Problemer med pulsbelte

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
gjessing

Problemer med pulsbelte

Legg innav gjessing » 23 mai 2017 16:50

Hei,

Kjøpte nylig en garmin forerunner 610 på finn.no og tenkte jeg skulle ta det med ut for et testløp. Men når man tar på seg pulsbelte som anvist så kommer ikke "elektrodene" helt i kontakt med huden. Noen som har hatt lignende problemer? tanker?
virker jo som dårlig design hvis det ikke passer alle fasonger og ganske kjipt når det var en av hovedgrunnene til kjøpet.
Sist redigert av gjessing den 24 mai 2017 20:59, redigert 1 gang totalt.

Rune60

Re: Problemer med pulsbelte

Legg innav Rune60 » 24 mai 2017 16:19

Jeg har ikke jeg Garmin, men en Polarklokke. På den er det i alle fall innsiden av pulsbeltet det kommer an på, ikke hvor metallknappene der sensoren festes til beltet som teller. Og på mine pulsbelter dekker disse et vesentlig større område enn kun selve sensoren. Så jeg foreslår at du prøver hvordan dette fungerer i praksis før du feller en endelig dom. Pass på å fukte den gummierte innsiden av pulsbeltet før du setter i gang. Dette fordi det er viktig med god kontakt mellom beltet og huden. Lykke til!
10 km: 39:45 for noen år siden.....

gjessing

Legg innav gjessing » 24 mai 2017 21:05

Rune60 skrev:Jeg har ikke jeg Garmin, men en Polarklokke. På den er det i alle fall innsiden av pulsbeltet det kommer an på, ikke hvor metallknappene der sensoren festes til beltet som teller. Og på mine pulsbelter dekker disse et vesentlig større område enn kun selve sensoren. Så jeg foreslår at du prøver hvordan dette fungerer i praksis før du feller en endelig dom. Pass på å fukte den gummierte innsiden av pulsbeltet før du setter i gang. Dette fordi det er viktig med god kontakt mellom beltet og huden. Lykke til!

Takk så mye for rådet, prøvde å fukte pulsbeltet første gangen jeg tok det med på tur, men da var det kun sporadisk kontakt. Prøvde igjen nå i kveld etter svaret ditt, bare at denne gangen fuktet jeg både huden og pulsbeltet og da ble det endelig stabil kontakt. Hilsen lettet eier over at utstyret fungerte.

ikariannea

Legg innav ikariannea » 30 mai 2017 12:46

Hmm. Hadde det samme problemet med min Polar klokke, så jeg endte med å heller kjøpe en klokke som måler på håndleddet. Garmin 235 (https://www.proshop.no/Pulsmaaler-og-sk ... ed/2531319). Synes det er enklere og bedre enn pulsbeltet! :)

Rune60

Legg innav Rune60 » 30 mai 2017 15:17

ikariannea skrev:Hmm. Hadde det samme problemet med min Polar klokke, så jeg endte med å heller kjøpe en klokke som måler på håndleddet. Garmin 235 (https://www.proshop.no/Pulsmaaler-og-sk ... ed/2531319). Synes det er enklere og bedre enn pulsbeltet! :)

Hvilket problem er det du sikter til? Hans var jo ikke annet enn å fukte innsiden av beltet og huden, det er jo standard prosedyre for en som har brukt pulsklokke en stund.
10 km: 39:45 for noen år siden.....

Johnny Puma

Legg innav Johnny Puma » 31 mai 2017 09:05

gjessing skrev:Takk så mye for rådet, prøvde å fukte pulsbeltet første gangen jeg tok det med på tur, men da var det kun sporadisk kontakt. Prøvde igjen nå i kveld etter svaret ditt, bare at denne gangen fuktet jeg både huden og pulsbeltet og da ble det endelig stabil kontakt. Hilsen lettet eier over at utstyret fungerte.

Min erfaring er at fuktighetskrem funker bra for å oppnå kontakt. Spenol eller lignende.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»