Løpesekk

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
JoachimL

Løpesekk

Legg innav JoachimL » 22 apr 2012 12:06

Etter en langtur i går med bitteliten og svært upraktisk sekk på ryggen, har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en sekk med drikkesystem. Noen som har en spesifikk sekk å anbefale? Det er snakk om trening til halvmaraton, så 2 liters drikkebeholder burde være mer enn nok.

Jeg ser at Klikk anbefaler Lundhags Velox 12, noen som stiller seg bak den anbefalingen, eller har motforestillinger?

svgusta

Re: Løpesekk

Legg innav svgusta » 23 apr 2012 08:44

Her tror jeg desverre det beste er å prøve forskjellige modeller selv.
Hvilken sekk som er god for deg , avhenger jo litt av kroppen din, høyde, ryggutforming (lang, bred) osv......
Jeg testet en 3 liters camelback på Skarverennet i helga, og jeg syntes denne var ypperlig, med god lufting mellom rygg og sekk, flere festemuligheter (lite sleng) og flere snedige lommer.... Men jeg ser det er mange forskjellige modeller og merker å forholde seg til, så hvis du først bruker 1000 - 1600 kr. på dette , da ville jeg testet selv

Lykke til

CarlC

Legg innav CarlC » 23 apr 2012 12:20

Anbefaller Camelbaks Octane xct til ditt bruk. 2 liter er mer en nok til halvmara. Sekken sitter tett på ryggen. Bæreselene er foret å føles bra på skuldrene, med eller uten tøy.

thompett

Legg innav thompett » 25 apr 2012 11:16

og for guds skyld, ikke bruk 1000 - 1600kr på det.

http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Camelbaks/Camelbaks++Bottles/Camelbak+Summer+Range/list.htm

og prisen du ser der blir litt lavere igjen når momsen trekkes ifra, og høyere igjen når den norske momsen legges til. men overall mye billigere enn i norge.

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Legg innav Gunnar Bruun » 28 apr 2012 17:19

Denne er helt fantastisk, sitter klistret til kroppen og har plass til 1,5l i blæra og 2 flasker foran.
http://www.salomonrunning.com/us/minisites/skinbag/default.aspx

lailabt
Kontakt:

Legg innav lailabt » 03 mai 2012 13:14

Jeg har prøv litt forskjellige drikkesystemer og ville helt klart gått for en sekk hvor du kan bruke camelbak-blære. Løp langtur med drikkesystemet til Bergans for noen uker siden. Blæra sprakk underveis, jeg ble våt, kald og veldig tørst. Har denne opplevelsen til gode med blære fra camelbak. Trener du til halvmaraton nå, kan det hende du får lyst til å løpe lengre senere.Jeg anbefaler deg å sjekke ut sekkene til Osprey. De har ivertfall en modell med lommer til gel/bananbiter/rosiner osv på hoftebeltet. Deilig å slippe å rote rundt i lommer bakpå sekken mens man løper. Løp en stund med drikkebelte fra Nathan, men opplevde at det skled nedover hofta når flaskene var fulle. Samtidig var en størrelse mindre for stramt. Jeg blir mer og mer glad i å løpe med sekk.

JoachimL

Legg innav JoachimL » 15 mai 2012 19:24

Tusen takk for mange gode tips. Dette løste seg selv ved at kona troppet opp på bursdagen min med en toliters Camelbak, men etter et par turer ser jeg helt klart behovet for muligheten til å ha med en banan eller to. Til dere med camelbak-erfaring: Hvordan/hvor fester dere slangen mens dere løper? (På sekken, altså?) Etter én tur med den hengende løst og en tur i den stive plastkrokholdergreia er jeg fremdeles ikke sikker på om jeg har knukket koden.

Brukeravatar
SB76

Legg innav SB76 » 22 mai 2012 14:50

De har noen forskjellige og bra løpesekker på Intersport i Storgata bl.a.

garmaner

Legg innav garmaner » 23 mai 2012 02:11

Jeg fikk endelig tak i denne selv, og er svært fornøyd.

Jan Wilhelm

Legg innav Jan Wilhelm » 13 jun 2012 10:12

garmaner skrev:Jeg fikk endelig tak i denne selv, og er svært fornøyd.

Hvordan fikk du fatt i den? Jeg er helt forelsket etter å ha sett reklamen. Jeg blir litt nazi på å slippe å ta av meg sekken hver gang jeg skal ha litt energi etc. Lommene foran på sekken ser bra ut!

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»