VALG AV TREDEMØLLE

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
S-A2013
InnleggCOLON 7
RegistrertCOLON 29 Jun 2013 09:11

VALG AV TREDEMØLLE

Innlegg S-A2013 » 29 Jun 2013 09:29

Hei, eg er en gutt på 26 som skal innvester i ny tredemølle, har hatt en "billigmølle" nå i noen år og vil nå ha en litt skikkelig mølle.
Tenker pris mellom 10-20t klassen. Syns det er litt vanskelig å finne skikkelige tester der det har tatt med mange møller i denne prisklassen, så vær snill å hjelp meg vist du har erfaring eller har mølle i denne klassen ;) Eg er ikke så opptatt av å kunne se løyper å profiler opp å ned å i mente, er mer opptatt av god demping, stor løpeflate, stigning, fart, hurtigtaster osv, å viktigst av alt - KVALITET! Har sett på mange merker men de sier meg ikkje så mye da alle levrandører selfølgelig skryter uhemma av sitt produkt :? så eg trenger noen med erfaring!
Kan si litt kort om bruken og da: løper i perioder 4-5 dager i uka, kjører da veldig variert, bor på plass med mye snø så er avhengig av innetrening nesten 6mnd i året.
er også en ganske tung løper (ca 90-95kg)

Har bitt meg merke i en mølle fra "sparmax" CF-7201 heter den, pris: 16990,-
Syns den har meget gode spesifikasjoner i forhold til pris, passer meg heilt perfekt i grunn, men er det noen som kjenner til kvaliteten?

Kom med innspill å synspunkter, erfaringer :D

Brukerens avatar
Gunnar Bruun
InnleggCOLON 184
RegistrertCOLON 18 Jan 2010 22:19
BostedCOLON Harstad

Re: VALG AV TREDEMØLLE

Innlegg Gunnar Bruun » 29 Jun 2013 19:09

Du vil finne en del tips ved å søke etter tidligere poster om temaet.
Jeg har denne:
http://www.sportsmaster.no/Kondisjon/Tr ... e/T70.aspx

Som fyller alle dine krav og kan slåes opp.
Om du ikke er avhengig av at den skal det kan du like gjerne gå for denne:
http://www.sportsmaster.no/Kondisjon/Tr ... /T75i.aspx

S-A2013
InnleggCOLON 7

Innlegg S-A2013 » 29 Jun 2013 23:44

Ja ser det er mange som benytter seg av T75 fra Sportsmaster, virker som en populær mølle, har denne også en annerkjnnelse på kvalitet i miljøet?
Eg er ikke avhengig at den må kunne slåes opp, da eg har treningsrom i kjelleren på 35kvm :D

Eg har som sagt kikket litt på denne tidligere, men eg kjenner ikke til kvaliteten, men den har meget bra spesifikasjoner:
https://www.sparmax.no/?action=produkt& ... ext=Tredemøller&prodtext=TREDEMØLLE%20CF-7201%204.0HP%20Motor

Brukerens avatar
knut42
InnleggCOLON 476
RegistrertCOLON 21 Jan 2010 11:16

Innlegg knut42 » 30 Jun 2013 11:58

Jeg har en Sportsmaster mølle med DC-motor. Kommer nok til å handle der igjen, men da med AC-motor.

Prøv de møllene som er aktuelle. Prøveløp med forskjellige stigninger. Lytt etter ulyder. Er motoren sterk nok til tunge steg i høy fart? Er konsollet høyt nok? Har mølla alle spesifikasjoner som oppgitt? Har leverandør et verksted? Delelager?

