race rapport Rotterdam maraton til Espen og andre

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Kjerun

race rapport Rotterdam maraton til Espen og andre

Legg innav Kjerun » 13 apr 2010 08:10

Da var Rotterdam maraton gjennomført og jeg er kjempefornøyd. :D
Bodde på Hilton hotell, kjempebeliggenhet iforhold til togstasjon, start/mål (så start/mål-området fra hotellvindu)og startnummerutdeling. Rommet var litt slitt,men det gikk helt bra. Hadde ikke rom m frokost , så jeg endte m og kjøpe frokost på hotellet før løpet til den nette pris av 25 Euro. Hvis start /mål er på samme sted på halvmaraton, så anbefales hotellet.
Løpet: De har parallelle startfelt med sperringer i mellom, anbefales ikke og komme sent til start for her er det ikke lett og hoppe over gjerdet, var vel ca 2m høyt, kun et innslipp pr startfelt og de sjekket at du gikk inn i rikitg felt, dvs laaange køer. Litt trangt i starten, men etter 10-15km så kunne man løpe i eget tempo. Jeg startet i en gruppe med 3.30 -4t. Alle vannstasjoner funket veldig bra, drakk bare vann, men de hadde også Extransportsdrikk, ikke noe frukt. Var også flere stasjoner m svamper. Drikkestasjoner hver 5km, hadde også klokke hver 5. km. Lettløpt løype, bra m musikk og mer tilskuere enn forventet og masse liv, er imponert for det var kaldt vind på søndag. Hadde pers fra Berlin i fjor på 3t 58min,hadde lagd meg en plan om 27min pr 5km og komme meg under 3t50min, ser kun på klokka hver 5.km. Startet litt for raskt raskt og passerte halv på 1t49min, og var faktisk sikker på og sprekke (løp Berlin halv for 2 uker siden på1t47min og da var jeg sliten). Fra 30km gjorde det skikkelig vondt, har ikke nok mengdetrening på asfalt, men kom i mål på 3t43.58 og er kjempefornøyd, hadde kramper de fleste steder i bena etter målgang... Av en eller annen merkelig grunn på opererer arrangøren med bruttotider på resultatlista, men du får nettotid og. Selv brukte jeg vel ca 2min fra startskuddet til jeg kom igang. Aner ikke om det vil ha betydning hvis noen ønsker og bruke slutttiden til kvalifisering. Når jeg med ikke alt for bra treningsgrunnlag pga av den kalde vintern, klarer og perse med nesten 15min, så må løypa være lettløpt. Var kun litt stigning når vi løp over brua og ned i en tunnel, ellers er den flat. Anbefales!! Og siden kombinasjonen Berlin halv + Rotterdam hel nå var så vellykket, er det mulig jeg tar Rotterdam halv + Berlin hel i september (Berlin er jeg påmeldt)

EspeN
Sted: Oslo

Re: race rapport Rotterdam maraton til Espen og andre

Legg innav EspeN » 13 apr 2010 11:04

Takk for kjemperapport!

Løper man igjennom en tunnel?? Hvor lang er denne tunnellen tror du? 100 meter? 200 meter? 500meter? 1 km ?

Grattis med kjempetid. Du har også muligheten til å løpe Halvmaraton i Stockholm 2 uker før Berlin.
Jeg vurderer også Rotterdam.

Jeg leste på tripadvisor at hilton hotellet hadde fått mye pepper ang at det så litt slitt ut utifra navnet "hilton" ivertfall.

Hvis jeg ikke når målet mitt i OSLO i år (som jeg antaglig ikke gjør) så blir det Rotterdamn på meg til neste år!

Kjerun

Legg innav Kjerun » 13 apr 2010 12:21

Tusen takk, alltid gøy og perse og jeg hadde ikke trodd at jeg skulle løpe så fort nå.
Ingen lang tunnel, kanskje 100-150m, mer en undergang for biler (hvis det er noe som heter det)
Og om du når målet ditt i Oslo Marathon, så må du vel ha et nytt mål? Rotterdam har en rask løype, og ikke så mange deltagere slik at det var langt mindre sikk-sakk løping der enn f.eks i Berlin. Mener det er en perfekt "perseløp". På søndag var det skikkelig kald vind og jeg frøys endel, men allikevel ny pers med nesten 15 min. Og det var et bra arrangement.
Hadde ikke skadet om Hilton pusset opp rommene, men det var rent der. Mener vi betalte ca 700kr pr natt for et dobbeltrom, og det var en grei pris for standarden. De som jobbet der var skikkelig serviceinnstilt og hjelpsomme.

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 13 apr 2010 16:55

Takk for lesningen Kjerun,
da skal jeg alvorlig tenke over Rotterdam. Kanksje allerede til halvmarathon....Må titte når den går.
har egentlig et halvmarathon mesterskap her i Berlin da,hm.
Ellers er det jo egentlig kjempe med 1/2 her i Berlin og så maratonet som du hadde nå.
Super er du. "Weiter so"
War hos Fysioguruen idag så nå setter jeg alt mitt håp til behandlingen jeg fikk og råd å følge.
Har bestillt time i juni etter Stockholm og September føre maraton her i Berlin. Så blir alt knekket på plass og da håper jeg det går så det durer.
Har kun tempotreningsforbud 14 dager, ellers progrresvt får jeg løpe.
Spennende.
Turbo

Kjerun

Legg innav Kjerun » 13 apr 2010 17:43

Håper at du blir kvitt skaden nå Turbo.
Espen skrev at Rotterdam halvmaraton var 12 september mener jeg, men de har ikke noe på hjemmesiden enda. Kun 2009. Jeg er blitt veldig fristet til å løpe der, funka jo veldig bra med Berlin halv og så Rotterdam nå. Så litt på Budapest halv og, får se. Men anbefaler absolutt Rotterdam hel, tror det er lettere og løpe fort der, spesielt fordi det ikke er i nærheten av antall deltagere som i Berlin og det blir langt mindre sikk-sakk- fortau løping.

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 13 apr 2010 20:55

Ja Kjerun Budapest høres heller ikke dårlig ut. De varme quellene etterpå.
Ja jeg er spent. Kan legge opp begge bena ten å kjenne det bak i hvertfall, bare det er bedring.
I forgårs tapet jg meg selv på achilles ,kne og bakre lår på høyre side g bare det gjorde at en del av smertene ble bedre. Måtte fjerne det før behandlingen idag, så at Joe ikke skulle få sjokk hva disse husmødrene driver på med, men jeg fortalte han det og han syntes det hørtes bra ut.
Ja dette blir spennende framover.
Turbo ;)
P.. tenkte litt på Mallorca til høsten, men rgner det så er gatesteinene så sleipe og ifjor var der flere som skadet seg fortalte fysiodama på hotellet vi var. Så det tror jeg faller igjenom,hm.

Brukeravatar
Åsa
Sted: Lofoten

Legg innav Åsa » 14 apr 2010 22:27

Så flott rapport, Kjerun og det er artig og motiverende å lese om slike erfaringer og fremgang! :) Og nå står Rotterdam halv øverst på ønskelista mi, så får vi se hva det blir til...

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»