Pulsbelte til Garmin 310XT

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
ipconfig

Pulsbelte til Garmin 310XT

Legg innav ipconfig » 19 okt 2012 08:55

Hei

Har løpt endel med 310xt site måneden og er fornøyd med klokka - hater ANT+ og er utilpass med pulsbelte. Pulsbelte skjærer seg inn i huden midt på brystkassa. Har begynnt å ta i bruk det gamle FR305 belte mitt som er mer behagelig. Andre som syns det samme?

Roger

Re: Pulsbelte til Garmin 310XT

Legg innav Roger » 19 okt 2012 10:29

JEg har brukt 310xt ca ett år, og opplever også at beltet lager sår midt foran (i området ved senderen). Jeg synes imidlertid det ikke er plagsomt. Men jeg trener heller ikke flere ganger om dagen, så det blir aldri noe stort sår. Ellers er jeg meget fornøyd med beltet, og jeg synes det registerer langt bedre enn det forrige beltet mitt fra polar, som stadig datt ut.

ANT+ er da helt OK. Opplastinga tar litt tid dersom det er mange og store økter som skal overføres, ellers så er opplever jeg selve overføringen ganske så stødig.

Jeg er imidlertid litt irritert på tregheten med å finne GPS-signaler før turen. Dette kan ofte ta to-tre minutter til tross for at jeg står helt i ro ute på en åpen plass.

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 19 okt 2012 12:10

GPS'en min finner satelittene utrolig kjapt (i forhold til FR305). Tror det tar ca 15-20sek før jeg er klar.

pjw

Legg innav pjw » 19 okt 2012 14:34

samme erfaring som deg, ipconfig. Beltet skjærer inn i huden og lager sår. Tror det er forskjellige versjoner av det pulsbeltet. Det som fulgte med originalt da jeg kjøpte klokka for et par år siden var bedre, den ga aldri noe gnagsår. Den var delt der selve senderen sitter, lik den som er i pakka til DC Rainmaker her: http://www.dcrainmaker.com/2009/09/garmin-forerunner-310xt-in-depth-review.html. Kanskje det går an å få tak i en slik fortsatt?
For å løse problemet med sår bruker jeg å smøre litt vaselin der det er fare for sår.

Når det gjelder mottak av GPS-signaler er jeg enig med dere begge. Min forrige 310 brukte lenger og lenger tid før den fant GPS-signaler. Kunne stå et par-tre minutter før de kom. Til slutt fant den ingen signaler i det hele tatt. Sendte den da inn til Garmin Support og fikk en ny i løpet av et par dager(!). Den nye finner GPS-signalene mye kjappere (selv om jeg mener å merke at det tar lenger og lenger tid der også, men det er muligens bare innbillning)

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 19 okt 2012 19:54

Såg på linken din PJ at den pulsmåleren er litt anderledes enn den som er i pakka.

Jeg skal forøvrig prøve å få liv 305 igjen. Bestilte et mobilbatteri og skal putte det inni. Guiden er her: http://www.jimandkatrin.com/CodeBlog/post/Forerunner-305-Battery-Replacement.aspx

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»