Hva blir ditt neste skopar?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
tøfflus
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hva blir ditt neste skopar?

Legg innav tøfflus » 06 mai 2010 20:35

Jeg har akkurat fått et par Aegis og et par Tempo i hus (Adidas Adizero begge to i "fornavnet")
Aegis har en strikk på innsiden, som jeg ikke er helt sikker på at jeg liker. Må teste litt innendørs før den får bli med ut av huset.
Tempo derimot: Kjærlighet ved første blikk og steg!

Virker som den tar overpronasjonen min fint, og er samtidg lett. I´m in love 8-)
Mer om skoa her: treningscamp
Bli med på intervalltrening (og langturer) i parken, helt gratis!
http://www.treningscamp.com
Parksprint andre søndag i måneden i vinter:
http://parksprint.blogspot.com

Tompa

Legg innav Tompa » 12 mai 2010 07:19

Var på Löplabbet i går å kjøpte meg et par Mizuno Wave Elixir 5. Sitter finfint på foten og med passe justering for min pronasjon. Skal testes på tur hjem fra jobb i dag (ca 10 km). =)

Ron

Legg innav Ron » 12 mai 2010 20:22

Blir de nyeste tangent og fastswitch skoa fra saucony på meg. Bestiller fra runningwarehouse.

Ron

Legg innav Ron » 13 mai 2010 08:50

Lurer også på om det er noen forfotsløpere som har testet ut disse. http://www.loplabbet.no/sko/adidas-adios.html

nano

Legg innav nano » 13 mai 2010 09:52

Noen som har noen skotips til meg? Kjenner jeg begynner å få beinhinnebetennelse i venstre foten, og tenkte å bytte ut skoene. Lyst å prøve meg på litt mer forfotløping, men usikker på om jeg har grunnlaget til det. Bør man ha et heftig grunnlag før man begynner med forfot? Vil ikke kjøpe rådyre forfotsko for så å finne ut at jeg trenger sko med langt mer demping...

Finnes det lettsko med mye demping forresten?

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 13 mai 2010 10:32

Hei Ron.
Jeg kan bare si som liten og lett at skoane i Adizero linjen er fantastisk bra.
Har tilsammen 6 par av Adizero LT ut og in av huset til nå (og 1 par adizero Gazelle, bittegrann tyngre)
Løper til avveksling også Nike Lunar racer og trainer.
Ellers har jeg nå klart å rydde opp i hyllane og kastet!
Adizero Adios-Tempo-LT-RC er temmelig like i vekt. Adizero Mana har en liten pronasjonsstøtte men også en super sko.
Alle konkurranse-lettvekt sko.
Nå har jeg to par ab samme modell hvor det ene paret er kun for konkurranse( med chipen på så jeg ser hvilken jeg skal ta!) og den andre til trening.
Du må bare prøve deg fram.
Løpelabbet skrev her akkurat om hvordan man må venne seg til Adizero p.g.a.harde legger, noe jeg ikke har opplevd p.g.a.skoane.
Du kan google på nettet om pris og modeller også. ( Adizero billigst)
Fastwisch er bredere enn Adizero så der går jeg på svømmetur så gjerne jeg også ville løpe den,testet den i et 1/2 marathon og svømte etter 10 km.!
Lykke til.
Turbo

Poder

Legg innav Poder » 14 mai 2010 13:22

Fikk pakke fra Runningwarehouse for et par dager siden. Tre par sko, mao rene julaften. Denne gang fikk et et par Adidas Adizero Aegis, Mizuno Wave Elixir 5 og til slutt et par til med terrengsko nemlig LaSportiva Raptor. Aegisene er de jeg har brukt mest til nå og jeg tror at de kommer til å bli en favoritt for mengdetreningen. Ikke for tung og med et godt kompromiss mellom løpfølelse og demping. Elixiren har jeg bare brukt på et par intervalløkter. Et trygt valg til raskere trening i denne versjonen også. Ikke mer å si om den saken. Litt bredere i forfoten enn Aegisene, men begge modellene passer meg godt. Skoen jeg er mest spent på er Raptoren til LaSportiva. Jeg har bare brukt den på et par turer til nå. Den overrasker imidlertid positivt. Blir nok en fast følgesvenn på litt lengre turer i skog og fjell. Et utrolig grep på våt stein i hvertfall. Ikke for høyt oppbygd, men med god nok demping for lengre partier på grus/asfalt. Flaks mao, ikke hver gang man treffer like bra når en bestiller sko en ikke har sett før........

Gulo

Legg innav Gulo » 14 mai 2010 19:12

Jeg har kjøpt meg "barfotsko" fra Terra Plana. De heter Vivobarefoot EVO :D

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 14 mai 2010 22:08

Nano. Det finns masse typer sko som har fin demping i mellom/forfot. Selv har jeg funnet "min" modell - Brooks Ravenna (G-Sport tror jeg har sluttet å ta inn Brooks). Dette er en lettvekter og det finns mange andre typer også. Mizuno Precision og Elixir. Adidas Boston, Asics DS Trainer. Dersom du ikkje ønsker å eksperimentere så dra til en butikk med tredemølle slik at du får prøvd skoene. Det er utrolig bra å slippe "hældempingen". Selv lander jeg på midtfot og ikke tærne. Dersom du er tung (90+) kan lettvektsskoene være noe tynne. Se her http://www.loplabbet.no/sko.html?cat=77&p=1 og prøv.

nano

Legg innav nano » 15 mai 2010 17:56

Men bør man ha rimelig mange mil i bena før man går til innkjøp av lettvektssko, og før man eventuelt legger over til forfotløping? Jeg har jo et par langturer foran meg før maraton i høst, og tenker at lettsko blir kanskje litt for hardt for bena, eller..? Noen innspill?

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»