Trenger ny løpejakke og tights

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Stian

Re: Trenger ny løpejakke og tights

Legg innav Stian » 29 sep 2011 07:38

Mye lovord om disse 2XU-tightsene her ser jeg... :) Høres ut som det er verdt investeringen, så nå er jeg nestemann ut!

Ett spørsmål om størrelser... Jeg veier ca 90, og er 182 høy. Iflg. størrelsestabellen, så havner jeg midt mellom 4(!) alternativer... M, MT, L og LT. Hvilken bør jeg gå for? Har hørt at man bør gå ned hvis man vipper mellom 2 størrelser, så jeg bør nok gå for M eller M Tall, eller hva? Blir de korte nede ved ankelen/leggen hvis jeg går for M?

Setter pris på alle svar! :)

lailabt
Kontakt:

Legg innav lailabt » 29 sep 2011 08:32

Gore Mythos må jeg vel prøve til vinteren, men det er forskjellige Gore Mythos, hvilken anbefaler dere? Trenger både tights og jakke.

Jeg har Gore Mythos SO tights og jakke. Jakka finnes i en versjon med Gore Tex også, men jeg tenkte at den ble for varm. Løp i minus femten i fjor med ullsinglet og langermet trøye under jakka. Det holdt. Bruker ikke jakka dersom det er over null grader. Da blir den for varm for meg.

Renzir

Legg innav Renzir » 29 sep 2011 09:59

Stian skrev:Mye lovord om disse 2XU-tightsene her ser jeg... :) Høres ut som det er verdt investeringen, så nå er jeg nestemann ut!

Ett spørsmål om størrelser... Jeg veier ca 90, og er 182 høy. Iflg. størrelsestabellen, så havner jeg midt mellom 4(!) alternativer... M, MT, L og LT. Hvilken bør jeg gå for? Har hørt at man bør gå ned hvis man vipper mellom 2 størrelser, så jeg bør nok gå for M eller M Tall, eller hva? Blir de korte nede ved ankelen/leggen hvis jeg går for M?

Jeg testet disse (thermalsaken). Jeg er ca 94-95 kg og 186 høy. Den jeg prøvde var MT, og det er vel i grenseland trangt (men føltes ikke galt). Kjente kompresjonseffekten for å si det sånn :-) Jeg kommer nok til å kjøpe Medium (tall) da vekten nok går ned noen kg. Tipper medium er riktig for deg også. Bevegelse i den var veldig bra selv om den var trang. Tall eller ikke tall, det vet jeg ikke helt i ditt tilfelle.

Stian

Legg innav Stian » 29 sep 2011 10:14

Renzir skrev:
Stian skrev:Mye lovord om disse 2XU-tightsene her ser jeg... :) Høres ut som det er verdt investeringen, så nå er jeg nestemann ut!

Jeg testet disse (thermalsaken). Jeg er ca 94-95 kg og 186 høy. Den jeg prøvde var MT, og det er vel i grenseland trangt (men føltes ikke galt). Kjente kompresjonseffekten for å si det sånn :-) Jeg kommer nok til å kjøpe Medium (tall) da vekten nok går ned noen kg. Tipper medium er riktig for deg også. Bevegelse i den var veldig bra selv om den var trang. Tall eller ikke tall, det vet jeg ikke helt i ditt tilfelle.

Høres ut som Medium blir riktig for meg... Fortsatt usikker på om jeg skal gå for TALL eller ikke... liker ikke at det er en glippe mellom tightsen og sokken, om dere skjønner... Er de normale i lengden, vil dere si? bør jeg gå for Tall for å være på den sikre siden?

Christian1

Legg innav Christian1 » 29 sep 2011 13:49

Ang moms etc: jeg kjøpte på wiggle.co.uk -gratis frakt, pakken måtte hentes på det lokale postkontoret. Betalte kun moms, altså legg på 25 prosent på prisen. Han bak disken hos posten var litt overrasket over at det ikke var lagt til et "momsgebyr" fra postens side, og jeg aner ikke om dette er en fordel med wiggle eller bare flaks der og da. Gebyret skulle vært mellom 100 -200 kr avhengig av pris på varene du har kjøpt. En ting du bør sjekke er om det finnes såkalte vouchers som kan brukes til å få rabatt. Forrige uke var det voucher som ga 20 prosent rabatt på wiggle, den var da annonsert på nettsida - ellers kan det være en ide å søke på forum som dette eller jogg.se.
Kjøpte selv Gore mythos gt, og den virker veldig bra. Gleder meg til det blir kaldere så jeg får tatt en tur. Pris på den her hjemme skal være 2200 kr, totalt for meg nå ble det 1276 kr inkl alt.

