Noen som vil løpe på mitt startnummer, Oslo halvmaraton?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Agnes

Noen som vil løpe på mitt startnummer, Oslo halvmaraton?

Legg innav Agnes » 12 sep 2014 17:22

Jeg vet ikke om det er lov en gang? :vetikke:

Men jeg får altså ikke løpt i år, og det er jo fordømt irriterende og sure penger.

Så hvis noen vil overta så kan vi sikkert bli enige om en pris.

Brukeravatar
ipconfig

Re: Noen som vil løpe på mitt startnummer, Oslo halvmaraton?

Legg innav ipconfig » 12 sep 2014 21:32

Jeg hadde samme problem tidligere og sendte mail på om de kunne flytte påmeldingentil året etter. Det gikk greit da (tror det var 2006 og jeg løp i 2007). Fra websiden under:

ER DET MULIG Å ENDRE NAVN PÅ DELTAGER I PÅMELDINGEN?
En påmelding er personlig. Hvis det skulle være noen store stavefeil ber vi deg ta kontakt direkte med vår adm. for korrigering. Det vil være mulig å omregistrer påmeldingen til en ny løper om du ikke har annleding til å delta selv hvis distansen du er påmeldt er fulltegnet. Omregistrering av løper skjer via Min Side. Selgeren vil motta et omregistreringsgebyr på 100NOK – Omregistrerings muligheten er åpen frem til fredag 5. september kl 23.59

Agnes

Legg innav Agnes » 13 sep 2014 13:22

Ja, det er en super ordning, men fristen er dessverre gått ut.

boas

Legg innav boas » 19 sep 2014 12:37

Heisann! Har du fått avhendet nummeret ditt? Er interessert i å løpe i morgen.

boas

Legg innav boas » 21 sep 2014 09:12

Jeg fikk ordnet meg et startnummer og hadde en god løpsdag! Startet midt i pulje to, første km gikk ganske sakte, men etter det gikk det i fint driv i sikk-sakk forbi det som opplevdes som tusener. Holdt jevnt tempo inn, med en historie med å miste hodet og løpe for fort i starten var det en artig opplevelse å måtte starte litt mer forsiktig.
Imidlertid er det to ting jeg stusser på:
1. Var løypa for lang? Min FR610 viste 10.365m, men den kan være unøyaktig, særlig i tettbygd strøk. Allikevel viste vel alle klokkkene til de jeg har snakka med og sett på Strava for langt og i samme område og det var noe fiffig med km-merkinga rundt 8-9km som beskrevet i Kondis-artikkelen.
2. Det var veldig, veldig mange som hadde lyd i øra og tydelig ikke var oppmerksom på de som var rundt. Jeg vet at jeg starta på feil sted (overtatt nummer) og prøvde å ta hensyn til folk jeg passerte. Jeg passerte mange ute til venstre i løypa og kunne si fra når jeg kom for å slippe å "presse" meg fram, men veldig mange av de med ørepropper var ikke oppmerksomme på verken de som kom bak eller på sida. I løp med selvseeding er erfaringa at veldig mange seeder seg feil og følgelig blir det mange passeringer. Er det lov å løpe med musikk, eller er det gitt noen anbefalinger om dette i forkant? (Eller er det jeg som er på jordet?)

annemyhr

Legg innav annemyhr » 21 sep 2014 20:06

det er lov at løpe med musik på ørat, men de oppfordrer alle til å ikke gjøre det.

Agnes

Legg innav Agnes » 22 sep 2014 10:09

Hvis man løper mye i sikk-sakk så drar det faktisk en god del meter. Jeg har opplevd at det trekker ca. 50 meter per kilometer, og det er jo ikke så langt unna det du opplevde. I løp der det ikke er så tett med folk så er endomondoen nesten helt presist lik oppmerkingen.

Agnes

Legg innav Agnes » 22 sep 2014 10:49

Ellers så ble jeg kvitt startnummeret, ja, og han som løp for meg løp på 1:45! Et kvarter raskere enn mitt eget mål, så for skams skyld så må jeg vel bare trene som bare fy nå, for å gjøre meg fortjent til æren?? :o

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»