S-A2013
InnleggCOLON 7

Innlegg S-A2013 » 30 Jun 2013 12:44

Hei.
Ja er du generelt fornøyd med Sportsmaster? Eg bor litt avsides, og har fort 2t kjøring til nærmeste by med de akuelle levrandører så prøving kan fort bli litt mye styr, tar nok sjansen på å kjøpe uprøvd ved å høre andre sine meninger å erfaringer ;)
Det vrimler av levrandører og merker på møller, å spes er heller intet å si noe på, men eg tar ikke sjansen på noe jalla greier som ingen har prøvd før meg, så etter mye lesing av tråder her inne på forum har eg vel peilet meg inn på en mølle fra Sportsmaster tror eg :) Og da modellene T300 eller T510, når eg kjøper en dyr "skikkelig" mølle håper eg å slippe å tenke mer på det på 8-10 år! De to modellene har iallefall perfekte spesifikasjoner, åsså har man da løftet seg opp på pro-segmentet og det gir jo en pluss i margen :D
Men eg vil gjerne høre flere meninger ;)

Froden
InnleggCOLON 5
RegistrertCOLON 30 Apr 2012 08:07

Innlegg Froden » 01 Jul 2013 09:53

Hei!
Jeg har hatt en Sportsmaster T500 i 2 år hjemme, samt at jeg har hatt samme mølle tilgjengelig på jobb. Min personlige erfaring er positiv. Jeg har enda ikke hatt noe trøbbel med mølla. Om vinteren løper jeg ca 5 økter i uka på mølle og relativt mange av disse øktene er intervalløkter. T500 dekker alt jeg har behov for i forhold til lengde på bånd, bredde, demping, fart og helning. Når det er sagt så tror jeg T300 dekker behovet til de aller fleste. Grunnen til at jeg endte opp med 500 er at det var et tilbud på den akkurat når jeg handlet :)

S-A2013
InnleggCOLON 7

Innlegg S-A2013 » 01 Jul 2013 15:14

Hei.
Ja enda en erfaring so taler i Sportsmaster sin favør, nei det blir nok en mølle derifra tipper eg, kommer nok ikke til å handle før sent i sommer da det er fint å løpe ute nå, så har litt tid å bestemme meg på :D
Det er jo en forholdsvis liten forskjell på T300 og T510, litt lengre løpebånd, litt høyere toppfart og litt sterkere motor, men så er den vel 6000,- dyrere så det er vanskelig å si hva som er det beste valget. Får vel T510 ned mot 21000,- med kondis rabatter (15%) så må innrømme at den frister mest :D
Men trivelig med tilbakemeldinger ;)

Lador
InnleggCOLON 21
RegistrertCOLON 18 Apr 2013 12:35

Innlegg Lador » 01 Jul 2013 22:41

Skal også investere i mølle snart, og jeg går nok opp en prisklasse da jeg vil tro at en mølle til 25000 holder lengre enn hva en billigere mølle vil gjøre, både med tanke på kvalitet, fart, motor og løpebånd. Etter noen år blir det jo bare så man angrer på at man ikke kjøpte en bedre.

S-A2013
InnleggCOLON 7

Innlegg S-A2013 » 02 Jul 2013 05:28

Lador skrevColonSkal også investere i mølle snart, og jeg går nok opp en prisklasse da jeg vil tro at en mølle til 25000 holder lengre enn hva en billigere mølle vil gjøre, både med tanke på kvalitet, fart, motor og løpebånd. Etter noen år blir det jo bare så man angrer på at man ikke kjøpte en bedre.

Tenkt på evt bestemt deg for noe merke du da?
Enig med valg av mølle i den prisklassen, man løfter seg opp et hakk å det kan lønne seg på sikt :)

Lador
InnleggCOLON 21
RegistrertCOLON 18 Apr 2013 12:35

Innlegg Lador » 02 Jul 2013 20:38

S-A2013 skrevColon
Lador skrevColonSkal også investere i mølle snart, og jeg går nok opp en prisklasse da jeg vil tro at en mølle til 25000 holder lengre enn hva en billigere mølle vil gjøre, både med tanke på kvalitet, fart, motor og løpebånd. Etter noen år blir det jo bare så man angrer på at man ikke kjøpte en bedre.

Tenkt på evt bestemt deg for noe merke du da?
Enig med valg av mølle i den prisklassen, man løfter seg opp et hakk å det kan lønne seg på sikt :)

Jeg tenker i utgangspunktet Sportsmaster, og da T510, men er åpen for andre forslag om noen har bedre erfaringer med andre merker?

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 8 og 0 gjester