Triatlonklubb i Oslo?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Rabagast

Triatlonklubb i Oslo?

Legg innav Rabagast » 26 mar 2017 15:16

Hei,

Jeg er en mann på 31 som har drevet med løping i flere sesonger. Løper 10 km på 40 min og maraton på 4 timer. Nå har jeg lyst til å prøve meg på triatlon og har gjennomført nybegynner- og videregående crawlkurs hos svømmeakademiet. Jeg har også syklet litt, men det ble bare 25 mil forrige sesong.

Nå ser jeg etter en klubb å melde meg inn i. Jeg bor på Oslo Øst og har først og fremst lagt merke til Oslofjord Triatlon og SK Rye som to mulige klubber. Er det noen som har erfaringer fra disse klubbene? Jeg er primært ute etter et godt miljø, gjerne med folk på min egen alder og god kjønnsbalanse. Jeg er ikke knallhard på resultater og prestasjon, så jeg foretrekker en klubb hvor det er åpent for å ligge på ulike nivå og hvor det ikke forventes at man møter opp på alt av arrangementer. For øvrig er det selvsagt viktig at klubben har gode treningstilbud og det gjelder kanskje spesielt for svømmebiten.

Er det noen som kan dele sine erfaringer? Takk for svar :D

Brukeravatar
knut42

Re: Triatlonklubb i Oslo?

Legg innav knut42 » 27 mar 2017 16:07

Er medlem i O3 på tredje året og meldte meg inn først for å ha noen å svømme sammen med for sikkerhetens skyld. Selv er jeg en halvgammel skrott som har meldt meg inn i min første klubb. Trives godt og jeg har ingen organisert treningsbakgrunn.

Som medlem får man tilgang til en facebookgruppe med arrangementer og trening. Der skjer det noe hele tiden. Det er stort spenn i alder i klubben og miljøet er løst og åpent. Om vinteren er det to faste fellessvøm i uka og noen triatlon- og spinningsamlinger på forskjellige treningssentre, pluss langturer løping. Om sommeren langturer sykkel, løp, morgensvømming Sørenga sjøbad nesten hver ukedag hele sesongen. Treningstriatlon på Ingierstrand og Bogstad hver sin uke. Årsprisen er 300 kroner. Herved anbefalt :)

Rabagast

Re: Triatlonklubb i Oslo?

Legg innav Rabagast » 31 mar 2017 18:19

Dette hørtes jo riktig bra ut! Takk for svar. Kanskje vi treffes på trening.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»