Astmatikere knuser friske utøvere i alle idretter.

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
kollis

Astmatikere knuser friske utøvere i alle idretter.

Legg innav kollis » 09 apr 2017 19:24

http://www.dagbladet.no/sport/vekker-op ... e/67456177 sikkert en tilfeldighet,,,,men er bra at de med dårlig hukommelse får dette med seg,,,- Jeg er tilbøyelig til å innføre en regel som sier at alle medisinske fritak bør offentliggjøres. Vi trenger full åpenhet i idretten. sier de her..hmm

Arthur

Re: Astmatikere knuser friske utøvere i alle idretter.

Legg innav Arthur » 10 apr 2017 18:14

At toppidrettsutøvere lever på grensen er jo ingen hemmelighet. Når du ofrer så mye gjør du jo selvsagt alt for å bli best på "lovlig" vis.
Nå viser det seg at når de etter hvert har fått såpass gode testmetoder så har de tatt de som har dopet seg "lovlig" dvs. de som har brukt stoffer de ikke kunne ha påvist i en test til å bruke andre lovlige stoffer. Det er selvsagt i samme gråsone, men med legeerklæring så nå har de alibi. Altså du doper lovlig med legens velsignelse. Her er jo ikke Norge noe bedre enn de andre, men vi har bedre støtteapparat og mere slagkraft/penger enn det tilsvarende utenlandske lag har. Derfor klarer de å være i forkant som oftest å blir ikke tatt for doping å dopere ligger 5 år foran de som tester, helt til i høst. Det har kommet frem mye i media om en del gråsoner i skiidretten ihvertfall.
Nå kan det jo hende at mange har en lidelse/sykdom å mange av disse kan virke friske, men leter du lenge nok kan det jo ende opp med et medisinsk fritak.
Men dette er toppidrett å jeg skjønner at det satses å vet at dette har ingenting med sunn fornuft å gjøre. Ei heller helsefremmende effekt.
Det jeg synes er mye værre er disse mosjonistene som driver med til dels mye doping for å være bedre enn det naboen er. Jeg vet flere av disse roper høyt ut om doping i toppidrett, så er de faktisk ikke bedre selv.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»