imodium

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Mina

imodium

Legg innav Mina » 20 aug 2018 14:45

Hei!
Skal løpe halvmaraton til helgen, og har av og til en litt "kranglete" mage..Er det noen som har erfaring med imodium før løp eller har noen andre gode råd?

Mina

Brukeravatar
Runnur

Re: imodium

Legg innav Runnur » 20 aug 2018 19:56

Du må være mer spesifikk. Kranglete på hvilken måte? Når oppstår problemet? Skjer det hver gang eller bare på lange turer? Osv.

Veteran

Legg innav Veteran » 21 aug 2018 08:19

Mina skrev:Hei!
Skal løpe halvmaraton til helgen, og har av og til en litt "kranglete" mage..Er det noen som har erfaring med imodium før løp eller har noen andre gode råd?

Mina

Hei! kutt helt ut Imodium og alle andre medikamenter, du blir bare avhengig av slikt uten at det hjelper paa magen.

Spis havregroet med kanel paa og et groent eple til frokost hver dag hele aaret, og magen blir "som ny" !

Garantert ! hvis du i tillegg helt unngaar alkohol. Lykke til med loepet, (unngaa RedBull o.l drikker).

Mina

Legg innav Mina » 21 aug 2018 08:53

Hei igjen!
Jeg spiser havregrøt hver dag hele året og er ellers opptatt av et sunt og godt kosthold.
Problemet er at jeg av og til får mageknip og løs mage under lengre løpeturer, og da spesielt om jeg ikke har måttet på toalettet før jeg legger ut på løpetur..
Litt dumt om dette oppstår under løpet og jeg må bruke masse tid på dobesøk.
Så ville bare høre om det var noen tips jeg kan ta med meg.
Leser at noen anbefaler imodium men er vel litt skeptisk.

Mina

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 22 aug 2018 10:32

Mina skrev:Hei igjen!
Jeg spiser havregrøt hver dag hele året og er ellers opptatt av et sunt og godt kosthold.
Problemet er at jeg av og til får mageknip og løs mage under lengre løpeturer, og da spesielt om jeg ikke har måttet på toalettet før jeg legger ut på løpetur..
Mina

Stort inntak av trege karbohydrater (bønner, linser, korn) og fiber har jo en tendens til å gi mye gass, gjerne i kombinasjon med løs avføring. Er dette noe du bare opplever under lengre løpeturer? Har du forsøkt å få i deg noe mat under løpet? Bars, banan, sjokolade, brødskiver eller lignende?

boas

Legg innav boas » 22 aug 2018 11:28

Kjedelige greier, har selv hatt to stopp i Oslo halv (gamle løypa på 90-tallet) og det var ikke der var det var toalett. Jeg har brukt dette ifbm. med løp, men det er ikke siden tenårene, altså 100 år siden. Har derfor ikke så mye fersk erfaring å dele, men jeg vet at flere har brukt dette. Ville uansett sjekket med lege om dette er grei skuring eller om det innebærer noen risiko. Dersom legen er for er det bare å prøve, så får du egne erfaringer.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»