Berlin marathon 2013

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
pjw

Berlin marathon 2013

Legg innav pjw » 25 okt 2012 15:15

40.000 plasser utsolgt etter 3,5 timer, det er jo helt utrolig. I fjor tok det 6 uker :shock:

http://www.bmw-berlin-marathon.com/en/event/registration-2013.html

Brukeravatar
ipconfig

Re: Berlin marathon 2013

Legg innav ipconfig » 25 okt 2012 19:15

What! Jeg hadde tenkt å løpe i Berlin neste år men ville få unna løpet i Frankfurt på søndag først. Hva er erfaringene med å få endret navn på billetter? Fikk du billett PJW?

pjw

Legg innav pjw » 26 okt 2012 07:04

jeg fikk meldt meg på. Men jeg vil ikke kalle det en påmelding. Det var mer en "påmelding". For den var veldig uforpliktende. Skulle bare oppgi e-post adresse og navn, så skulle vi få en e-post neste uke med en lenke til der vi kunne gjøre en faktisk påmelding. Dette må visst fullføres før 5/11. Så jeg skulle anta, uten at jeg kan garantere noe som helst, at det er relativt mange som ikke kommer til å gjøre en påmelding av de som er "påmeldt". Dermed ramler det vel ut en del ledige plasser etter den 5. november. Hva arrangøren gjør med disse plassene, vet jeg ikke, men de vil vel ikke ha 20.000 tomme seter? Fortsatt mine antagelser.

og her kommer flere skamløse antagelser og spekulasjoner: tipper arrangøren kommer til å endre dette opplegget til neste år. Det var som om det var lagt opp til at det skulle være mulig å svindle og være skruppelløs. Man kunne lett booke flere plasser enn man trengte. Bare fylle ut en e-post adresse, litt pulver i gryta også vips. Så hadde du en plass til. Og den plassen er åpen som en bok og kan sikkert lett omsettes på andrehåndsmarkedet.

so ipconfig and all you others out there: stay tuned for Nov 5th. But let's be careful out there

Kjerun

Legg innav Kjerun » 26 okt 2012 08:52

Det vil vel uansett bli plasser via arrangører som Springtime og andre, men det koster ofte mer. Jeg fikk meldt meg på 12.05 igår, åpnet 12.00 og da var det allerede påmeldt over 10 000, siden jeg kom inn i gruppen med 90 euro for startplass. Tror nok att arrangøren valgt den metoden for at systemet ikke skulle bryte helt sammen, men det er godt mulig noe blir ledig etterhvert, her er info jeg fikk etter påmelding: You have successfully Pre-registered for the 40th BMW BERLIN-MARATHON 2013.During week 45 (the week of Nov. 5th-9th) you will receive another Email with a personal code to complete the full online registration.In this Email we also inform you until when you have to submit the registration in order not to become invalid.

Slik at den 5 november er ikke en frist,vi får en mail m kode i den uka og da får vi også fristen for når vi må gjennomføre registerering for å være ferdig påmeldt. Lykke til!! Gleder meg til Berlin neste år, 40 års jubileum, så jeg forventer et skikkelig starfelt og ny rekord

pjw

Legg innav pjw » 26 okt 2012 09:52

antok at det var 5. november siden det står "Final registration has to be submitted until November 5th in order for it not to become invalid". Men om det er 5. eller 9. spiller ikke så stor rolle.

At det er en slik uforpliktende påmelding synes jeg var underlig. Jeg skjønner til en viss grad argumentet med at systemet kan bli overbelastet, men synes det er et dårlig argument. Det finnes løsninger som tar unna slike trafikkmengder. Og arrangøren måtte jo uansett håndtere stor last; det skal registreres navn og e-post adresse, dette skal lagres (f.eks. i en database) og det skal sendes ut e-post. At man åpner for uforpliktende påmelding har nok dessuten ført til at lasten mot serveren var høyere enn om påmeldingen var fullverdig. Men igjen, bare spekulasjoner. Jeg kjenner ikke arrangørens baksystemer.

Kjerun

Legg innav Kjerun » 26 okt 2012 09:57

Om det hadde med belastning og gjøre er jo bare spekulasjoner fra min side og, men de ønsket tydelig og få inn mange påmeldinger fort,siden de forenklet det. Men jeg tolker svaret deres slik at i uken 5-9 november så får vi en mail med en kode og også en frist for når vi skal fullføre påmeldingen,slik at endelig frist er mest sansynlig etter 9 november.

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 26 okt 2012 11:46

Melding på FB fra Berlin:

BERLIN-MARATHON
Info: All pre-registered runners receive next week an email with a personal code and have to perform their final registration between 5th and 9th of November. On November 16th we will inform via Newsletter, Website, Facebook/Twitter how many spots are still open. On November 17th at 6 p.m. (CEST) the remaining spots are open for registration. Additionally, as every year, there are 1,000 charity entries open for registration (110 Euros entry fee plus 42.19 Euros for the charity). The charity program “RTL Spendenmarathon” cares for children in trouble.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 26 okt 2012 14:01

Takk Korak! Da får vi sette oss ved pc'en den 17 November og håpe det beste!

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 28 okt 2012 22:12

Fikk tilbud om plass på 110,- med -30,- "Gutschein" da denne bare er gyldig 2013, men kommer vel ikke til å starte da min mann fyller rundt tall til neste år den 30.september og har truet med å reise vekk fra Berlin, jaja vi får se.
Først kommer Wien i april og det gleder jeg meg til.
Det stemmer at der var tilgang til forhåndspåmelding på et par internettsteder, men den ble steng når det ble oppdaget.
Regner med at de plassene som blir gitt ut i neste omgang sikkert også koster 110,-€ stk. Lykke til.
Litt sleipt da, men spiller det noen rolle?
Turbo

geggi84

Legg innav geggi84 » 07 jan 2013 19:53

Jeg er påmeldt og klar. Noen som vet om bra overnatting for et crew på 5-8stk? Gjerne leilighet eller lignende.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»