Første maraton

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Linda
Sted: Røyken kommune

Første maraton

Legg innav Linda » 19 jan 2010 10:43

Hei.

Fint at forumet er oppe igjen.

I år har jeg planer om å løpe mitt første maraton. Trenger en del tid til å komme i form og tenker derfor på høstmaraton. Valget står mellom Berlin i september og Amsterdam i oktober. På den siste kan jeg få gratis overnatting og får jeg kanskje selskap av venner.

Nivået nå er at jeg uten problemer kan løpe 10 KM på terskel og løpe 1,5 timers rolig langtur. Trener 4 ganger i uka, hvorav 2 ganger løping på ukedager og 2 skiturer i helgen. Regner med at dette er tilstrekkelig til å begynne å løpe 4 ganger i uka om våren og kanskje enda mer om sommeren. Har meldt meg på Göteborgsvarvet i mai.

Er det flere som skal løpe maraton for første gang? Eller er jeg den siste på forumet som kommer i gang med dette? ;)

Hilsen

Linda

Brukeravatar
bettygodiva
Sted: haugesund
Kontakt:

Re: Første maraton

Legg innav bettygodiva » 19 jan 2010 14:54

du er ikke den siste i forumet..hihi
her er en som heller ikke har løpt maraton. men jeg kommer heller ikke til å løpe maraton før neste år..
i år skal jeg derimot debutere på halvmaraton...
men lykke til med dine forberedelser til maraton-debuten

Brukeravatar
OddaBu1981
Sted: Grimstad

Legg innav OddaBu1981 » 19 jan 2010 15:38

Hei

Har ikkje sprunget maraton eg heller, og hadde meldt meg på kondisbussen til Stockholm 5.juni.
Dette kolliderte desverre med eksamen, så no satse eg på Nordmarka Skogsmaraton 12.juni.

Linda

Legg innav Linda » 20 jan 2010 09:12

bettygodiva skrev:du er ikke den siste i forumet..hihi
her er en som heller ikke har løpt maraton. men jeg kommer heller ikke til å løpe maraton før neste år..
i år skal jeg derimot debutere på halvmaraton...
men lykke til med dine forberedelser til maraton-debuten

Hvis du trener godt for det, går det bra med halvmaraton. Min første HM i 2008 gikk veldig greit. Jeg trente da mest i relativt rolig tempo, etterhvert sånn 45km i uken. Kanskje lønner det seg å trene litt mer tempo for å få bedre resultat.

Linda

Legg innav Linda » 20 jan 2010 09:13

OddaBu1981 skrev:Hei

Har ikkje sprunget maraton eg heller, og hadde meldt meg på kondisbussen til Stockholm 5.juni.
Dette kolliderte desverre med eksamen, så no satse eg på Nordmarka Skogsmaraton 12.juni.

Nordmarka Skogsmaraton høres også attraktiv ut, men kommer for tidlig for min del. Dessuten er den utfordrende når det gjelder høydeforskjeller. Men fint underlag og det hjelper mye. Lykke til.

Brukeravatar
OddaBu1981

Legg innav OddaBu1981 » 20 jan 2010 11:17

Linda skrev: Nordmarka Skogsmaraton høres også attraktiv ut, men kommer for tidlig for min del. Dessuten er den utfordrende når det gjelder høydeforskjeller. Men fint underlag og det hjelper mye. Lykke til.

Ja, eg har trua på at Nordmarka i Juni blir ein god opplevelse!

Black Gnat
Sted: Lier

Legg innav Black Gnat » 20 jan 2010 12:11

Planer om Nordmarka skogsmaraton jeg også. Skulle debutere med helmaraton i Oslo maraton 2009 men klarte å trene på meg løpeknær. Slitt med det en stund men det begynner å komme seg så prøver å trene meg opp sakte men sikkert. Tålmodigheten sliter jeg litt med :roll:
Kjetil R.

Brukeravatar
OddaBu1981

Legg innav OddaBu1981 » 20 jan 2010 14:36

Black Gnat skrev:Planer om Nordmarka skogsmaraton jeg også. Skulle debutere med helmaraton i Oslo maraton 2009 men klarte å trene på meg løpeknær. Slitt med det en stund men det begynner å komme seg så prøver å trene meg opp sakte men sikkert. Tålmodigheten sliter jeg litt med :roll:

Har lagt opp treninga til Maraton i Juni, og noen vanlige mil løp før den tid. Har meldt meg på sentrumsløpet i Oslo i April og.

Hakrov

Legg innav Hakrov » 20 jan 2010 19:10

Fint å registrere at det satses på maratondebut i Nordmarka skogsmaraton. Er treningsgrunnlaget sånn noenlunde på plass, så garanteres en flott opplevelse. Har vært med på Nordmarka skogsmaraton 4-5 ganger, så har derfor litt bakgrunn for å uttale meg.
Men vil samtidig gjøre oppmerksom på Kongsvinger skogsmaraton som arrangeres 7 august. Flott løype, etter min mening noe "lettere" enn Nordmarkaløypa, men det har sikkert bare med subjektive opplevelser å gjøre. I hvet fall topp service i fantastiske omgivelser. Har løpt 4-5 ganger i Kongsvinger også, og kan anbefale maratondebut i Kongsvinger skogsmaraton på det varmeste.

donna1

Legg innav donna1 » 20 jan 2010 23:44

Linda skrev:
OddaBu1981 skrev:Hei

Nordmarka Skogsmaraton høres også attraktiv ut, men kommer for tidlig for min del. Dessuten er den utfordrende når det gjelder høydeforskjeller. Men fint underlag og det hjelper mye. Lykke til.

Ikke jeg heller har maraton bak meg. Lengste jeg har sprunget er 16 km. Har lurt på Nordmarka som første.
Johnny

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»