og hjem.

Ian
Sted: Oslo

Legg innav Ian » 18 aug 2011 07:12

Avuna: Her er det vel ikke bare restitusjon du trenger, synes du skal kontakte fastlegen din for å få hjelp! Jeg vil råde deg å få en normal døgnrytme først og fremst..Og ta ting deretter!

avuna
Kontakt:

Legg innav avuna » 18 aug 2011 13:32

Ja det handler vel om å gi seg selv lov til å slappe av, stresser over at jeg får så jævla vondt av treninga at jeg ikke kan gjøre en dritt mentalt heller. Så blir det til at jeg sover til feil tider for jeg er utvhilt når jeg burde vært i senga, og utslitt etter at jeg har sovet. Skal til legen og se hva han kan gi meg, og ikke ta øvelser jeg ikke klarer å gjøre hver dag. Burde hjelpe litt ihvertfall. Skulle hatt hypnose for meditasjonens skyld.

Brukeravatar
Plagen

Legg innav Plagen » 18 aug 2011 21:09

Virker som om du har kjørt deg ganske godt inn på feil spor.
Time out, orientere seg, finne rett retning.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»