Hva blir ditt neste skopar?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva blir ditt neste skopar?

Legg innav Korak » 08 feb 2010 21:06

Bare så du ikke får deg en ubehagelig overraskelse, Freia. Momsen på kr 1.800 er ikke 150, men 450
Gunnar Müdtzy-Knutsen

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 09 feb 2010 07:58

Ang Tangent4 var svaret fra runningwarehouse

Running Warehouse; The 3 fits slightly bigger than normal running shoe length while the 4 fits normal running shoe length. If you wore a 10.5 in the 3, chances are you'll need an 11.0 in the 4.

Mao, ser ut som Tangent 4 nå er true to size. Jeg bruker STR 9 og kommer til å kjøpre de skoa her i STR 9 også :)

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 09 feb 2010 14:11

Da er Elixir 5 bestilt! :D Siden jeg fikk retur på ds trainerskoa så handler jeg på samme sted igjen, selv om det tar 2-3 uker før skoa kommer på lager i Norge.. I mellomtiden får jeg smøre meg med tålmodighet! Og blåswix.

Men tror jeg må ta turen innom Løpslabbet for å teste nye racingtøfler. Magefølelsen nå sier lunarracer, men det kan kanskje snu seg når man får prøvd de på mølla..

Brukeravatar
sodalo

Legg innav sodalo » 09 feb 2010 14:45

Mølle vs uteløping med piggsko (dvs kjøpe nye piggsko..). Hvis man har disse 2 alternativene, hvor det ene utelukker det andre, hva velger man??

Freia
Sted: Hadeland

Legg innav Freia » 10 feb 2010 21:28

Mølle eller ute....hmmm Avhengig av hva man skal trene, Skal du ha fart eller trempo =mølla, rolig=ute. Liker man mølla kan man godt bruke mølla hele vintern. Ingrid K brukte mølla året rundt og da 5-10 økter i uka.
Mål 2010 = 2t og 35 min....

Brukeravatar
sodalo

Legg innav sodalo » 11 feb 2010 10:32

Freia skrev:Mølle eller ute....hmmm Avhengig av hva man skal trene, Skal du ha fart eller trempo =mølla, rolig=ute. Liker man mølla kan man godt bruke mølla hele vintern. Ingrid K brukte mølla året rundt og da 5-10 økter i uka.

Har du erfaring med intervaller i skikkelige piggsko? Noe ala icebug sisu eller VR Sarva... Eventuelt pigging av vanlige sko. Fungerer det greit å pigge opp lettvektsko? Vurderer innkjøp av sko opp i mot å kjøpe treningskort på treningssenter.. Har prøvd med ulike typer brodder, men er bare middels fornøyd. Dessuten slites broddene veldig fort..

august

Legg innav august » 11 feb 2010 12:30

sodalo skrev:
Freia skrev:Mølle eller ute....hmmm Avhengig av hva man skal trene, Skal du ha fart eller trempo =mølla, rolig=ute. Liker man mølla kan man godt bruke mølla hele vintern. Ingrid K brukte mølla året rundt og da 5-10 økter i uka.

Har du erfaring med intervaller i skikkelige piggsko? Noe ala icebug sisu eller VR Sarva... Eventuelt pigging av vanlige sko. Fungerer det greit å pigge opp lettvektsko? Vurderer innkjøp av sko opp i mot å kjøpe treningskort på treningssenter.. Har prøvd med ulike typer brodder, men er bare middels fornøyd. Dessuten slites broddene veldig fort..

Jeg har skaffet meg VJ Sarva Zero, men foreløpig bare brukt dem tre ganger. De er lette og gode, har fin passform for meg (bruker ellers diverse Mizuno-modeller) og de sitter skikkelig godt på glatta. For mitt eget vedkommende er det ikke aktuelt med intervalltrening ute nå, for jeg foretrekker møllen til denslags, ikke minst når det er skikkelig kaldt. Når det er sagt, skulle det ikke være noe i veien for å kjøre rask trening på Sarva-skoene. Sist tur jeg hadde med dem la jeg inn noen stigningsløp på ren is, og det var ikke antydning til at det glapp.

Jeg kan i det hele tatt anbefale skoene: lav vekt, god løpsfølelse, ingen gnagsår, spikerfeste, god passform (men små i størrelsen, måtte ha US 9,5, og varierer ellers mellom 8,5 og 9). Eneste lille ulempen er at jeg blir litt øm under forfoten (har lett for å skje meg, men ikke like mye i vanlige mengde-/lettvektssko). Så lenge jeg bruker skoen til korte og medium lange økter, er det ikke noe problem, men det er mulig en tomilstur ville blitt ubehagelig.

Brukeravatar
SAUCONY
Sted: Øvre Årdal

Legg innav SAUCONY » 12 feb 2010 14:55

SAUCONY skrev:Har akkurat bestillt 2 nye par fra Runningwarehouse. Sjølvsagt måtte eg ha Saucony Fastwitch 4 og så slengte eg på eit par med Mizuno Wave Ronin 2.
Trener for det meste i konkuransesko, så det er greit å ha eit lite(eller stort) lager :)

Henta dei på posten i dag. Var mest spent på Ronin skoa, så dei vart testa på ei intervalløkt på mølla i dag. Ikkje heilt den samme konkuransesko følelsen som Fastwitch skoa, men absolutt godkjent. Sat perfekt på foten og ingen antydning til gnagsår. Terningkast 5. Kjem til å bli brukt på økten på Vettisvegen som er ein grusveg. Der er ikkje Fastwitch skoa brukandes, da dei fyller seg med småstein i holromma under skoen.
Bjørn F.

Brukeravatar
Åsa
Sted: Lofoten

Legg innav Åsa » 14 feb 2010 22:36

Fikk Asics Gel DS Racer 7 her forleden og har testet dem på mølla. Litt småvondt i leggene i går, men i dag virker de krute gode, både leggene og skoa :) Gleder meg til snø- og isfrie veier....

kimare

Legg innav kimare » 16 feb 2010 00:26

Er det noen har erfaring med Salomon Wings?

Jeg skal til London i neste uke og jeg ser at SportsDirect har dem til £50 i weatherproof utgaven. Mtp at man kan vente regn på Vestlandet når snøen en gang forsvinner hadde det vært greit med et par vanntette terrengsko. Er det andre sko i denne kategorien som evt kan anbefales, dersom jeg ikke klarer å få kloa i et par i min størrelse? Jeg har et par Asics Cumulus som jeg er ganske godt fornøyd med.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»