Innov8 Talon X krymper

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Erik Sterud

Innov8 Talon X krymper

Legg innav Erik Sterud » 10 des 2015 09:40

Kjøpte et par Talon X 212, standard fit i september. Fantastiske sko hadde det bare ikke vært for at de nå er for små. Tok dem med til Oslo Sportslager og sammenliknet med et nytt par. Ville kjøpt samme størrelse igjen om jeg ikke hadde visst bedre. Butikken protesterte ikke på min oppfatning og en av deres medarbeidere måtte (om enn noe reservert) bekrefte at min sko var mindre enn en tilsvarende ny. Noen reklamasjon tok de dog ikke i mot. har nå skrevet til Innov8 med min klage, så får vi se om dette fører frem. Er det noen som har opplevd det samme med disse skoene? Vi snakker om betydelig krymping - fra romslig tåboks til "hanske".

Roger

Re: Innov8 Talon X krymper

Legg innav Roger » 15 des 2015 11:11

Hei. Jeg har x-talon 212 et par år og er veldig fornøyd med de. Jeg kan vel egentlig ikke si at tåboksen på denne skoen er utpreget romslig. Men jeg er til dels enig med det i at de kan virke litt "tightere" etter de har vært i bruk en stund. Men heller ikke dette er en særlig utpreget følelse jeg har. Jeg synes skoen generelt er ganske tight, noe som jeg også liker. Særlig terrengsko, som etter min mening ikke bør la foten "skli" rundt ved løping på ulendt underlag.

Erik Sterud

Legg innav Erik Sterud » 15 des 2015 11:39

Gjennom et søk på nettet kom jeg over et britisk kondisjonsforum der akkurat samme problemstilling ble diskutert. Samme modell i "standard fit"-utgave. Flere hadde samme problem som meg. En hadde møtt forståelse hos både forhandler og Innov8, som hadde tatt imot reklamasjon og byttet skoene. Denne informasjonen tok jeg med til Oslo Sportslager som gjorde det samme for meg - KRED!
Jeg er nå den lykkelige men spente eier av et nytt par sko, som egentlig er halvannet nummer for store. Nå gjenstår det bare å finne meg et myrhull jeg kan feire jula i, for å se om også dette paret krymper. Men nå til passende størrelse.

s_egeland

Legg innav s_egeland » 15 des 2015 12:07

Alle sko utvider jo seg noe der "skoen trykker" så hvis skoen i utgangspunktet var litt smal for deg og utvider seg i bredden vil dette gå noe utover lengden kan jeg tenke meg. Er sikkert dette som har skjedd. Dette har skjedd med meg i andre modeller, men mine 212 sitter som støpt etter 1,5 år.

Man kan jo få tak i forskjellige bredder, men satser på at det går seg til med de nye oversizede :)
Har løpt målrettet siden desember 2013. Perser: 5km-18:48 ('14) , 10km-38:05 ('16) , 21,1-1:29:39 (BCM '15) , 42,2-3:20:24 ('15) http://www.teamyolo.no

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»