Kle seg for vinteren

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Marjan
Sted: Søndre Oppdalen, Lunner
Kontakt:

Kle seg for vinteren

Legg innav Marjan » 18 jan 2014 23:04

Jeg løper meg igjennom min første vinter, og merker noen dager at det blir litt kaldt. Jeg løper i vintertights fra Adidas, som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med, men fryser gjerne litt på lårene. Det er i hovedsak de første par kilometerne jeg kjenner det litt, og når det blåser godt, ellers tenker jeg ikke mye over det underveis når jeg er ute, men når jeg kommer hjem, kler av meg, og skal hoppe i varm dusj, så "prikker" det godt i lårene, og de har fått en fin rødfarge etter turen. Bare en del av "gamet", eller bør jeg kle bedre på meg? I så fall, hva bør jeg kle på meg?

wino

Re: Kle seg for vinteren

Legg innav wino » 19 jan 2014 07:11

Et tydelig tegn på for dårlig bekledning som du tydeligvis kjenner best på lårene,
men pass på leddene du, knærne for eksempel.
Løsningen for all bevegelse ute i kulde/kaldt vær har vel aldri forandret seg selv om det har kommet
endel hi-tech utstyr som "skal fikse det meste" ............... gå for flere tynne lag, den løsningen vil
alltid utkonkurrere alle fantastiske plagg til "fantastiske" priser.

boas

Legg innav boas » 19 jan 2014 20:05

Jeg tenker at du burde bruke vindtett superundertøy, og heller en tynnere tight hvis det blir for varmt.

Brukeravatar
Marjan
Sted: Søndre Oppdalen, Lunner
Kontakt:

Legg innav Marjan » 19 jan 2014 22:03

Jeg har lange underbukser i plenty, både i ull og kunststoff, som jeg liker å bruke når jeg går tur vinterstid. Men mulig jeg har en litt liten tight, for syns ikke det funker med tight over ullundertøy. Erfaringer med å løpe i bukse? Tips til bukser som er litt "slimmet" inn (det funker ikke å løpe i løse joggebukser, syns jeg)? Det vil kanskje funke bedre med ull under en løpebukse.

fugl

Legg innav fugl » 20 jan 2014 02:03

Trimtex har løpebukser.De fungerer bra, skjønt - jeg synes tights er best uansett. På kalde vinterdager bruker jeg en tights fra Nike som har godt med foring på lårene. Men vil du ha bukse, så kan hvertfalll Trimtex sine anbefales.

http://trimtex.no/produktkategori/loping/

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 15 jan 2015 13:54

Hei - hvordan er det med skikkelige vintertights her? Jeg har fått en strekk i et muskelfeste i bekkenet som fysio mener er pga for jeg kjører for hardt uten å være skikkelig oppvarmet eller har gode nok klær på meg. Lurte da på en god vintertights som tåler vind og kulde. Noen som har prøvd den Sporthill SP3 som de har på løplabbet? Selv har jeg en craft vintertights men den sitter ikke bra nok så jeg bruker en sommertights under.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»