Løpesekk

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
lailabt
Kontakt:

Re: Løpesekk

Legg innav lailabt » 19 jun 2012 19:38

JoachimL skrev:Tusen takk for mange gode tips. Dette løste seg selv ved at kona troppet opp på bursdagen min med en toliters Camelbak, men etter et par turer ser jeg helt klart behovet for muligheten til å ha med en banan eller to. Til dere med camelbak-erfaring: Hvordan/hvor fester dere slangen mens dere løper? (På sekken, altså?) Etter én tur med den hengende løst og en tur i den stive plastkrokholdergreia er jeg fremdeles ikke sikker på om jeg har knukket koden.

Jeg fester slangen i den stive plastkrokholdergreia. Det fungerer fint. :D

rs_

Legg innav rs_ » 05 jul 2012 12:14

Hvor kan man få prøvd Salomon sekker?

Sliter med min fru som ikke finner sekk som passer ryggen. Vi har prøvd både Osprey og Camelback sine, men selv damemodellene blir for lang i ryggen. Når hoftebeltet er på plass så står ryggselene opp fra skulderen. Noen som har noen tips til sekk til små fruer? 159 høy. Finnes det barnemodeller av denne typen sekker? Den trenger ikke å ha vannsystem.

Selv har jeg nettopp kjøpt Camelback Charge LR. Egentlig en MTB sekk, men har fått den anbefalt av løpere. Her ligger vannsystemet i hoftebeltet og ikke i ryggen. Gleder meg til å teste. :)

http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... ge-LR.aspx

Endorfina
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Endorfina » 20 jul 2012 22:01

Jeg er også på jakt etter Salomonsekken det er linket til, men finner ikke hvor man får tak i den. Har brukt en simpel sekk med ekstern blære i, som har fungert greit med mye klær, men sommerstid med mindre klær/beskyttelse, har jeg nå digre kjøttsår som ser ut som vakre sugemerker på begge sider av halsen. Hrmf. Synes Nathan Intensity ser og føles ok etter å ha testet på Løplabbet, men den scoret dårlig i noen tester Pga drikkesystemet, så er litt usikker. Feminin og fin er den dog ;-)

Brukeravatar
Sunset

Legg innav Sunset » 21 jul 2012 12:54

Sekken kan bestilles på følgende adresse: http://www.joggeshop.no/salomon-xt-adva ... s-lab.html

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»