Hva blir ditt neste skopar?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Åsa
Sted: Lofoten

Re: Hva blir ditt neste skopar?

Legg innav Åsa » 12 mar 2010 22:38

Satser på den nye versjonen av Lunarracer.

Hva er forskjell på den siste utgaven i forhold til fjordårets modell?? Jeg vurderer å bestille et nytt par,men er i tvil om jeg skal velge samme som jeg har, men bare et halvt nummer større, eller om jeg skal gå for årets...

padde

Legg innav padde » 13 mar 2010 11:08

sodalo skrev:Padde:
Du overpronerer litt siden du velger ds trainer og racer? Jeg sikler litt på inov 8 212, har ikke prøvd de men de ser bra ut. Ser at de er nøytrale. Men pronasjon har sikkert ikke noe å si uansett på det underlaget som 212 er beregnet til? Du har ingen plager pga manglende pronasjonsstøtte? For min del tenker jeg disse skoa som konkurransesko for terrengløp/motbakkeløp. Så får vi se om budsjettet strekker til :)

Uansett skal jeg ha konkurransesko nå. Satser på den nye versjonen av Lunarracer.

Jeg har mer en ustabil fot med høy fotbue, og pronering blir sluttresultatet..!

212 gir minimal støtte, men jeg løser dette med å legge inn ei flis av en såle under forbuen (jeg sliper den selv, veier sikkert 5 gram og er alt som trengs). 315 er stabil, men er vanskelig å fått tett nok rundt forfoten- og mister av den grunn litt følelse (føles litt rom).

Sjekk ut VJ supra spike for motbakkeløp der underlaget ikke er bart fjell sodalo. Har prøvd den i orientering, den er fenomenal - men den holdt ikke lenge nok i mitt familiebudsjett. I motbakker vil den derimot holde lenge (nok). Den veier rundt 280 g, men har den fordelen at vekta ikke økes drastisk dersom de blir våt. Både 212 og 315 blir tunge når de blir våt- selv om vannet ventileres ut.

bemex
Sted: Trondheim

Legg innav bemex » 13 mar 2010 13:56

Synes også Exilir 4 var bedre enn Exilir 5. Løpsfølelsen var bedre med 4 synes jeg, 5 virker mer dempet.

Brukeravatar
acah

Legg innav acah » 13 mar 2010 17:42

Har i dag vært og kjøpt meg et par Adidas Adizero Boston som årets tilskudd på lettvektsfronten.

Har akkurat vært ute og prøvd de og de var bra tror jeg. Hadde god kontakt med underlaget følte jeg, litt "hard" demping, men det er kanskje bare fordi mine gamle Mizuno har gjort sitt.......

Nå kommer det til å gå unna i Fredrikstad... Vrooooooooommmmmmm :D :lol: :lol:

Annette :)

Brukeravatar
SAUCONY
Sted: Øvre Årdal

Legg innav SAUCONY » 13 mar 2010 18:21

Eg kjøpte Ronin 2 for vel 1 mnd sia, og ga dei terningkast 5 etter første økta på mølle. Etter å brukt dei på ein god del av uteøktene mine har eg fått meir og meir sans for dei. Så i rettferdihetens navn vil eg oppgradere dei til terninkast 6. Kan legge til at eg har eit nøytralt steg (kansje litt underpronering).
Bjørn F.

kimare

Legg innav kimare » 14 mar 2010 02:50

padde skrev:Sjekk ut VJ supra spike for motbakkeløp der underlaget ikke er bart fjell sodalo. Har prøvd den i orientering, den er fenomenal - men den holdt ikke lenge nok i mitt familiebudsjett. I motbakker vil den derimot holde lenge (nok). Den veier rundt 280 g, men har den fordelen at vekta ikke økes drastisk dersom de blir våt. Både 212 og 315 blir tunge når de blir våt- selv om vannet ventileres ut.

