Råskinnet 2013

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
gauterg

Råskinnet 2013

Legg innav gauterg » 29 apr 2013 08:52

Til helgen gjør jeg min terreng/gjørme debut og tar turen til Sognsvann for å løpe Råskinnet.

Jeg var med på Merrell Challenge i fjor og fikk jo litt kjennskap til gjørme og vann der, men jeg må innrømme at ejg ikke aner hva som venter meg rundt Sognsvann til helgen. Jeg har ingen ambisjoner om å løpe på noen bestemt tid, men håper å fullføre med begge skoene på.

Langtidsvarslet melder om muligheter for regn til Lørdagen, men jeg regner med at det egentlig ikke har så mye å si på hvor våt jeg kommer i mål.

Er det noen som har noen gode tips til en fersking?

MissHyper

Re: Råskinnet 2013

Legg innav MissHyper » 29 apr 2013 13:18

Tja, piggsko kanskje? Har ikke løpt råskinnet men Skaubygda har jeg løpt og det er noe av det samme bare lengre. Jeg hadde ikke piggsko, men av de mer erfarne løperne hadde de fleste piggsko. Og jeg skjønte fort hvorfor ;-))))

Men lykke til, moro blir det blir nok! Godt med spyling etterpå :D

leifa

Legg innav leifa » 29 apr 2013 20:35

Det er fryktelig slitsomt, vått og morro :-) løypa legges ut i vann gjennom myrer og opp bakker man periodevis må krabbe :-) Ikke kle deg for tungt for du får vann opp til halse:-) ett par gode terrengsko funker. og glem alt som heter tid pr km.

CH-I

Legg innav CH-I » 01 mai 2013 21:31

Råskinnet er moro! :D
Jeg løp det første gang i fjor, og gleder meg stort til lørdag.

Tipset er, som nevnt over, ikke ha på for mye klær, det blir bare tungt å løpe med.
Søk på Youtube etter videoer, så får du et godt bilde på hva folk har på seg av klær og hvordan løypen er lagt opp:)

Mitt spørsmål er egentlig: Noen som vet om Polar RCX5 og GPSn vil overleve et løp som dette?

Brukeravatar
bjorn

Legg innav bjorn » 02 mai 2013 11:00

CH-I skrev:Råskinnet er moro! :D
Mitt spørsmål er egentlig: Noen som vet om Polar RCX5 og GPSn vil overleve et løp som dette?

Med tanke på vann, så er RCX5 beregnet for triatlon og skal kunne brukes til svømming. Den skal faktisk også kunne vise puls under vann. Vanntettheten forutsetter selvsagt at pakningene er intakt.
GPS-sesoren G5 (den lille) tåler vannsprut, men er ikke beregnet for svømming. G3 (den store og litt eldre) skal være vanntett (forutsatt at pakningene er intakt).
--
Hilsen Bjørn

CH-I

Legg innav CH-I » 02 mai 2013 11:59

Ja, når du sier det, så vet jeg jo at RCX5 er beregnet på triathlon:)
Tror du det vil fungere å pakke GPSn inn i noe plastikk for å benytte den litt?

Brukeravatar
tim
Moderator

Legg innav tim » 02 mai 2013 13:14

Jeg har løpt med GPS, både stor og liten og aldri hatt noe problem med det altså. Jeg anser nesten som en større risiko at den kan forsvinne i vannet jeg :)
Men sef noen garanti finnes det vel aldri. Alt er mulig liksom.
sees i gjørma lørdag :)
Mvh Tim

terjegn

Legg innav terjegn » 02 mai 2013 16:56

Jeg har løpt to ganger og digger det. Jeg har brukt mizuno waverider 14, men i år skal jeg bruke salomon speedcross...er litt spent på snøringa. Klipp tånegler, snør skoa godt, lette klær er nevnt. Lette hansker. Etter ca 4km (?) kommer du til en stor bekk, ca 1,5m bred som du ser er dyp. Nedi der ligger en trestamme som jeg smalt leggen borti i fjor. Jeg vil ikke skremme deg, men jeg skal prøve og hoppe over i år. Lykke til!

Brukeravatar
jank

Legg innav jank » 02 mai 2013 19:10

Når det gjelder piggsko - kan jeg anbefale Icebug ANIMA BUGrip: Sitter godt på foten, god demping og meget godt feste på sleipe steiner, myrkanter og greiner.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»