Salomon speedcross 3 erfaringer

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Titan58

Salomon speedcross 3 erfaringer

Legg innav Titan58 » 06 sep 2012 12:26

Noen som har fått testet Salomon speedcross 3?
Hvordan er slitestyrken på overlæret? Jeg er møkk lei av Inovskoa som revner altfor fort.
Hvordan er slitestyrken på sålen? Blir mønsteret fort slitt vekk ved asfaltløping til og fra skogen?
Hvordan er speedcross på våt stein?

lengre_enn_langt

Re: Salomon speedcross 3 erfaringer

Legg innav lengre_enn_langt » 07 sep 2012 08:40

Er på min 3. sesong på speedcross. Liker skoen meget godt.

Har ikke noen gang opplevd å slite hull på skoen.

Løper ekstremt mye på denne skoen. Bytter skoen ut ca hver 7-8 mnd. Da begynner sålen å bli slitt. Har også ett stykke på asfalt til og fra løype nettet, uten at jeg tror det påvirker nevneverdig.

Kan være litt glatt på våte steiner/berg. Spesielt om det er litt "grønske" på steinen.

Skal jeg løpe mye på vått, og mye berg, så har jeg spiker feste med mine Salomon Spikecross.

traja

Legg innav traja » 11 aug 2014 13:59

Har brukt 2 par Speedcross 3.
De er meget glatte på våte steiner og røtter.
Sålen slites uvanlig fort, men ellers er jeg veldig fornøyd,
behagelig sko med god løpsfølelese.

wino

Legg innav wino » 11 aug 2014 18:34

Enig i at de er litt for glatte på våt stein, men på andre siden så er det spikerfeste på det meste av annet underlag.
Jeg er med mitt bruk ikke enig i at sålen slites fort da 98% av mitt bruk er på sti eller myk grus,
men sålen / knastene er nokså myke noe som lager det gode festet på alt utenom våt stein av noen størrelse,
kan derfor tenke meg at asfalt i større mengder ikke er videre bruksvennlig for akkurat disse skoene.
De sitter også som en hanske på foten og lissestrammingen og oppbevaringslomma for overskytende er en smart sak.
Løper mye på sti, da lite beferdet sti med kvist og annet "rart" man dermed pløyer gjennom,
Mizuno wave 8 skoene ble revet opp i løpet av noen korte høst uker sist år, Salomon skoene er umerket
etter nå mange dobbelt så mange turer under slike forhold, imponert over det og ut fra
dette så anbefaler i alle fall jeg Salomon skoene for stiløping.

GryH

Legg innav GryH » 11 aug 2014 21:08

Jeg elsker Salomon Speedcross 3!! De er knallgode :)

Brukeravatar
EsspeN

Legg innav EsspeN » 12 aug 2014 11:50

Jeg også digger mine salomon speedcross 3, til alt annet enn å løpe i terrenget.
Fine sko å gå i, fjellturer, vintersko til/fra jobb og løpe på asfalt hvis det er slaps/eventuelt i snø.

Selv kan jeg ikke bruke de i terrenget. Jeg tråkker som regel aldri over i noen sko, men i denne tråkker jeg nesten over flere ganger på hver eneste tur. Jeg aner ikke hvorfor, men det må ha noe med stabiliteten eller hvordan skoen er bygd. (+ mitt steg)

Synes det er fryktelig rart selv.

fugl

Legg innav fugl » 31 aug 2014 12:25

Jeg er godt fornøyd med mine; er nå på det andre paret. Det er god løpsfølelse til tross for at de er kraftige - men sammenlignet med LaSportiva Vertical og Inov-8 X-talon er de jo som traktorer å regne. Jeg bruker de mest til å springe rolig eller til å gå, ikke til å løpe.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»