Sesongen 2012

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
mkj.no
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Sesongen 2012

Legg innav mkj.no » 23 des 2011 10:53

Jeg er en syklist som har begynt på løpe litt "på si". Kanskje ikke fordi det er så innmari gøy i seg selv, men fordi det er en utfordring for kropp og hode. Går helt fint å bli ekstrem utkjørt av løping har jeg funnet ut i løpet av 2010 og 2011...

Noen av målene for 2012:

- Styrke kjernemusklaturen mye og bli sterkere i legger (mye shin splints og djevelskap i år..).
- Komme mer fram på forfot eller i det minste midtfot.
- Holde distansen ut under 50km ultra på Bislett i februar. Skal ikke komme mye over 4 timer på denne.
- <38 minutter på Sognsvann Rundt Medsols tre-runder (Pers pr. dato 40.15).
- Oslo Maraton <3.10 (Pers pr. dato 3.33.40).
- Hadsel Maraton <3.10 (Dette lille løpet tror jeg blir råflott å være med på!)
- Sykkel: Sette rekord sammen med RYE XP i Styrkeprøvens Oslo-Trondheim, nærmere bestemt 12.52.

Så får vi se da. Er fortsatt relativt fersk som løper, men er på vei opp i vekt på grunn av Crossfittrening. 2012 blir et spennende år hvor mye nytt skal prøves både i trening i kosthold. Om jeg kommer ned mot 37 minutter på Sognsvann Rundt 3-runders, så justeres maratonmålene til sub 3-timer ;)
-Marius Jørgensen
Blogg: http://www.sportyfolk.no/marius

Brukeravatar
nonstop
Kontakt:

Legg innav nonstop » 27 des 2011 17:28

Forutsatt at jeg holder meg noenlunde frisk og skadefri, så har jeg disse målene:

- Mosjonskarusellen i Mandal under 20.20 (pers 20.36)
- 10 km under 46.00 (pers 46.10)
- Halvmaraton under 1.45 (pers 1.56.44)
- Maraton under 3.40 (pers 3.43.49)
- Løpe mitt første ultraløp
- Delta i sykkelritt

Brukeravatar
Einar

Legg innav Einar » 02 jan 2012 09:07

Jeg har et mål for sesongen. Maraton skal løpes på under 3:30 igjen, helst to ganger,enkelt og greit :-)
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

lailabt
Kontakt:

Legg innav lailabt » 02 jan 2012 19:54

Etter en lang, vond høst har jeg endelig fått trent skikkelig den siste måneden.

Mål for 2012 er:
- Ikke bli syk igjen.
- Sentrumsløpet sub 48.
- Råskinnet for moroskyld.
- Maratondebut i Stockholm, satser på å fullføre med stil og et smil.
- Oslo halvmaraton sub 1:50.
- Feire at jeg blir 40 med å løpe NY Marathon på dagen min.

I tillegg har jeg lyst til å løpe noen motbakkeløp igjen, men det blir bare for gøy.

Lykke til i 2012

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 21 jul 2012 19:49

Hei - hvordan går det med målsetningene?

Acah - du hadde 3:20 som målsetting i Frankfurt - det samme har jeg i samme løp. Har du andre maraton løp i år?

Rune

perheske

Legg innav perheske » 23 jul 2012 15:34

Tror ikke jeg har lagt inn noen målsetninger så langt. Kanskje på tide?
Årets høydepunkt er nok VM i 24-timers. Der vil jeg jo helst gjøre det bra. MEN - uansett hvor bra, så blir det nok resultat et stykke nede på listen. Ble nr 66 sist...... og jeg er ikke av de yngste.
Da er faktisk målsettingen for NM 24t høyere. Begge steder går jeg for pers - og det hadde vært gøy med en skikkelig NM-medalje - og ikke "bare" en veteranmedalje.
Ut over dette; om jeg finner greie løp: Prøve å perse i flest mulig distanser fra 5k og opp. Har klart en pers så langt: 100 km. Løp 5k i juni på litt "opp-og-ned-grusløype". Resultat 1 sek bak pers - så det er håp.

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 16 des 2012 14:19

Bjørn Fra Land skrev:Allerede mange interessante målsettinger på forumsfolket.

