Jeg skal delta i mitt første motbakkeløp neste lørdag og tenker at det hadde vært greit om jeg høstet mest mulig av arbeidet jeg har gjort de siste 6 ukene. Opptreningen startet seint, men jeg har hatt omtrent 5 økter i uka nå de siste 7 ukene. Typisk 2 styrkeøkter og 3 4X4/4X5 økter. Progresjonen har vært veldig god slik den alltid er når man starter på igjen med kondisjonstrening, men har de siste øktene begynt å føle meg litt på kanten av overtrening selv om jeg hadde min beste kondisjonsøkt i går.
Om kroppen føles grei, så tenker jeg at jeg tar en siste tung kondisjonsøkt på søndag eller mandag og blåser ganske bra ut da med en økt som har varighet lik løpet jeg skal delta i. Etterfulgt av et solid måltid med rikelig med karbohydrater.
Resten av uken tenker jeg i utgangspunktet å ta helt fri med mye hvile, men kanskje legge inn noen korte spurter på onsdag eller torsdag.
Høres det ut som en grei plan?
Jeg håper at jeg ikke er altfor overtrent og kan stille i toppform på løpsdagen. Selve løpet er forøvrig rundt 3,5 km og topp 10 listen fra i fjor var fra 25-35 minutt. Har selv løpt på 37 tidligere uoffisielt, så det er ikke et altfor langt løp. Har et håp om at jeg kan greie 30 blank.

Takk for eventuelle innspill!
Håvard