Løpsplaner 2010

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Løpsplaner 2010

Legg innav Adelheid » 24 jan 2010 21:28

Har så mye planer for dette året, noen ganske fastlagte og mange løse... Håper å kunne konkurrere mye, og perse på alle distanser (selvsagt!). Men noen bestemte tidsmål setter jeg meg ikke, siden jeg ikke aner hva slags kapasitet jeg har. Det kommer jo også an på hvordan det går med treningen, og om jeg holder meg skade/sykdomsfri. Men håper å forbedre meg mest tidsmessig på maraton.
Overordnet målsetning er å løpe noen milløp, flere halvmaraton og to maraton. I tillegg ønsker jeg å bryte ultragrensen (50 km +) på trening i løpet av året og kanskje løpe ett eller to tremilsløp. Alt tyder på at dette blir et travelt år. I tillegg har jeg planer utenom løpingen, blant annet innen svømming og ski. *Puh* :roll:

Foreløpig løpsplan er:
Vår-sommer - Fredrikstadløpet, Sentrumsløpet, Stockholm marathon, Nordmarka Halvmaraton (Vansbrosimmet). Får sikkert løpe Holmenkollstafetten også, hvis jeg melder meg...
Har sett at NM i halvmaraton skal arrangeres på Sola 15. mai, er i hvertfall det som står på terminlista til Norges Friidrettsforbund - og vurderer å slenge meg på den hvis det passer å reise over fjellet den helga. Passer bra i forhold til Stockholm. Kan hende det blir enda mer også, men ser an form, lyst og hva som dukker opp.

Andre halvdel av året er foreløpig helt i det blå. Skal løpe en maraton til høsten i utlandet, har jeg tenkt. Men har foreløpig ikke slått ned på noen. Hvis noen har forslag til en bra tur, kom med det (behøver ikke være de største arrangementene, sparer litt på dem til jeg får opp farten mer)... :)
Andre løp legges opp i forhold til maratonløpet på høsten. Håper å få med meg halvmaraton under Oslo maraton, Hytteplanmila, og så må jeg jo forsvare tittelen min på Jessheim vintermaraton (halv), hehehehe!
Hadde vært gøy med noen løp i Sverige og Nordmarkstraver'n også. Så mange muligheter, så lite tid...

Gleder meg til 2010, jeg! :D
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Brukeravatar
bettygodiva
Sted: haugesund
Kontakt:

Legg innav bettygodiva » 24 jan 2010 21:45

jeg har mange planer for året...
sentrumsløpet,april(10km)
hydro rundt(5km) mai
haugesund halvmaraton,juni(men de har ennå ikke kommet på terminlista ser jeg)men plaNEN ER AT JEG SKAL DEBUTERE PÅ HALVMARATON HER..
rødtangen rundt,juli(10km)
knarvikmila,september(10km)
oslo halvmaraton,september
djupadalten,oktober (9,4km)
+ noen løp som jeg tar mer på sparket... er påmeldt til sentrumsløpet og halvmaraton i oslo nå..

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 24 jan 2010 22:35

I 2010 skal jeg holde meg skadefri, delta på minst 20 SRM-løp og komme meg minst 25 ganger rundt vannet på Sognsvann Rundt Medsols.

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 25 jan 2010 09:02

Göteborgvarvet i mai, forhåpentligvis under 2 timer.
Nordmarka halvmaraton i juni.
Fullføre første hel maraton in september/oktober.

Black Gnat
Sted: Lier

Legg innav Black Gnat » 25 jan 2010 09:24

Nordmarka skogsmarathon i Juni og Kongsvinger marathon i August. Også har jeg sviiiiiin lyst til å prøve meg på et ultraløp men det krever at kroppen holder.
Kjetil R.

Brukeravatar
Åsa
Sted: Lofoten

Legg innav Åsa » 25 jan 2010 13:10

Hei, jeg har nettopp meldt meg på Berlin halvmaraton som er i slutten av mars. Så blir det Sentrumsløpet, og 10 km eller halvmaraton i Tromsø i juni. Kanskje blir det også Hytteplanmila i oktober pga mye positiv omtale i forumet her tidligere :) Jeg har bare løpt halvmaraton 1 gang tidligere,- og har aldri vært i Berlin før - så "Vattenfall Berliner Halbmarathon" blir årets begivenhet nr. 1 :) Målet er å komme inn under 2 timer denne gangen, og på 10 km håper jeg å komme ned mot 50 min. Det er kanskje et for ambisiøst mål...Min pers er 53.32, og det går kanskje ikke sååå fort å forbedre tiden for en glad amatør i min alder (54)....

Brukeravatar
Kjetil

Legg innav Kjetil » 25 jan 2010 19:53

28 mars : Berlin halvmaraton
8. mai : Helsinki City Run (halvmaraton)
5. juni : Stockholm maraton
12. september : Esbo Strandmaraton ( hel eller halv)

Så får jeg se om jeg legger til noe mer på seinsommern eller høsten, som foreksempen Jomfrulandsmila, på Jomfruland utenfor Kragerø.
Katso! Sielläkin on juoksija....
Meitä on monta!

Hellerud

Legg innav Hellerud » 25 jan 2010 23:42

Har jo alltid planer,men med 3 unger og et skiftende vær her på vestlandet(hardt for en østlandskropp) har planene lett for å gå i vasken pga sykdom og småforkjøelser.......som forrige helg da jeg plutselig ble forkjøla etter et kjedelig værskifte.
Først og fremst trener jeg nå for et comeback i skisporet,så blir det noen løp etterhvert.
Siddisløpet,Strandamila,3-sjøersløpet og stavanger maraton er helt sikre....så får vi se........har alltid lyst til å konkurrere,men når man har en "skokk med unger" fra 1 til 6år er det ikke alltid det lar seg gjøre rent praktisk.
Og akkurat nå er lysten til å gå fort på ski,mye større enn å løpe på beina......

Arild
Sted: Oslo

Legg innav Arild » 26 jan 2010 09:39

Kanskje "Lønahorgi Opp" på Voss 3.juli (NM i motbakkeløp). Jeg har ingenting i eliteklassen å gjøre, men vurderer å stille som mosjonist.

Puls
Sted: Ulsteinvik

Legg innav Puls » 26 jan 2010 12:35

2. januar: Grimstadvatnet rundt - nr. 3/4 (fullført i rundt 15 minusgrader)

Vidare har eg følgande på blokka:

6. februar: Grimstadvatnet rundt - nr. 4/4
8. mai: Holmenkollstafetten
7. august: Saudehornet rett opp
14. august: Skåla opp (?)
21. august: Nordvest maraton (?) - vurderer halv distanse, Birken 6 dagar etterpå..
9. oktober: Snipsøyrvatnet rundt

Utover dette får vi sjå, blir nok å prioritere syklinga i år - men greit å supplere med litt kondistrening i form av jogging.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»