Fredrikstad vs. Holmestrand

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Hauginger

Fredrikstad vs. Holmestrand

Legg innav Hauginger » 14 jan 2016 13:21

Planlegger vårsesongen og den videre jakten på sub 90 på halvmaraton. Er det noen av dere som har erfaring både fra Fredrikstadløpet og fra Holmestrand maraton - og som kan fortelle meg hvilken løype som er raskest?

De to løpene går de første helgene i april. HM to helger på rappen er ingen god perse-plan, så jeg må velge...

Brukeravatar
tim
Moderator

Re: Fredrikstad vs. Holmestrand

Legg innav tim » 14 jan 2016 22:46

Fredrikstad er nok aningen raskere..Men det er fullt mulig å løpe fort i Holmestrand også! Fredrikstad er nok jevnere og totalt sett flatere og kanskje ikke så kronglete som Holmestrand. Men jeg syns det var moro å løpe i Holmestrand, for den løypa er variert :)

Tim
Mvh Tim

Hauginger

Legg innav Hauginger » 22 jan 2016 20:24

tim skrev:Fredrikstad er nok aningen raskere..Men det er fullt mulig å løpe fort i Holmestrand også! Fredrikstad er nok jevnere og totalt sett flatere og kanskje ikke så kronglete som Holmestrand. Men jeg syns det var moro å løpe i Holmestrand, for den løypa er variert :)

Tim

Takk for svar Tim! Registrerte at Holemstrand markedsførte seg som Norges raskere HM-løype - riktignok etterfulgt av et spørsmålstegn.

Variert er fint, men flatt og rett frem er best når det skal perse-prøves :D

amumow
Sted: Oslo

Legg innav amumow » 23 jan 2016 22:27

Jeg har aldri løpt Fredrikstad, men har jo hørt at den er rask. Derimot har jeg løpt to ganger i Holmestrand og persa begge ganger, på tider jeg ikke har klart å følge opp i antatt raksere løyper. Så noe er det med Holmestrand. Ville vurdert den igjen, det er et veldig trivelig løp i tillegg

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 23 jan 2016 23:00

Løp begge, en uke mellom er helt ok. Løper du lett i uken mellom, med korte fartsøkter(KORTE) så utelukker jeg ikke at den 2. halvmaraton går raskere enn den første.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»