frokost før langturen (og før maraton)

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
tim
Moderator

Re: frokost før langturen (og før maraton)

Legg innav tim » 10 jan 2012 11:16

Det er bare å prøve seg frem :)
Jeg har også brukt havregrøt før treningsturer - og konkurranser for den saks skyld! Ikke prøv å finne opp kruttet - det ække nødvendig :) du har nok av tid til testing før en evnt maraton!
Spis mat som du er vant til, det er alltid det enkleste.
Og løp gjerne Oslo maraton - for der skal KONDIS markere at maraton er for alle og at tid sånn sett er uinteressant :)

Uansett - gled deg til din første maraton. det er akkurat som alle andre løp - bare litt lenger....og vit at selv de beste har det vondt underveis!
Mvh Tim

frklinn
Kontakt:

Legg innav frklinn » 10 jan 2012 21:32

jeg tror jeg skal prøve å kutte melka jeg. og bytte ut grøten med brødskiver og jus. her var det mye matnyttig. takk. selv om jeg skjønner at jeg nå har offentlig lagt ut både det ene og det andre om fordøyelsen min. pytt sann. bra jeg har selvironi. :D

trygvan skrev:Promper dere også?

og ja, kjære deg, vi promper. sikkert like mye som dere gutter. men vi later selvfølgelig som om vi ikke gjør det og gjør det aldri i deres nærvær. sånn at dere merker det hvertfall.. :oops:

frklinn
Kontakt:

Legg innav frklinn » 10 jan 2012 21:33

Korak skrev:Verdensbildet mitt raser.. men kongen går i alle fall ikke på do!

lenge leve naiviteten! ;)

frklinn
Kontakt:

Legg innav frklinn » 10 jan 2012 21:35

tim skrev:Og løp gjerne Oslo maraton - for der skal KONDIS markere at maraton er for alle og at tid sånn sett er uinteressant :)

Uansett - gled deg til din første maraton. det er akkurat som alle andre løp - bare litt lenger....og vit at selv de beste har det vondt underveis!

tror det blir halv på meg i oslo, men jeg skal absolutt være med på å markere at tid der og da er uinteressant! ..og ja, jeg gleder meg! til smerten, grensepushingen og mestringsfølelsen. :)

Endorfina
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Endorfina » 10 jan 2012 21:37

I alle dager, for noen småspiste mannfolk! Droppe frokost før langtur?? Spise 3-3,5 timer før?? Jeg hadde kollapset av sult FØR jeg begynte å løpe... Det kan vel umulig være å anbefale for restitusjonen?
Jeg sliter ofte også med magekrøll, men ser nå at jeg gjør det meste feil, drikker melk og spiser grove produkter. Bananer funker fint, men har også blandet erfaring med havregrøt/gryn (som jeg spiser mye av, hver dag).
Et par timer etter et par brødskiver, og helst en bar i lomma på turer over 1,5 timer er min oppskrift.

frklinn
Kontakt:

Legg innav frklinn » 10 jan 2012 22:45

takk for tipset, endorfina! jeg har litt av hvert å teste ut ser jeg. glær mæ!

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»