For min egen del handler det om å følge opp siste sesong. Som det framgår av annen tråd klarte jeg å komme i gang igjen med konkuransene, uten å overdrive på noen måte. Og det vil jeg følge opp, ikke med de store og lange konkurransene foreløpig. det er nok å være med på her rundt Trondheim.

Jeg skal derfor prøve å være med på resten av løpene i vinterkarusellen på Lade. Den anbefales!

Liaåsen Opp må jeg nesten være med på siden jeg var med på det første løpet også. I tillegg vil jeg prøve å løpe ett motbakkeløp til. Det er en del muligheter heromkring.

Og så, en 10 km i ei lettløpt løype. Jeg sier ikke noe om tider, det kommer til neste år, for egentlig har jeg planene klare for det og.

Og så gleder jeg meg til å følge med på Korak og de andres strev med sine mål - med eller uten pop corn.

Jaså, så det var det som var målet ja! ;) Det har ikke gått helt slik :oops:
Det ble verken resten av vinterkarusellen for 2012, noe motbakkeløp overhode eller noen 10 km.

Hittil er det blitt kun en 5 km i årets vinterkarusell men jeg har faktisk igjen en mulighet til å løpe nyttårsløpet i Tondheim den 31. desember. 8-)

Men jeg er ikke så veldig lei meg for det, unntatt for Liaåsen! Jeg trener forholdsvis jevnt uten å bli verken skadet eller lei. Men jeg kjenner at det gjør godt å være med og konkurrere litt innimellom også. Derfor kaster jeg meg nok på nye tråder med målsettinger for året 2013 også. Må bare tenke meg om litt først.

Åssen gikk det med dere andre da?
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 16 des 2012 14:43

Korak skrev:Flott at du er i gang igjen, Pluto!

Jeg har selvfølgelig(!) store planer for 2012. Det blir to turer til Berlin, den første for å løpe halvmaraton, og den andre for å løpe full distanse. Når det gjelder den fulle distansen så blir dette min første. (Det er mulig at jeg løper en test-maraton her i bergensområdet før) Tidsmålet er ubeskjedent, og selvfølgelig sub tre timer. Om et par uker runder jeg 50, og det er sikkert et fullstendig latterlig mål å ha. Nå er imidlertid listen lagt, og fallhøyden er stor. Kanskje jeg blir en stor bidragsyder på underholdningsfronten for de av forumleserne som finner underholdning i andres fadeser, og i så fall vil det uansett komme noe positivt ut av prosjektet, uansett..

Halvmaraton i Berlin i april skal tilbakelegges av Tarzans sønn på 1:25.

Finn frem popkornet og len dere tilbake - her blir det underholdning!

Oppgjørets time..
Første turen til Berlin var ingen suksess, sykdom og 1:26:ett-eller-annet. I løpet av sommeren så løp jeg imidlertid halvmaraton på 1:25:36, så jeg velger å si at målet ble nådd.
Andre turen til Berlin var jeg jaggu syk igjen. Denne gangen bet jeg tennene sammen og løp på 2:59:52, så det målet er uomtvistelig nådd. Jeg hadde et prøveløp i Jølster der jeg løp på 3:05:15.

Jeg trodde jo at når jeg hadde løpt under 3 timer så kunne jeg gi meg med maraton igjen, men tror dere ikke at jeg har fått nye syke tanker i hodet? Jeg har meldt meg på både Rotterdam og Berlin, og målet er å bedre tiden ned mot 2:55:00 - eller i hvert fall 2:55:59.

I tilegg så må jo halvmaraton løpes på 1:25:00
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Brukeravatar
Einar

Legg innav Einar » 16 des 2012 21:08

Einar skrev:Jeg har et mål for sesongen. Maraton skal løpes på under 3:30 igjen, helst to ganger,enkelt og greit :-)

Mål oppnådd. Jeg gjorde det tre ganger. To ganger som mellomtider på ultraløp. :-)
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 16 des 2012 23:36

Sunset skrev:Målet er enkelt. Få trent mer enn i år. Få meg en halvmaraton under 1,30. Har ikke løpt halvmaraton i år, (med unntak av Birken). Hovedmålet neste år blir som i år; Skåla Opp. Håper på tangering av pers der. Ingen høye mål og ingen stor fallhøyde ;-) (Tja. Målet er jo 1848 meter høyt og fallhøyden deretter :lol:

Alle mål for året ble nådd. Men så var det et enkelt mål også da ;-)

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»