Merke løyper med "vimpler"?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
dorten75

Merke løyper med "vimpler"?

Legg innav dorten75 » 30 aug 2016 09:49

Hei

Jeg arrangerer terrengløpet Morothon i Søgne som arrangeres 5 november.
Det er sørlandets tøffeste og fineste løype - viser tilbakemeldingene fra deltakere, samt km/t snitt på vinnerne.

I år er det også 25 års jubileum, så da skal vi gjøre det hele til en enda bedre opplevelse, og satser på 500 deltakere.

Men jakter på en god måte å merke løypen på, men små enkle "vimpler" som stikkes ned i bakken langs stien - istedetfor de tradisjonelle merkebånd i trærne. Mener å ha sett dette, men klarer ikke spore opp det nå.

Har du/dere vært med på noe arrangement hvor dere har sett lignende? Trenger veldig gjerne tips...
Vi har 21 km, 14 km og 8,5 km, så hadde vært veldig praktisk med denne type merking - enkelt å sette ut/samle inn, og veldig synlig når hodet henger ned :)

Anyone?

https://www.facebook.com/morothon/?fref=ts

mvh
Dag Morten

Ståle

Re: Merke løyper med "vimpler"?

Legg innav Ståle » 04 sep 2016 00:59

Har brukt slike merker i mange år på terrengløp. Stort sett heimelaga merker med ein pinne med eit "flagg" på. Fungerer heilt greit og er lette å fjerne etter løpet. Bruker merkeband der det trengs "fysiske" sperringar. Ellers pinnar.

Rune60

Re: Merke løyper med "vimpler"?

Legg innav Rune60 » 05 sep 2016 09:29

Husk bare at 8 % av menn og 0,6% kvinner er fargeblinde. Den vanligste formen er rød-grønn fargeblindhet. Så det kan være en ide å unngå disse to fargene når en merker løyper. Gult og blått er mye bedre, evt hvit. Trenger man flere fargevarianter er oransje et godt alternativ, i alle fall for meg.

Jeg har prestert å løpe meg vill pga at jeg ikke hadde noen foran meg til å vise veg. Arrangøren av dette løpet var meget lydhør og hadde merket alternativt før neste løp. Tommel opp for dem!
10 km: 39:45 for noen år siden.....

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»