10 dager til Sentrumsløpet

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 10 dager til Sentrumsløpet

Legg innav Adelheid » 14 apr 2010 18:56

Jeg gir opp å tippe tid! Skal løpe så fort det bare går, og håper selvsagt det er fortere enn i fjor. Håper også på en bedre opplevelse/bedre dagsform enn i fjor. Mye som skal revansjeres (for mye?). Skal i hvertfall stå lenger framme denne gangen, tapte mye på køen i starten sist. Blir moro uansett, med mye folk og forhåpentligvis mange tilskuere... :)

Vedder på at det kommer til å være sure leserbrev i avisene i etterkant over at Oslo sentrum ble stengt et par timer på en lørdag! Håper selvsagt det er et veddemål jeg taper, men...
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

workingclasshero

Legg innav workingclasshero » 14 apr 2010 19:04

Adelheid skrev:Vedder på at det kommer til å være sure leserbrev i avisene i etterkant over at Oslo sentrum ble stengt et par timer på en lørdag! Håper selvsagt det er et veddemål jeg taper, men...

jeg tar veddemålet! en lettere litago til utdeling som restitusjonsdrikk til vinneren etter et srm begge er på i innsats?

hvilke aviser gjelds? aftenposten, aften aften, dagbladet, vg, adressa, ta og dagsavisen er de jeg leser noen ganger ukentlig. Om du vil ta med dagens næringsliv el.no lignende, er det opp til deg. Men kommentarfelt på dagbladet.no, diskusjonsforumet til vg eller lignende teller ikke.

Brukeravatar
Adelheid
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 14 apr 2010 19:21

workingclasshero skrev:
Adelheid skrev:Vedder på at det kommer til å være sure leserbrev i avisene i etterkant over at Oslo sentrum ble stengt et par timer på en lørdag! Håper selvsagt det er et veddemål jeg taper, men...

jeg tar veddemålet! en lettere litago til utdeling som restitusjonsdrikk til vinneren etter et srm begge er på i innsats?

hvilke aviser gjelds? aftenposten, aften aften, dagbladet, vg, adressa, ta og dagsavisen er de jeg leser noen ganger ukentlig. Om du vil ta med dagens næringsliv el.no lignende, er det opp til deg. Men kommentarfelt på dagbladet.no, diskusjonsforumet til vg eller lignende teller ikke.

Når jeg har vært ute og slengt med kjeften, så må jeg jo bare ta den.. :lol:
Uansett, jeg taper mer enn gjerne dette veddemålet og spanderer litago dersom ingen sure antismosjonistiske mishagsytringer dukker opp. Kanskje jeg må ende opp med å revurdere min skeptiske holdning til menneskeheten? Det skulle tatt seg ut... :shock:
Men siden jeg aldri rekker å lese papiraviser lenger, så håper jeg du er ærlig hvis du taper? Det med kommentarfelt er jeg usikker på da, er det noe som skriver leserbrev lenger etter at de kom? Der kan man jo lire av seg all gallen på direkten...
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Brukeravatar
peera
Sted: Kongsberg

Legg innav peera » 15 apr 2010 07:08

Det ble startpulje 3 på meg. Meldte meg på i gruppen 50-59 minutter. Har en ambisjon om å klare løpet på under 50 minutter. Har vært så vidt under 50 minutter på trening så håper jeg skal klare det på Sentrumsløpet også. Nå har dessverre formen ikke vært den beste etter Fredrikstadløpet. Har pådratt meg en skikkelig forkjølelse med tett nese og mye hosting. Det har ikke blitt noe trening etter Fredrikstadløpet, men jeg satser på at formen raskt blir bedre og at den er på topp igjen til Sentrumsløpet.

solar

Legg innav solar » 15 apr 2010 08:39

Jeg skal debutere der iår så det blir moro! Målet for sesongen er 10km på under 1t, men om det skjer i Sentrumsløpet vet jeg ikke. Har respekt for bakkene (selv om de ikke var så ille som jeg fryktet da jeg prøveløp løypa).

Kan dere erfarne si om det fungerer å legge fra seg overtrekkstøy noe sted? Ifølge nettsidene er det "enkel garderobe på universitetsplassen". Går det en å legge jakken her og finne den etterpå (uten verdisaker selvfølgelig).

Brukeravatar
tøfflus
Kontakt:

Legg innav tøfflus » 15 apr 2010 08:48

Det pleier å være bagasjeoppbevaring ja, du får en liten nummerlapp som du fester til jakken, sekken, posen eller hva du måtte ha - den legger du på anvist nummerseriested. Det kan være litt småkaotisk der, både før og etter løpet. Og det er heller ingen som garanterer for at du finner det igjen, men jeg har aldri selv hatt problemer - eller hørt andre som ikke har funnet sakene sine.

Beregn god tid til dokø, garderobeoppbevaringen og puljemøljinga ;)

Syns ikke bakkene i Sentrumsløpet er spesielt ille, prøv Blomstermila i Drøbak eller lille og store Besserud i Holmenkollstafetten :lol:
Bli med på intervalltrening (og langturer) i parken, helt gratis!
http://www.treningscamp.com
Parksprint andre søndag i måneden i vinter:
http://parksprint.blogspot.com

Tompa

Legg innav Tompa » 15 apr 2010 09:15

Jeg debuterer i år. satser på en tid under 60 min. rundt 54 kanskje... mitt 2 konkurranseløp forøvrig (første var OM i fjor).

solar

Legg innav solar » 15 apr 2010 09:46

tøfflus skrev:
Beregn god tid til dokø, garderobeoppbevaringen og puljemøljinga ;)

Når bør vi være på plass i puljemøljene? Dvs. når bør oppvarmingen skje? Jeg kommer til å stivne fullstendig i første bakke hvis jeg ikke får varmet opp.

Brukeravatar
tøfflus
Kontakt:

Legg innav tøfflus » 15 apr 2010 10:12

Det vet jeg ikke, jeg menter å ha lest et sted fra arrangør - men finner det ikke nå.

Jeg kommer til å være i området en time før ca, og holde øye med puljestyret. Jeg er så heldig å ha en pulje som jeg ikke trenge å stå først i (35-50 min), jeg hører mer til i siste halvdel et sted av denne. Du må nesten bare "vake" litt rundt i forhold til hvilken ambisjon du har i pulja ;)
Bli med på intervalltrening (og langturer) i parken, helt gratis!
http://www.treningscamp.com
Parksprint andre søndag i måneden i vinter:
http://parksprint.blogspot.com

Tompa

Legg innav Tompa » 21 apr 2010 09:00

Dersom noen vil granske traseen litt nærmere har jeg plottet den i google maps: Klikk her for detaljer. Har sånn ca plassert pins på hver km også, pittelitt unøyaktig menmen..

Noen som vet om det finnes spesielt harde partier (bratte bakker) i løypa?

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»