Berlin Maraton 2014 og deltakerlotteriet

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Gratian

Berlin Maraton 2014 og deltakerlotteriet

Legg innav Gratian » 01 nov 2013 10:29

Hei !

Mottok e- post fra Berlin Maraton i går om at man ikke var trukket ut til å delta i 2014. Var i år som foregående år tidlig ute med registreringen til Berlin, men etter de nye reglende er der man bruker loddtrekning for deltakelse er det etter hva jeg forstår ingen som er sikret deltakelse dersom tombolahjulet ikke treffer på ditt navn, selvfølgelig utenom elite og jubileumsløpere.
Er forundret over hele utvelgelsesprosessen og har så langt jeg kan se ikke funnet noen likedan. Heldigvis står Boston bekreftet, og forhåpentligvis NY Marathon for tur i 2014, og håper Berlin revurderer sine rutiner igjen slik at man kan komme tilbake i 2015, selv om det dermed blir et manko i rekken med Berlin 2014. Er det noen som har høstet samme erfaringer ?

Maratonmann

Re: Berlin Maraton 2014 og deltakerlotteriet

Legg innav Maratonmann » 01 nov 2013 10:38

Hei,

Vi var 3 stykker. 1 av oss fikk plass, men ikke oss 2 andre. Så da satser vi nok på et annet maratonløp.

Sannsynligvis Frankfurt.

Men hvis du er "alene" så er det nok en del som vil reise sammen som takker nei hvis de ikke får plass så du har absolutt muligheten i trekning nr. 2 mellom 12 og 15. november.

Hvis ikke kan man reise igjennom løpereiseselskaper og da er man nesten sikret plass. Fordelen er at man får et bra opplegg. Ulempen er at det blir nesten dobbel pris med reise, opphold og delta i løpet.

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 01 nov 2013 13:50

Hei.

Dere får vurdere Amsterdam marathon. De pleier å ha god plass, i hvertfall i 2010 da jeg deltok. Da var et sånn 8000 deltakere. Det er et hyggelig antall, ikke for mange. Den var godt organisert med drikkeposter. Og den er tilnærmet flat, bortsett fra en tunnell på slutten. Anbefales.

Linda

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 04 nov 2013 09:31

I mitt løpemiljø var det også svært mange som ikke fikk. Vi "snuser" litt på Køln Maraton som går 14 sept. Ved å fly til Frankfurt kan man ta tog (ca 45min-60min) fra flyplassen til Køln for €29(tur/retur) såg jeg i går.

Frankfurt er også et alternativ men jeg ønsker at det skal være litt varmere i været. Warsawa går vel også samme dag som Berlin.

Agnes

Legg innav Agnes » 04 nov 2013 10:11

Her har mannen fått plass, men ikke jeg. Vi satser på at andre i tilsvarende situasjon velger å la plassen gå, slik at jeg får plass i restlotteriet. :D

Hvis ikke så får jeg være med som heiagjeng. Blir gøy det også, tenker jeg.

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 04 nov 2013 22:46

Kan ikke tenke meg berlin revurderer noe rutiner, men la oss håpe jeg tar feil.
Eneste grunnen til at de eventuelt revurderer er hvis dette blir mye kluss for de, at foreks mange ikke melder seg på ved andre gang slik at de må ut tredje, fjerde osv for å få fylt opp.

Jeg mistenker at Berlin gjør dette av kun en grunn.
For at serverene deres ikke skal krasje ved påmelding og at folk blir gale pga det.

Det skjedde i Chicago. det har vel skjedd de også? Derfor hadde de en kvasi løsning i fjor at man ikke skulle betale med engang for å la trafikken på serveren blir spredt utover.

Det virker helt klart som det er greia her også. De gir oss et bredt vindu til å både påmelde og betale, nettopp for å forhindre krasj.

Selv tror jeg at vi vil se flere og flere løp som gjør dette fremover, nettopp fordi folk melder seg på som gale og systemet krasjer.
Tipper Chicago også følger etter til neste år etter fasaden de hadde i år med serverkrasj og alting.
De måtte ta ned påmeldinga og gjøre om til lotteri etter halvparten hadde meldt seg på.

Maratonmann

Legg innav Maratonmann » 07 nov 2013 11:16

Eventuelle restplasser etter andre lotteri tipper jeg blir solgt til reiseløpearrangører.

Gjennom de som er man nok sikret plass, men i stedenfor å betale ca 100 Euro så må man nok da regne med 2000-2500 kroner.

Anbefaler Frankfurt maraton isteden. Det går en måned senere og er over 10.000 deltagere så føles nok omtrent like stort som Berlin og løypen er like flat. Lufthansa flyr direkte fra Oslo Og Bergen og Ryanair fra Torp.

Doffen123

Legg innav Doffen123 » 08 nov 2013 11:38

Var heldig og fikk plass i Berlin, og ser fram til å løpe der.
Ellers kan jeg også anbefale Frankfurt som et glimrende alternativ.
Man kan si hva man vil om lotterier, men så lenge man ikke bruker kvalifiseringtider for deltagelse, er vel dette en rettferdig måte å gjøre det på.

snoopie72

Legg innav snoopie72 » 11 nov 2013 08:39

Hei.

Jeg og 2 andre fra løpeklubben min fikk plass. Vi var 5 stk som søkte. Vi gleder oss allerede og regner med at et par av de som står på ventelisten også kommer inn. Bekreftelsesmailen havnet i spamfilteret til gmail og jeg regner med at det er mange av de som fikk plass som har rotet vekk eposten.

Har aldri sprunget maraton før, men tror det skal bli gøy uansett. Rekorden min på halvmaraton er 1.39. Satser på en tid under 3.40, så får vi se :)

Gratian

Legg innav Gratian » 19 nov 2013 21:30

Etter å ha vurdert mange av de gode forslagene på alternativer til Berlin Marathon 2014, og da spesielt Køln, Frankfurt og eventuelt Bremen som gode forslag, hadde jeg forsonet meg med at dette var en gylden anledning til å prøve et alternativ for en gangs skyld. Så fikk jeg en hyggelig e- post fra Berlin på torsdag 14.november om at jeg var blant de heldige å ha blitt trukket ut i annen runde av lotteriet.
Så nå er det bare å komplettere påmeldingen i perioden fra 25.november til 6.desember. Antar det er flere en meg som fikk klaff i andre runde så vi sees i såfall i Berlin 2014.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»