Side 5 av 5

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 14 sep 2015 12:31
av Larska
Testet negativ split - funket ikke helt for meg. Jeg ble stressa over at jeg lå så langt bak "skjema" - fikk ikke farta opp mot slutten..

Hadde en hard test i forrige uke - 13 km relativt flatt - snittfart på 3.45 uten pause. Helt grei gjennomkjøring uten å dø, men har hatt det kjekkere på tur.

Klarte 3t grensa på hel i fjor, men synes ikke 1.18-1.20 er sååå spesielt - så kommer til å gi full gass til det brister - uten at jeg blir skuffet om det ender med 1.25 fordi det smalt.

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 28 sep 2015 15:49
av Larska
For spesielt interesserte:

Det smalt noe så grønnjævlig. Mista hodet og la ut i 3.30-fart de fire første km. Det gikk som det gikk, og derfra ut ble det en kamp med hodet om å tape minst mulig. Tenkte jeg skulle gi meg på et tidspunkt, men fant ut jeg var så langt unna rådhusplassen at jeg like så godt kunne stå distansen ut.

Endte på 1.25 blank. Meget skuffet.

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 29 sep 2015 07:34
av s_egeland
Larska skrev: ... Endte på 1.25 blank. Meget skuffet.

Men du sa jo at:
Larska skrev: ...så kommer til å gi full gass til det brister - uten at jeg blir skuffet om det ender med 1.25 fordi det smalt.

Så jo ut som du traff bra med kampplan, selv om det ble i overkant full gass kanskje ;)

Jeg fikk det også veldig tungt på slutten, vurderte å bryte på vei ut mot Ekeberg. 1:37 halvveis skulle legge opp til negativ splitt, i stedet ble det Brink-smell og 1:43 på siste halvdel. Skylder på forkjølelse og varmen! Neste år! 8-)

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 29 sep 2015 19:25
av trygvan
Hehe, det er forskjell på 13km i 3:45-fart og 21km i 3:30-fart ja.

Ble desverre ikke pers-forsøk på meg i samme løp, hadde plass men fikk noe isjas/falsk-isjasproblem jeg fortsatt sliter med å finne ut av. :( Jaja, er vel aldri så galt at det ikke er godt for noe. Trengte kanskje en liten pause nå. ;)

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 07 aug 2017 13:48
av j_e_j
Larska skrev:Jada!

Klokket inn på 2.59.40. 94. Plass.

Fornøyd med maratondebut! Var heftig langt nede i kjelleren rundt botanisk hage, men fikk opp dampen på et vis igjen. Kjennes ut som en 90-åring akkurat nå da men:)


Drar opp denne igjen (om du fortsatt er her inne Larska), men er interessert i å høre dine betraktninger rundt 3:00:00 og løpsopplegget. Hvor mye kostet botanisk hage? Hvordan la du opp løpet? :) Gratulerer med sub. 3 - liiiiitt på etterkant :)

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 07 aug 2017 13:48
av j_e_j
j_e_j skrev:
Larska skrev:Jada!

Klokket inn på 2.59.40. 94. Plass.

Fornøyd med maratondebut! Var heftig langt nede i kjelleren rundt botanisk hage, men fikk opp dampen på et vis igjen. Kjennes ut som en 90-åring akkurat nå da men:)


Drar opp denne igjen (om du fortsatt er her inne Larska) - er veldig interessert i å høre dine betraktninger rundt 3:00:00 og løpsopplegget. Hvor mye kostet botanisk hage? Hvordan la du opp løpet? :) Gratulerer med sub. 3 - liiiiitt på etterkant :)

Re: Oppladning til Oslo maraton -tips/skremsel/bekreftelse

Lagt inn: 21 aug 2017 10:32
av Agnes
Vet at dette sikkert faller på steingrunn, men seriøst, gutter, YOGA!

Yoga for løpere er virkelig vidundermedisin, og særlig ettersom årene drar på.

Styrker kjernemuskulatur og balanse, åpner brystkassen for mer luft, styrker ryggen sånn at du får brystet mer opp og frem, åpner hoftene for et bedre løpssteg og selvsagt skadeforebygging, skadeforebygging, skadeforebygging.

Og så unngår man kanskje å bli en av de gamle krokene man ser i alle løp. Raske og seige som tusan, men kan omtrent berøre beltestedet med nesen, så krokbøyde er de!