Trenger ny løpejakke og tights

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
MissHyper

Trenger ny løpejakke og tights

Legg innav MissHyper » 21 sep 2011 12:07

synes den nye løpejakken til Nike er så fin. Element Shield heter den. Noen som har erfaringer med den? Jeg løper mye i all slags vær og er avhengig at den tåler både regn/sludd/sol (uten at jeg renner vekk). Og at den puster godt. Erfaringer?

Hva med den løpebuksen fra Newline? Iconic protect. Erfaringer? Viktig at den ikke gnager selvsagt. Og at den har lomme med plass til en liten smarttlf. Flittig bruker av Endomondo så det er viktig at jeg får med den, de dagene jeg løper uten jakke.

Har veeeeeldig lyst på den kompresjonstightsen fra 2xu men synes 1000 kroner er i overkant for en ny løpetights. Lurer jo på om kompresjonsbukser virkelig virker og? Har hørt at den har mer placebo-effekt?

Andre som har gode erfaringer som de vil dele? :)

workingclasshero

Re: Trenger ny løpejakke og tights

Legg innav workingclasshero » 21 sep 2011 12:41

placebo-effekt er også effekt. jeg har tights fra 2xu, og den er fin den. Veldig tight, dog, så på dager hvor jeg føler meg litt tjukk så bruker jeg den ikke. Ellers har jeg ikke prøvd noen av de andre tingene du etterspør.

men altså, tar folk med seg mobilen på løpetur? stress, er det ikke? og blir den ikke svett og fuktig?

Brukeravatar
mkj.no
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav mkj.no » 21 sep 2011 12:45

Jeg har brukt 2XU kompresjons calf guards i to sesonger nå, og jeg er helt sikker på at det har mer for seg enn ren placebo. I alle fall på mine pinglelegger. Har brukt disse både i løp og under sykling, og ikke overraskende føler jeg mest effekt når det gjelder løping. Leggene holder spruten adskillig lenger og føles ikke så vonde ut etter en hard treningsøkt og dagen derpå.

Når det gjelder 2XU løpetights, har jeg den dyreste varianten. Jeg mener også denne holder musklaturen friskere lenger enn uten, men mest effekt fikk jeg nok av de nevnte calf guardsene. Det kan rett og slett ha med det å gjøre at jeg hovedsaklig er syklist, og lårene tåler løping bedre enn det leggene gjør. Jeg satt for øvrig personlig rekord på 10.000 meter første gangen jeg hadde denne 2XU tightsen på meg. Om det er placebo eller ikke når det gjelder tightsen, er ikke så nøye for meg, så lenge det virker ;) Det som er kjipt er at de ikke har lommer i det hele tatt. Dumt å måtte holde bilnøkkelen i hånda når man løper...

Jeg har brukt disse to produktene fra 2XU hovedsaklig under konkurranse og trening, så jeg kan ikke driste meg på å utale meg skråsikkert når det gjelder effekten ved restitusjonsbruk.
-Marius Jørgensen
Blogg: http://www.sportyfolk.no/marius

MissHyper

Legg innav MissHyper » 21 sep 2011 13:07

Ja så lenge den har en effekt (placebo eller ikke) så er den jo nyttig. Også så fin som den er ;-)

Jeg bruker mobilen med en applikasjon med gps/pulsmåler/musikk og laster det opp på pc'n som treningsdagbok. Da får jeg kmtider, rundetider, beste 5 km/10km/halvmaraton osv.Har brukt den i flere år. Har også armbånd som jeg bruker til å ha mobilen i, men den er for stor for armene mine. Er ganske liten på alle mulige måter.

Men jeg kan unnvære lommen på de 2xu tightsene altså. Skjønner jo at det blir dumt å ha mobil i en kompresjonsbukse :mrgreen:

Får gå til innkjøp av den jeg. :D

Christian1

Legg innav Christian1 » 21 sep 2011 19:09

Var selv på utkikk etter løpejakke denne uka, og endte litt impulsaktig med kjøp på wiggle.co.uk
Der ble det gore mythos gt. Kan ikke si stort om den, bortsett fra at det er den beste fra Gore som jo skal ha gode løpeklær. Men prisen er jeg i hvert fall godt fornøyd med. Under halv pris, når moms er regnet med. Litt sjokkerende å se prisene i butikkene her hjemme opp mot det på nett.

Stian

Legg innav Stian » 22 sep 2011 08:33

MissHyper skrev:Ja så lenge den har en effekt (placebo eller ikke) så er den jo nyttig. Også så fin som den er ;-)

Jeg bruker mobilen med en applikasjon med gps/pulsmåler/musikk og laster det opp på pc'n som treningsdagbok. Da får jeg kmtider, rundetider, beste 5 km/10km/halvmaraton osv.Har brukt den i flere år. Har også armbånd som jeg bruker til å ha mobilen i, men den er for stor for armene mine. Er ganske liten på alle mulige måter.

Men jeg kan unnvære lommen på de 2xu tightsene altså. Skjønner jo at det blir dumt å ha mobil i en kompresjonsbukse :mrgreen:

Får gå til innkjøp av den jeg. :D

Du får poste en melding med dine erfaringer når du har fått testet ut dine nye 2XU bukser! Vurderer å kjøpe selv, så interessant å høre andres erfaringer... Blir det en aha-opplevelse eller ikke? :)

ellemelle

Legg innav ellemelle » 22 sep 2011 10:20

Jeg elsker mine 2xu tights. De er fantastisk å løpe i - anbefales varmt. Har trøye også - men den bruker jeg kun på gode dager (les: når jeg ikke føler meg tykk ;) )

Den forfengelige siden min skulle dog ønske de var sorte bak også - svette vises ganske godt på grått materiale.

MissHyper

Legg innav MissHyper » 24 sep 2011 09:50

Christian, hvor mye kom moms og omkostninger på? Kanskje jeg skal handle jakke og bukse der? De hadde ikke min str på 2xu buksene men får sjekke innom jevnlig :-)

Rapport kommer, når jeg endelig får tak i et par :mrgreen: Har sjekket div nettbutikker og min str er tydeligvis veldig populær. :)

lailabt
Kontakt:

Legg innav lailabt » 26 sep 2011 08:29

Hei,
Ettersom det raskt går mot høst og vinter, vil jeg slå et slag for Gore Mythos. Jeg løper stort set med billige løpeklær fra nike ellers i året, men når kulda setter inn, finner jeg fram løpeklærne fra Gore. Har løpt med jakka tre vintre nå, det er uten tvil den beste vinterløpejakka jeg noen sinne har hatt. Den er dyr, men den holder seg fin. Min ser fortsatt ny ut selv om den er brukt mye og vasket ofte. Fasongen overlevde til og med et svangerskap med stor kul på magen. I fjor høst fikk jeg tightsene som hører til jakka, de har vindstopper på framsiden. Jeg løp mye i fjor vinter og som du sikkert husker var det KALDT. Jeg holdt meg tørr og varm igjennom hele vinteren. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt Gore, ihvertfall om du skal løpe mye ute i kulda.

Lykke til!

roxy

Legg innav roxy » 28 sep 2011 16:19

Har et par 2xu tights, og er kjempefornøyd. Føles veldig god på, spesielt på lengre løpeturer! Har ikke tenkt over om kompresjonseffekten virker eller ei, men det spiller liten rolle når den føles så god på. For det gjør den, det er merkbar forskjell i komfort syns jeg, i fht andre typer.

Gore Mythos må jeg vel prøve til vinteren, men det er forskjellige Gore Mythos, hvilken anbefaler dere? Trenger både tights og jakke.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»