Fitbit charge 2

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Arthur
InnleggCOLON 79
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Fitbit charge 2

Innlegg Arthur » 02 Feb 2017 07:50

Jeg leser om en flott artikkel i siste kondisbladet om fitbit charge 2.
Jeg er ikke helt enig i alt som står der. Du vil få veldig mange flotte ting for egentlig ganske liten pris, men alt som glimrer er ikke gull.
Hvis du er aktiv utøver som vil bruke pulsfunksjonen f.eks. vil jeg si den er helt på bærtur.
Jeg kjører egen pulsklokke i tillegg for å få den riktige pulsen. Selv på de rolige øktene mine 60-70% puls kan differansen være 15-20 slag på fitbit og pulsklokka. Når intensiteten øker kan differansen være ennda større. Jeg har prøvd flere pulsklokker å alle sier det samme på lik belastning.
Når pulsen er 50% av max å under viser de ganske likt.
Holdbarheten er også et problem. Hadde først fitbit charge hr. Fikk den til jul i 2015. Den har jeg byttet 3 ganger pga at gummien løsner rundt skjermen etter et par 3 mnd. Dette har egentlig ikke vært noe problem da det ting som har gått på garantien å ikke kostet noe, men mere en irritasjon på en vare de ikke utbedrer en feil.
Rundt juletider i fjor, altså for litt over en mnd siden ble jeg lei dette problemet å byttet inn til den nye fitbit charge 2 som er en helt ny og forbedret utgave ble det sagt. I skrivende stund har gummien igjen løsnet på reima å jeg ser at kvaliteten ikke har økt noe, den har faktisk løsnet ennda tidligere enn fitbit charge hr gjorde. Fordelen på den nye fitbit charge 2, nå kan reima lett klipses av å byttes da det er gummien på reima som løsner, men jeg har ikke sjekket om de kun bytter reima på garantien eller jeg må bytte ut hele fitbiten.
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.
Da blir det strafferunde neste år.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 1 og 0 gjester