MissHyper

Legg innav MissHyper » 15 okt 2011 05:52

Nå har jeg fått meg mine nye 2XU tights og er superfornøyd! Etter tips fra Stian forsøkte jeg å få tak i dem på tilbud på Gmax og xxl men de var selvfølgelig utsolgt i min str. Men fikk tak i et par på tilbud fra X-life.no. Valgte den som heter Thermal. Prøvde de på langtur i forrigårs og de var heeeelt supre! Jeg merket kompresjonseffekten men mulig jeg kunne gått ned en str. for bedre effekt. Uansett, tok en restitusjonstur i går og beina var friske raske fortsatt :D Også SER de jo utrolig kule ut og da!!! Kommer til å kjøpe meg knekort til våren og da går jeg nok for xs. Er man mellom to str så tror jeg man lett kan gå ned en str. Ang lengden så er de litt korte i beina. Noe som passer meg :mrgreen:

Ang Gore jakker. Ja de er veldig bra! Har lyst på Essential jakken. Den er ikke så varm, men jeg regulerer med flere lag ;) Men som sagt, den er ikke akkurat billig den heller :mrgreen:

largo

Legg innav largo » 18 nov 2011 17:21

Christian1 skrev:Ang moms etc: jeg kjøpte på wiggle.co.uk -gratis frakt, pakken måtte hentes på det lokale postkontoret. Betalte kun moms, altså legg på 25 prosent på prisen. Han bak disken hos posten var litt overrasket over at det ikke var lagt til et "momsgebyr" fra postens side, og jeg aner ikke om dette er en fordel med wiggle eller bare flaks der og da. Gebyret skulle vært mellom 100 -200 kr avhengig av pris på varene du har kjøpt. En ting du bør sjekke er om det finnes såkalte vouchers som kan brukes til å få rabatt. Forrige uke var det voucher som ga 20 prosent rabatt på wiggle, den var da annonsert på nettsida - ellers kan det være en ide å søke på forum som dette eller jogg.se.
Kjøpte selv Gore mythos gt, og den virker veldig bra. Gleder meg til det blir kaldere så jeg får tatt en tur. Pris på den her hjemme skal være 2200 kr, totalt for meg nå ble det 1276 kr inkl alt.

Hei hvordan gikk det med Gore Mythos GT jakken? Ønsker meg en sel, tror jeg.. Sikkert fin i regnet den :) Hvordan er størrelsen?

kadens

Legg innav kadens » 25 nov 2011 13:15

Jeg vil slå et slag for Norrøna Bitihorn som er den beste løpejakke jeg har hatt. Den er ultralett, svært komprimerbar og fleksibel i bruk. Dette har blitt min favoritt jakke til løping, sykkel og fotturer.

john

Løpeguru

Legg innav Løpeguru » 25 nov 2011 21:28

[/quote]Hei hvordan gikk det med Gore Mythos GT jakken? Ønsker meg en sel, tror jeg.. Sikkert fin i regnet den :) Hvordan er størrelsen?[/quote]

Hva skal du med sel? Den er riktignok regntett (og puster).
Craft Elite Run er bra for de som skal løpe fort og ikke bryr seg om å bli bløt. Alt fra 5-15 grader vil jeg si. Tynn og lett. Men er sikkert mange bra (bedre) alternativer.

jonsa

Legg innav jonsa » 26 nov 2011 07:47

Ja, ja, man kan undres over hva det fokuseres mot. Det er relativ ett fett hvilke bukse og løpejakke du har på deg når du løper. Det viktigste er at du ikke blir for varm, men heller ikke fryser. Skoan derimot er viktige. Uavhengig av klær er det viktigste at du løper og løper mye. Det blir du frisk, rask og i godt humør av. God løping!!

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»