Billigst mulig pulsbelte/pulsarmbånd

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Bjarnemann

Billigst mulig pulsbelte/pulsarmbånd

Legg innav Bjarnemann » 02 feb 2021 23:34

Hei!

Ikke ræva, ikke spesielt god løper her. 10k @~39:30. Etter mye om og men, aksepterte jeg til slutt det min faglærte kompis sa om puls: puls som kriterium er oppskrytt, og med masse feilkilder.

Etter å ha avvent meg pulsfetisjen, har jeg stort sett løpt på rpe/pace - og trivdes med det. Men jeg ser jo nytten i å ha tilgang til noe mer nøyaktig enn håndleddspuls. Leker derfor litt med tanken på å kjøpe meg et belte.
Har ingen avanserte behov. Så lenge jeg får noe som viser pulsen min, er jeg happy :)

Ikke at jeg kan ha noen avanserte behov uansett. Klokka er en Garmin Instinct. Solid traver - men ingen treningsfunksjoner å snakke om.

Hvor langt ned kan jeg gå, og fortsatt få noe brukanes? Hva er forskjellen på et belte til 200, og et til 1 000?

For øvrig: mener at det skal finnes noe å ha på overarmen isteden. Kanskje er det mer behagelig? Noen som vet noe om det?

På forhånd takk :)

Toffin

Re: Billigst mulig pulsbelte/pulsarmbånd

Legg innav Toffin » 09 feb 2021 01:01

Jeg er ikke kjent med klokkene til Garmin, men om du har en modell som ikke er fullt så gammel, så trenger du sikkert et av de nyeste pulsbeltene. Verdt pengene, spør du meg.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»