Slitasje på sko

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Slitasje på sko

Legg innav sodalo » 21 jan 2010 12:11

Jeg har nå kost meg med nye Asics ds trainer i 2 uker. Herlig med nye sko! :)

Men allerede nå har skoa fått samme slitasje som alle de andre parene jeg har: jeg har slitt stort hull i tøystoffet bak hælen. Og det etter kun 150 km! Dermed må jeg sikkert tape hælen igjen foran hver trening for å unngå gnagsår. Noe jeg har gjort i flere måneder pga samme problem med de andre skoa. Irriterende!

Er det flere enn meg som opplever at stoffet i hælen slites veldig fort? Tåler skoa mer om man benytter kun løpesokker? Eller er det hælene mine som er bygd på en særdeles skofientlig måte...

Team Topptrent
Sted: Trondheim

Re: Slitasje på sko

Legg innav Team Topptrent » 21 jan 2010 12:17

Denne hadde jeg reklamert på!!!

Brukeravatar
ipconfig

Legg innav ipconfig » 21 jan 2010 13:21

Har hatt det samme problemet med Asics. Jeg har en "kaun" på hælen som tærer opp stoffet på innsiden. Har ikke det problemet med Mizuno og Brooks. Jeg har fått dette etter 3-400km. På noen Nike modeller har jeg også hatt dette problemet. Du bør reklamere ja men det må være en svakhet på slitasjen og visse typer føtter.

palsimen

Legg innav palsimen » 23 jan 2010 22:21

Jeg har også opplevd dette med blant annet Asics. Første gang det skjedde klaget jeg og fikk nye sko, men det blei jo hull igjen ganske fort. Løsningen jeg har funnet ut at virker OK er å teipe hælkappa på skoa med "duct tape" så fort jeg ser det begynner å bli hull. Har ikke opplevd det med Mizuna-skoa som nå har blitt brukt mye.

mosjonisten

Legg innav mosjonisten » 23 jan 2010 22:32

Dette skjedde også på mine Asics Kayano. Kjøpte ett par på kjempesalg så jeg fikk meg et par på str 42 og damevarianten. Kort tid etterpå ble det hull nede ved helen sånn at plastikken kom frem. Men jeg får ikke gnagsår da plastikken der bare er glatt sånn at den ikke gnager på noen som helst måte.

Selv om skoene mine er tre år gammel er de faktisk bedre enn de nye Kayanoskoene som jeg bruker inne. Kayano bli bare bedre og bedre jo lenger de brukes. Man starter med å løpe på ballonger og skoene blir til slutt konkurransesko med fin kontakt med underlaget. :D

kosmo

Legg innav kosmo » 24 jan 2010 02:46

Hei.
Dette skjedde med mine DS racer også. Jeg gikk inn på Løplabbet Stavanger. Jeg fikk et par nye sko:-) Det er visst nok et kjent problem med denne skoen så....
Kan også nevne at mine var brukt betydelig lengre, uten at det gjorde noe med den upåklagelige servicen fra butikkens side.
La ikke tanken på målet overskygge gleden av å være underveis:-)

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 24 jan 2010 12:03

Takk for tilbakemledinger!
Da er jeg i hvert fall ikke alene om problemet.. Skal ta med meg skoa til forhandler. Så mizuno holder bedre? F.eks. Elixir?

En annen sak er at jeg skaffet Yaktrax isbrodder like før jul. Har brukt de omkring 15 mil, og nå er den ene gummistroppen avslitt. Æsj og æsj. Kjøpte også billigbrodder på Rema, og de mistet 2 pigger allerede etter første turen. Virker som om det er mer økonomisk å skaffe piggsko...

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Legg innav Gunnar Bruun » 24 jan 2010 13:46

Jeg også sliter med det samme, men bare på venstre fot. Den er litt større enn høyre, og det har sikkert noe med det å gjøre.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»