Oslo Maraton, alt PERFEKT ?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Hjorten

Oslo Maraton, alt PERFEKT ?

Legg innav Hjorten » 22 sep 2014 19:19

Oslo maraton er blitt et strålende arrangement, ingen tvil om det. Men blir det i 'rusen' litt i overkant perfekt ? Min personlige opplevelse var slett ikke dårlig, men likevel ikke helt i tråd med all lovprisingen. Jeg mener altså det er rom for noen forbedringer.

1. Løypa. Hvorfor i all verden legge inn bakkeløp ? At de beste likevel løper fort betyr ikke at vi hobbyløpere gjør det. Tror mange tapte mye tid siste 1/3-del.
2. KM-merking. GPS-målingene mine varierte fra 970 til 1070 meter. Slurv.
3. Mellomtider resultatliste. Ubrukelige (ref. eget emne på forumet).
4. Været. Maraton var heldig, men er 17-18 grader og sol (halvmaraton) perfekt ? Ikke i min verden, men været er nå ikke arrangøren sitt ansvar.

Surmaga ? Nei, det er ikke meningen, men jeg tror på ærlige tilbakemeldinger. Jeg stiller nok til neste år.

Robert

Re: Oslo Maraton, alt PERFEKT ?

Legg innav Robert » 23 sep 2014 09:30

Jeg synes faktisk det var bedre i 2013, og at i år var en liten nedtur. (Kan ha noe med tiden min å gjøre også :lol: )

Synes det var ille at man ikke fikk noen bananer i løypa i år. I fjor fikk jeg det 3-4 ganger mener jeg å huske? Løp halvmaraton begge gangene. Kunne virkelig ha trengt en banan i løpet av 21 km.
Baggasjeoppbevaringen var ikke spesielt bra i år. Ja, det gikk fort å levere fra seg posen, men det var jo ikke noe vakthold what so ever. Hvem som helst kunne ta hva de ville.

Og ellers, dropp Tøyen til neste år!

Brukeravatar
Einar

Re: Oslo Maraton, alt PERFEKT ?

Legg innav Einar » 26 sep 2014 12:16

Her er mine meninger om årets arrangement. Det står fortsatt masevis av ubesvarte henvendelser på facebook, b.l.a. om tidtaking. Arrangementet begynner gjerne å bli så stort at det burde vært ansatt en egen person som tok seg av informasjon og kundepleie som det så pent heter...
[url]
http://100milestrening.blogspot.no/2014 ... -oslo.html[/url]
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»