10 dager til Sentrumsløpet

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
bemex
Sted: Trondheim

10 dager til Sentrumsløpet

Legg innav bemex » 14 apr 2010 12:36

Registrerer det er mange som skal løpe sentrumsløpet i år.

Debuterte i fjor var urutinert da og startet langt bak. Det tapte jeg en hel del på. Puljestart i år, men tipper det blir mange i pulje 1, så da er det vel om og gjøre å stille opp tidlig.

Går for ny pers i år det vil si under 41:39. Noen andre som går for pers?

EspeN
Sted: Oslo

Re: 10 dager til Sentrumsløpet

Legg innav EspeN » 14 apr 2010 12:51

Har ikke så veldig stor tru på sentrumsløpet for mitt eget vedkommende.
Starter i PULJE 2 som har løpere fra 36-49min. Selv sikter jeg på ca 39:00 - men er faktisk usikker på om jeg vil lykkes.
Sentrumsløpet har en løypeprofil som passer meg dårlig - spesielt den første bakken opp till slottet og da smaler det inn med en gang så det blir kø løping. Starte et løp med bakke er døden for meg :D
Siste km er også veldig hardt - spesielt bakken ved youngstorget. Men moro skal det bli alikevel.

Får masse muligheter til å sette 10km perser senere i år så dette er ikke et av "høydepunktene" denne sesongen - men jeg deltatt to år på rad og skal selvsagt være med i år også :)

Blir moro!

bemex

Legg innav bemex » 14 apr 2010 12:56

EspeN skrev:Har ikke så veldig stor tru på sentrumsløpet for mitt eget vedkommende.
Starter i PULJE 2 som har løpere fra 36-49min. Selv sikter jeg på ca 39:00 - men er faktisk usikker på om jeg vil lykkes.
Sentrumsløpet har en løypeprofil som passer meg dårlig - spesielt den første bakken opp till slottet og da smaler det inn med en gang så det blir kø løping. Starte et løp med bakke er døden for meg :D
Siste km er også veldig hardt - spesielt bakken ved youngstorget. Men moro skal det bli alikevel.

Får masse muligheter til å sette 10km perser senere i år så dette er ikke et av "høydepunktene" denne sesongen - men jeg deltatt to år på rad og skal selvsagt være med i år også :)

Blir moro!

Bommet selvfølgelig stiller jeg i pulje 2 fikk akkurat mail fra sentrumsløpet.

Du er pessimistisk som vanlig :D Tipper du klarer 37 tallet. Intervaller på 3:30 kjører du jo...det burde indikere sterk tid!

Løpte på i overkant av 43 i fjor...8 til 9 KM hadde jeg problemer i fjor. Fra 9 til 10KM gikk på ca. 4 minutter.

EspeN

Legg innav EspeN » 14 apr 2010 13:16

bemex skrev:Bommet selvfølgelig stiller jeg i pulje 2 fikk akkurat mail fra sentrumsløpet.

Du er pessimistisk som vanlig :D Tipper du klarer 37 tallet. Intervaller på 3:30 kjører du jo...det burde indikere sterk tid!

Løpte på i overkant av 43 i fjor...8 til 9 KM hadde jeg problemer i fjor. Fra 9 til 10KM gikk på ca. 4 minutter.

McMillan mener jeg er god for 38:30 tror jeg - og hadde vært morsomt å se 37 tallet iløpet av sommern så håper du får rett :)

bemex

Legg innav bemex » 14 apr 2010 13:25

ja, ja vi får se min venn tipper nærmere 37 enn 39...

Ser for øvrig at du har tatt vekk målsetningene dine i signaturen. Endrer målene seg så fort?

EspeN

Legg innav EspeN » 14 apr 2010 13:33

bemex skrev:ja, ja vi får se min venn tipper nærmere 37 enn 39...

Ser for øvrig at du har tatt vekk målsetningene dine i signaturen. Endrer målene seg så fort?

Ja, ble bare rot det der. Mye bedre å bare løpe :)

Litt artig at Sentrumsløpet legges på en LØRDAG og ikke SØNDAG.
Håper på KNALLVÆR i den 24.. Er noen riktig supre dager i oslo om dagen med sol og skyfri himmel.
However, vil det nok være mer perfekt med 10 grader og overskyet for mitt vedkommende..

Hilsen
Startnummer 1677

Puskas

Legg innav Puskas » 14 apr 2010 13:37

Planlegger sesongdebut i Sentrumsløpet. Datoen passet egentlig dårlig siden fruen er bortreist, men det løste seg med barnevakt igår og meldte meg på rett før fristen gikk ut. Gleder meg veldig, men er jo selvfølgelig spent på formen. Jeg kjenner ikke løypa, men ser flere mener den er rask. Går det ikke en del oppover fra start og til man runder i Frognerparken?

håvard b.

Legg innav håvard b. » 14 apr 2010 13:48

Trente nesten ingenting i fjor høst pga. sjukdom. Virusfaenskapet satt lenge i. Begynte forsiktig i vinter. Formen er generelt sett veldig dårlig, men meldte meg på å for å ha det sosialt med venner. Nivået er trolig så vidt sub 40. Huff.. :? Det er "ekkelt" å løpe saktere enn noen gang. Føler nå om dagen at noe er gærent igjen, kroppen funker veldig dårlig. Kanskje pga. varmen. Begynner å grue meg nå. :( Håper i alle fall på overskya (men opphold) og 12 gr..

Brukeravatar
Siri
Sted: Oslo øst

Legg innav Siri » 14 apr 2010 15:23

Starter i pulje 3, med forventet slutid 50-59 minutter. skal være strålende fornøyd om jeg kommer inn på mindre enn 1 time! :-) Blir gøy!!!

Brukeravatar
tøfflus
Kontakt:

Legg innav tøfflus » 14 apr 2010 17:18

Gleder meg!! Starter i pulje 2, kl 15:01 :D
McMillan sier jeg skal løpe på 44:30, gjerne det! 8-)
Bli med på intervalltrening (og langturer) i parken, helt gratis!
http://www.treningscamp.com
Parksprint andre søndag i måneden i vinter:
http://parksprint.blogspot.com

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»