Det er nå mulig å få Inov-8 hos sierratradingpost
http://www.sierratradingpost.com/search ... tions=True

Foreløpig har de de fleste størrelsene i modellene:
Inov-8 F-Lite 300
Inov-8 Roclite 315
Inov-8 Flyroc 345

Dersom man har handlet for mer enn $100 bruk i såfall rabattkoden ALVMARCH2KX og få ytterligere 20% rabatt.
Tre par 315 vil da koste $143.88, frakt kommer på $37 med en $-kurs på 6, moms og UPS-fortollingsgebyr koster 3 par godt og vel kr 1500,-, noe som er litt mer enn loplabbet tar for ett par.

august

Legg innav august » 16 mar 2010 10:03

I går kom Löplabbets blekke som innlegg i Adressa, og selv om snøen laver ned som aldri før, meldte plutselig lysten seg på nye sko. Egentlig skal jeg ikke kjøpe et eneste par i år, for jeg gikk bananas i fjor, og har langt fra slitt ut de parene jeg har. Men så så jeg en Mizuno-modell jeg aldri har lagt merke til før: Aero.

Fra før av har jeg Rider (mengde), Presicion (lett), Ronin (konk.) og Ascend (terreng) og er strålende fornøyd med dem alle. De passer foten perfekt og er fulle av det som så fint og vagt kalles "løpsfølelse". Ascend kjøpte jeg faktisk på messen i Håkonshall dagen før birken i høst og løp de første drøye to milene med dem fra Sjusjøen til Lillehammer dagen etter. Passformen viste seg å stemme perfekt for denne Mizuno-modellen også.

Med tanke på sesongens løpsplaner, er Ronin perfekt for løp opp til mila, og fungerer også på halvmaraton, men blir for flate for meg når rundturen i Berlin skal tas i september. Presicion kan funke bra, det er jeg sikker på, om jeg ikke har slitt dem ut innen den tid, men jeg lurer på om ikke denne Aero-modellen kunne vært perfekt for både halv- og helmaraton. Jeg var innom labbet i går, hvor de foreløpig bare hadde utgående versjon (hvit), men den satt som et skudd og virket utrolig god. Med sine 245 gram er den betraktelig lettere og mer "konkurranseaktig" enn Presicion, som oppleves som en litt lettere Rider, men samtidig er Aero merkbart høyere i profilen enn Ronin, slik at den virker å passe maratonsteget langt bedre. Den nye versjonen er dessuten utrolig rød og fin.

Er det noen som har erfaringer med Aero? Vet noen om den eventuelt selges på nett noe sted? (Runningwarehouse har den ikke) Ellers får jeg vente en måned til de får den nye på labbet.

En liten ting til forresten: Runningwarehouse selger Mizuno Universe på skarve 102 gram. Noen som kjenner til den?

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 16 mar 2010 10:12

Det mest interessante med Løplabbets vårkatalog er at de gjør en 360 graders sving angående forfotløping. Kategorisering av sko og løpstest endres (les artikkel og info fremst i katalogen). Da får vi bare håpe at de etterhvert følger opp med bedre utvalg i flate sko.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Cantona

Legg innav Cantona » 17 mar 2010 20:03

Bilde

Har lyst på de nye lunaracerne 8-)
Har lest at de er noen gram tyngre, men med pronasjonsstøtte og en litt annen overdel.
Altså mindre "flywire" og ett mer komfortabelt tåparti.. ;)

Brukeravatar
trygvan

Legg innav trygvan » 18 mar 2010 22:47

Har virkelig begynt å sikle på et par Mizuno Universe 3.

Bilde

Ca 100 g i str 42?!!! :o

Er det noen som har erfaringer med denne skoen?

Også lurer jeg på om det er fortollingsgebyr med fedex? (Regner med dere som handler på runningwarehouse i det minste betaler moms??)
Hvor lang tid tar det å få levert fra runningwarehouse? Grunnen til at jeg spør er at jeg har opplevd vesentlig lengre forsendelsestider enn oppgitt med posten når varer skulle gå gjennom fortolling.
Har løpt i 12-15 år ettersom hvordan man regner. Perser: 800m-2:04.8 (1998), 1500-4:23.8 (2013), 3000-9:23 ('13), 5km-16:10 ('15), 10km-34:09 ('13), 1/2m-1:15:24 ('14), 1/1m- 2:41:18 ('13)

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»