Hvilke løp skal du løpe i 2015?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
boas

Hvilke løp skal du løpe i 2015?

Legg innav boas » 03 mar 2015 10:32

Jeg er egentlig "kongen av etteranmelding", men har allerede meldt meg på Sentrumsløpet og Nordmarka skogsmaraton. Skal løpe Birkebeinerløpet i tillegg. Det blir flere løp, har lyst til å prøve meg på en maraton med PB-muligheter også, men det blir kanskje noe i utlandet til høsten. I tillegg blir det en lokal karusell og forhåpentligvis noen terrengritt før Birkebeinerrittet.

Hvilke løp har du planer om å løpe? Hvorfor?

admin
Site Admin
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hvilke løp skal du løpe i 2015?

Legg innav admin » 11 mar 2015 14:16

Du har valgt to flotte løp i Oslo boas og det er bare å glede seg! Sjøl har jeg nesten ikke løpt noen løp de siste årene, men deltok noen par ganger i OBIKs terrengløpskarusell på Sognsvann i fjor. Et virkelig flott løp jeg deltok på i fjor var imidlertid Schjongs5ern. En 5-kilometer i Hønefoss. Med flott vårvær i begynnelsen av mai og sammen med mange Kondis-medarbeidere og andre løpskjenninger hadde jeg en flott løpsopplevelse. Så dette er et løp jeg skal være med på i år også. Start- og målområdet lå i naturskjønne omgivelser, barneløp for de aller yngste og de litt eldre. Løype både langs elv og i bygater. Løpet går i år 3.mai og du finner info om løpet på kondis sin terminliste med kart og det hele.
Kvalitetsløpet holder den meget hyggelige prisen 150 kr. (Den prisen er det mange arrangører som bør merke seg) og som Kondismedlem blir det ennå billigere med 25 kr i startkontingentrabatt på 5km.
Som Kvalitetsløp er løypa kontrollmålt av Kondis.
med barneløpene ble det ifjor over 500 deltakere. Ingenting i veien for at det kan bli ennå flere i år!

Jeg utfordrer daglig leder Marianne Røhme i Kondis til å fortelle om hvilket løp hun har pekt seg ut i 2015.

Under ser vi Ida Marie Dahl, Ringerike Friidrettsklubb vinne på 18:15 i fjorårets løp som også var løyperekord. Foto: Trond Hansen

Bilde

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 12 mar 2015 01:16

For min del blir det SRM-løpene og Ryeløpet, kanskje også Nordmarkstravern og Schjongs5ern. Liker godt jevn grus, myk skogbunn og småkuperte stier. Disse løpene har gitt meg en god følelse tidligere.

Asfaltløpet blir Oslo maratons 10km (hvor jeg skal være vert for to debuterende unge jenter og deres foreldre). Dette løpet har jeg tidligere deltatt cirka fire ganger på 10-kilometeren og en halvmaraton, liker nesten alt ved dette løpet bortsett fra å stå i bagasjekøen.

Brukeravatar
KrampeGammeln
Sted: Vormsund
Kontakt:

Legg innav KrampeGammeln » 12 mar 2015 17:50

Jeg har egentlig lagt opp etter en større hjerteoperasjon i 2014, men formen er så bra at jeg velger å jogge gjennom noen konkurranser også i 2015. Når jeg sier "jogge" er det fordi jeg er ultraløper, og da er en mix av jogg og gang den beste beskrivelsen på det jeg holder på med. Det fine med de fleste ultraløpene er at de har romslig makstid, så her er det mulig å være med for alle som har en viss kondisjon og tåler å holde på litt lenger enn lenge.

Løpene jeg er påmeldt i er EcoTrailOslo 80 km, UltraBirken 61 km, Hof 7-toppers 75 km og UltraVasan 90 km. Lysefjorden Inn, Blefjells Beste, Telemarks Tøffaste og Nordmarka Ultra Challenge frister også.

I tillegg skal jeg et par ganger gjennom løypene til klubbens løp der jeg er løpsleder:
Romeriksåsen på langs http://romerikeultra.vpweb.no/RPL-50-KM.html og
ChampagneUltra http://romerikeultra.vpweb.no/ChampagneUltra-2015.html

Alt dreier seg om terrengultra.... da får jeg naturopplevelser på kjøpet. Jeg har alltid med fotoapparat også, så da blir det litt til både blogg og kondis.no også.

boas

Legg innav boas » 26 apr 2015 20:04

Sentrumsløpet gjennomført! Ble en ålreit dag, kjente at jeg hadde gode bein, uten at det var en fantastisk dag. Løypa var ålreit, men jeg var overraska over noen partier som var tyngre enn jeg hadde trodd, særlig Bygdøy Allé. Starta omtrent midt i pulje 1 og synes det var litt trangt i starten og opp til Frognerparken. Allikevel hadde jeg ikke mye å gi på med på slutten, så det var nok greit. Ny pers på 10K i moderne tid på 37.41.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»