Eco-trail

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Jan M

Eco-trail

Legg innav Jan M » 16 feb 2015 13:07

Halloi,

Noen som har planer om å løpe Ecotrail her inne "som en tur", dvs kombinere gåing og løping, tenker da på full distanse?

Vurderer det, men er usikker på hvordan jeg skal gripe løpet an.

Mvh Jan

Kcm
Sted: Oslo

Re: Eco-trail

Legg innav Kcm » 28 feb 2015 21:08

Hei, jeg skal løpe 45km.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å løpe gjennom løypa en del ganger i april og mai.

Hvis det er flere som tenker å gjøre det samme, og ønsker å trene sammen, så si i fra.

Brukeravatar
KrampeGammeln
Sted: Vormsund
Kontakt:

Re: Eco-trail

Legg innav KrampeGammeln » 02 mar 2015 12:36

Hei Jan
Jeg skal løpe/gå 80 km i EcoTrail.
Jeg har mye ultraløpserfaring fra tidligere, men etter en hjerteoperasjon i fjor er jeg nå bare interessert i å smyge meg under makstiden.
I EcoTrail betyr det 10 min/km, og på de lange treningsturene mine trener jeg bare med dette for øye (for å kunne fullføre EcoTrail 80, UltraBirken og UltraVasan 90).
Selv om jeg kan holde høyere fart velger jeg på langturene en miks med 50% jogg og 50% gang.... som gir en snittfart litt over 7 min/km på veg - og en del mer i terreng. Uansett vil jogg/gang med 50/50 fordeling gi mer enn tilstrekkelig fart til å klare makstidene - og man beholder overskuddet veldig mye lenger enn om man bare løper.

For de som ikke er alt for godt trente er også dette et bra alternativ framfor å løpe så lenge man orker og gå derfra. Da blir gjerne gåfarten for sakte fordi man er utslitt.
Lykke til, meld deg på - og husk at åpningsfarten (for rask) er en ultraløpers største utfordring.

Hilsen Olav http://optimistgammeln.blogspot.no/

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»