Birkerbeinerløpet

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Trippel

Birkerbeinerløpet

Legg innav Trippel » 10 feb 2012 13:31

Vurderer å melde meg på Birkebeinerløpet, men jeg så at det koster kr. 605 for å løpe de 21km??? Det er nesten 5 ganger så dyrt som Oslo Skogsmarathon regnet pr. km. Dette er jo ran på høylys dag!!! :evil: :evil: :evil:

Trippel

Brukeravatar
acah

Re: Birkerbeinerløpet

Legg innav acah » 10 feb 2012 13:55

Jeg må si meg enig.

Synd at det skal koste såpass for å være med på et løp.
Ser også at diverse løp hiver seg på mølla, de har vel skjønt at her er det penger å tjene ;)

For ikke å tråkke noen på tærne, så skjønner jeg at det koster å arrangere, men det er litt i drøyeste laget på noen løp.

Det arrangeres feks. et løp som er kun for jenter, ca fem km, ingen tidtaking, ingen vinner kåres. Ikke får man t-skjorte, kun en pose med et par suppeposer og shampoo prøver og et par plastre.......... He he
Til en prislapp på 250,-
Ærlig talt...... ;)
Mulig jeg er sær....
Ser at målgruppen er å få damene ut av sofaen, men hallo. Det gidder jeg ikke betale for. Hadde de enda tatt tiden, så kanskje.....

For ikke å snakke om sykkelritt. Det har jo tatt helt av. Først må man betale kontigent for rittet, så betaler man i tillegg en annen avgift.

Nei nå kjenner jeg at jeg blir en smule irritert :twisted:
Og hisser sikkert på meg flere, men det får så være....

Hilsen Annette

Brukeravatar
Torodd

Legg innav Torodd » 20 feb 2012 13:48

Alt med Birken er dyrt, enten du skal gå på ski, sykle eller gå på ski. Jeg har helt konkrete planer om å trappe ned, bl.a. av den grunn (men får legge til at jeg har vært med på samtlige ritt og løp til nå, pluss 27 renn - det blir mye penger!). Jeg vurderer seriøst å gi meg etter årets ritt, for da har jeg tatt 20. Løpet vil jeg nok fortsette med noen år til. Ett av problema med Birken er kostbar logistikk. Til løpet er transporten fra Lillehammer opp til starten en del av startkontigenten. Men i rennet og rittet må vi betale vår egen transport i tillegg til st.kont.
Jeg skjønner jo at funksjonærene ikke gidder å jobbe gratis for å få arrangert disse løpa, men det begynner å nærme seg en smertegrense. Jeg vil nok etter hvert se mer på startpengene når jeg skal velge ut løp å være med i. Mange av motbakkeløpa, f.eks., er både hyggelige og rimelige. Noen triatlon også, faktisk (som Kjerrathlon på Ringerike og Trollveggen i Åndalsnes).
Torodds blogg: www.lybeckmedia.no

håvard b.

Legg innav håvard b. » 20 feb 2012 19:48

acah skrev:Nei nå kjenner jeg at jeg blir en smule irritert :twisted:

Du er ikke den eneste. Personlig har jeg flere ganger bevisst latt være å melde meg på enkelte arrangement, og heller valgt andre med mer sympatiske startkontingenter.

JørnHP

Legg innav JørnHP » 27 mar 2012 08:37

Har du lyst til å løpe halvmaraton i skogen, kan jeg jo anbefale Skaubygdaløpet - www.skaubygda.no ! Løp på myke stier i vakkert terreng. Halvtime å kjøre fra Oslo. Arrangement som vi får masse skryt for hvert år - og bare 250 kr i kontingent hvis du forhåndspåmelder deg (og likevel behøver du ikke betale før du henter nummeret løpsdagen)!

Vennlig hilsen
Jørn Hoelstad Pettersen
Skaubygda IL

MissHyper

Legg innav MissHyper » 27 mar 2012 13:18

Vurderer å være med på Skaubygda jeg og faktisk. Må se litt an hvor mye jeg får trent i terrenget i forkant da. Er jo en vesentlig forskjell på 21 km asfalt vs skau :lol: Men det ser skikkelig artig ut!

Trives best med løp uten altfor mye folk også. :D

JørnHP

Legg innav JørnHP » 27 mar 2012 19:34

Det bllir god spredning i løypene våre, de første 5 km skiller godt! Men alle finner noen de kan løpe sammen med - her er mange nivåer av forberedelse til å løpe langt i terrenget. Og uansett er det jo en knakende fin treningstur i skogen!
Velkommen til Skaubygda 20. mai!

Med vennlig hilsen
Jørn Hoelstad Pettersen
Skaubygda IL

peders

Legg innav peders » 28 mar 2012 17:17

Er du ekstra sprek kan du jo legge inn hadeland maraton den 19. mai også.
Kr 200.- for kondismedlemer.

Jeg må si meg helt enig i overstående tema.
For meg blir det litt en prinsippsak og jeg velger bort "pengemaskinene" og støtter de mindre "dugnadsgjengene" som sliter for et godt arrangement. Svært ofte går overskuddene til grasrota i det aktuelle idrettslag og der er det jo barn som får nytte av disse.
Ole Ivar Pedersen

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»