Hvor vanskelig kan det være.... ?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
terri

Hvor vanskelig kan det være.... ?

Legg innav terri » 21 jan 2014 09:09

Man kan lese følgende på arrangørens hjemmeside:
"Løyper: 10km og 21km kontrollmåles av autorisert oppmåler i januar uka før løpsstart"...

Likevel klarer arrangøren å legge opp en halvmaratonløype som er 600 meter feil.

Er det lov å kritisere dette, eller skal man bare holde kjeft og være glad for at noen gidder å arrangere løp i det hele tatt ?

Hva kan man forvente av en arrangør ?

Brukeravatar
ipconfig

Re: Hvor vanskelig kan det være.... ?

Legg innav ipconfig » 21 jan 2014 13:23

Godt spørsmål. Her har arrangøren drite seg ut og "legger seg flat". Utrolig surt for alle som har satt pers men gjort er gjort - så hva ønsker du?

Hadde det vert bedre om du fikk igjen startkontingen? Det er litt slik også at når man skal har flere hundre kroner i startkontingent så må man også kunne forvente noe og eksakt oppmålt løype (var det) men også at de som står ved vendepunktene må vite hvor de skal stå.

Det som er svært positivt er at siden Spirit har innkrevd lisens så kommer NFIF med hjelpende hånd og mannsterkt for å bistå og kvalitetssikre til neste løp - tror du ikke?

terri

Legg innav terri » 21 jan 2014 14:24

Det blir alt for lett og si at "gjort er gjort", og avslutte det hele med et ironisk spark til NFIF...

Hva jeg vil ? Jeg vil ikke ha igjen den relativt dyre løpskontingenten, men jeg vil sette fokus på at man må levere kvalitet, også i denne bransjen. Man snakker ikke her om et gratis-midt-i-uka-mosjonsløp, nei man snakker om et ganske tradisjonsrikt løp, hvor mange kommer langveis fra for å løpe. Man snakker om et løp hvor flere har trent i lengre tid for å løpe, hvor de kanskje skal gjøre sin debut på den fryktinngytende halvmaraton distansen.... Da er det ganske respektløst å være så unøyaktig på arrangement kvaliteten.

Joda, jeg kan bare stille opp å arrangere selv... det kan jeg jo...

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 21 jan 2014 14:40

Hvilket løp snakkes det om her?
Er det løpet som nylig gikk på SOLA?

trodde dette var et etablert løp som til og med hadde hatt NM jeg??

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 22 jan 2014 00:18

Løpet var Solastranden Halvmaraton. De har endra løypa siden NM - da gikk den 2 runder rundt flyplassen (så og si umulig å løpe feil) og nå var det litt frem og tilbake langs stranden.

Det er frustrerende men man kan jo ikke gjøre om det som har skjedd? Eneste er at løypesjefen må vise eksakt hvor vendepunkter skal være FØR løpet slik at personen som skal stå ved vendepunktet (hvis det var noen som stod der) faktisk er klar over hvor der er.

Du har helt rett at når startkontingenten er høy så må man forvente at løypa ivertfall ikke er for kort. Men hva mer kan de gjøre? De som kjenner Mr Spirit vet at han tar det tyngst av alle men de gikk ut med informasjonen så snart de visste om det.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»