Maratonkarusellen i Bergen 1. løp

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Sunset

Re: Maratonkarusellen i Bergen 1. løp

Legg innav Sunset » 01 feb 2010 17:17

Min Garmin 405 viste 21,24 etter halvmaraton under Maratonkarusellen 5. Desember i fjor.

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 01 feb 2010 17:23

Takk for infoen gutter!

Hvis økonomien tillater det så er jeg sugen på et halvmaraton i februar også - har par alternativer så hvis Bergen hadde blitt bart er det veldig fristende ja :)

Har jo mål om å løpe MINST 10 halvmaraton i år!

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 01 feb 2010 20:40

21,25 på 310xt.

Det ser ikke akkurat positivt ut med tanke på snøfri løype på februarløpet. Blå grader så langt som langtidsvarselet rekker.. Men der er vel ingen snøfrie alternativer i hele Skandinavia? Shit happends!
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Brukeravatar
Pluto

Legg innav Pluto » 01 feb 2010 21:55

Kulde må en nok regne med, kanskje snø og. Var ikke så gale 23 januar. Omtrent hele løypen var snø fri. Tidene var ganske normale for min del. Var lagt ned et godt stykk arbeid med å gjøre løypen bra, og de plassene det var snø var det hardpakket, så hadde godt feste hele veien, vertfall slik jeg følte. Jeg løp med disse http://davidchiu.com/wp-content/uploads/2008/08/nike-lunar-racer.jpg, nå er jeg en som ikke har så mange kilo å flytte på, men for min del var det som å løpe vanlig.

Se bilder fra forrige løp her,viser litt av løpyen også http://kondis.no/slides.php?&showid=9919&startslide=0&nf=1

EspeN

Legg innav EspeN » 05 feb 2010 15:23

Jeg løper nok omtrent 15-20 sek treigere pr kilometer på vinterføre - men det kan jo være moro uansett!

Jeg er litt optimist jeg.. Ser jo ut som det blir litt mildere fremover nå.. Hold meg oppdatert i denne tråden her hvor mye snø det er i bergen om dagen.
Til og med langs R4 i Oslo (der jeg pleier å løpe) var det jo faktisk nesten bart i går... nesten...

sub40

Legg innav sub40 » 06 feb 2010 15:32

Det er den store smeltedagen i Bergen i dag, med 4-5 plussgrader. I tillegg er det meldt sol framover, som sikkert tar det som måtte være av snøflekker. Har tro på gode forhold på løpsdagen. :roll:

Brukeravatar
Pluto

Legg innav Pluto » 06 feb 2010 21:09

I dag var det veldig midt her i Bergen, men er meldt kaldt igjen, og kanskje snø.

Men tror fortsatt at det blir fine løpsforhold. Og ikke minst fint vær. Er vi heldig får vi 3-6 grader og sol. Da er det perse forhold.

mosjonisten

Legg innav mosjonisten » 06 feb 2010 22:02

Det er jamt over forholdsvis kaldt tatt i forhold til at det er Bergen vi snakker om. På laksevåg er det i skrivende stund 1,5 røde, men går fort ned på blå om nettene. Tok en joggetur i dag og det er mye snøfri gangveier grunnet den enorme saltingen kombinert med svært god brøyting. Enkelte steder er det mye løssnø.

Er meldt forholdsvis kaldt fremover (tenker da på at man snakker om Bergen) så den store snøsmeltingen tror jeg ikke man kan forvente.Men det har absolutt vært en fin dag og hvis sola kommer frem på dagtid kan nok sola ta knekken på litt snø øg is.

Global oppvarming; det gjelder hvertfall ikke Bergen.

Hei Espen!

Nei jeg skal ikke løpe noen halvmaraton, men skal løpe karusell om en drøy uke der oppe. 5 km. Vet du om den 5km som Fri arrangerer er raskere enn den som Fana arrangerer?
Sist redigert av mosjonisten den 06 feb 2010 23:21, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Pluto

Legg innav Pluto » 06 feb 2010 22:13

mosjonisten skrev:Det er jamt over forholdsvis kaldt tatt i forhold til at det er Bergen vi snakker om. På laksevåg er det i skrivende stund 1,5 røde, men går fort ned på blå om nettene. Tok en joggetur i dag og det er mye snøfri gangveier grunnet den enorme saltingen kombinert med svært god brøyting. Enkelte steder er det mye løssnø.

Er meldt forholdsvis kaldt fremover (tenker da på at man snakker om Bergen) så den store snøsmeltingen tror jeg ikke man kan forvente.Men det har absolutt vært en fin dag og hvis sola kommer frem på dagtid kan nok sola ta knekken på litt snø øg is.

Global oppvarming; det gjelder hvertfall ikke Bergen.

Løypen der Maratonkarusellen går pleier å bli fort snøfri. Salting og måking har vært bra der, så vidt jeg har fått med meg.

Når jeg kom ut fra Walterhallen på Laksevåg i dag var det rene sommeren. Sikkert 5-6 røde. Var deilig.

Vurderer du å stille 20 feb, Mosjonisten?

EspeN

Legg innav EspeN » 14 feb 2010 17:55

JEG skal nok ikke løpe denne her, men jeg vil gjerne vite åssen forholda er i bergen alikevel siden jeg kjenner andre som skal løpe :)

Hva er siste rapport?

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»