Leggproblem og innleggsålar

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Arne

Leggproblem og innleggsålar

Legg innav Arne » 04 des 2013 20:56

Dei siste åra har eg vore meir bevisst på løpsettet mitt og får hofta meir fram. Dette resulterer i at eg landar lengre framme på foten. Samstundes har eg blitt overbevist om at det ikkje er nødvendig med tunge mengdetreningsko, og eg bruker meir lettvekts- og konkurransesko i treninga. Eg går også for det meste berrføtt gjennom dagen og hypotesen er at foten skal bli styrka av å ikkje få støtte. Samstundes har eg hatt litt problem med å få opp treningsvolumet fordi eg veldig lett får ømme leggar. Dersom eg held farten under 4:00 på kilometeren går det fint, men med ein gong eg aukar farten kjenner eg det i dagane etterpå. Roleg løp har gått heilt fint.

Eg har trudd problemene skuldast høg kroppsmasse og dårleg treningsgrunnlag, men i dag var eg hjå ein ortoped som tilfeldigvis såg korleis eg stod. Han sa at eg skulle setje meg ned og klemte på leggene mine. Det gjorde ganske vondt og han sa at eg stod feil, det skulle ikkje gjere så vondt, fotbuen var for høg og eg burde ha innleggsålar. På generelt grunnlag er eg skeptisk til innleggsålar, då eg trur det svekker foten på lang sikt. Eg ser heller ikkje heilt poenget med det i løpesko, all den tid eg landar på mid-/ forfot. Likevel var det påfallande at han kunne pinpointe smerter og leggvondt berre ved å ta ein rask titt på meg. Burde eg få meg innleggsålar? Er det nokon som har nokon erfaringar med liknande problemstillingar?

Brukeravatar
ipconfig

Re: Leggproblem og innleggsålar

Legg innav ipconfig » 05 des 2013 22:19

Forstår skepsisen din Arne. Jeg har brukt innleggsåler i alle sko siden jeg var 7 år og er plattfot. Etter overgang til tynnere sko (Adizero Mana) så passet ikke de sålene jeg normalt bruker (fikk støpt etter fotsålen) så jeg gikk til en Intersport og fikk et par med footbalance.

Disse har fungert svært bra. Ikke mye støtte jeg trenger men etter overgangen til de tynnere footbalance har jeg løpt mer og mer uten innleggsåler og kjenner jo at presset på fotbuen til tider er større.

I ungdommen var jeg hele tiden på grensen til beinhinnebetennelse mens i voksen alder har jeg kun hatt ømme legger ved hard banetrening og da uten et godt grunnlag.

Det finns soler som footbalance som koster rundt 300 tror jeg, som du legger i ovnen og varmer de opp 2-3 min og så former de i foten. De gjorde det samme på sportsbutikken. Tror jeg har hatt disse i 2 år og de har fungert svært bra i sko med lite demping. De støpte var dyrere men har vart da i 10 år.

-R

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Re: Leggproblem og innleggsålar

Legg innav Gunnar Bruun » 08 des 2013 20:23

Jeg erfarte akkurat det samme etter omlegging av løpesett og overgang til lettvektssko, og det løste seg for meg da jeg begynte å veksle mer mellom hvilke sko jeg brukte. Nå bruker jeg lette sko på en raske økter og noen rolige, men supermyke Hoka-sko på de fleste roligturene. For meg har den vekslende belastningen de forskjellige skoene gir meg fikset saken for meg. Noe å tenke på?

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»