Fanaråken og Skåla opp 2017

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Arthur
InnleggCOLON 75
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Fanaråken og Skåla opp 2017

Innlegg Arthur » 07 Jul 2017 22:27

Da er det i skrivende stund bare 5 å 6 uker igjen til årets to største motbakkeløp for min del ihvertfall.
Å som jeg gleder meg, klarer nesten ikke å vente. Formen er så bra som den kan bli ennda ihvertfall. Mye trening å "sliten" kropp.
Er det flere her som skal i ilden?
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.

Johnny Puma
InnleggCOLON 197
RegistrertCOLON 12 Mai 2010 08:23

Re: Fanaråken og Skåla opp 2017

Innlegg Johnny Puma » 13 Jul 2017 12:47

Arthur skrevColonDa er det i skrivende stund bare 5 å 6 uker igjen til årets to største motbakkeløp for min del ihvertfall.
Å som jeg gleder meg, klarer nesten ikke å vente. Formen er så bra som den kan bli ennda ihvertfall. Mye trening å "sliten" kropp.

Ser ikke sånn ut. :( For min del blir det med Storsylen opp først på August, 2 ukentlige klatreøkter nå. Deretter blir det over til trening på flatmark og Trondheim maraton i September.

Arthur
InnleggCOLON 75
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Innlegg Arthur » 13 Jul 2017 14:05

Johnny Puma skrevColon
Arthur skrevColonDa er det i skrivende stund bare 5 å 6 uker igjen til årets to største motbakkeløp for min del ihvertfall.

Ser ikke sånn ut. :( For min del blir det med Storsylen opp først på August, 2 ukentlige klatreøkter nå. Deretter blir det over til trening på flatmark og Trondheim maraton i September.

Storsylen opp er et flott arr. Løpet er brutalt. Først en mil på omtrent flat mark så rett i veggen på ihvertfall 800 hm på 2 km. Har du kjørt for hardt inn mot fjellet så blir turen opp fæl.
Er litt usikker på om jeg skal være med på den da den arr. uka før Fanaråken, men det hadde vært fryktelig morro. Tror treningsmessig bør kroppen tåle det, men kjenner jeg har vært litt hard nå å er egentlig litt sliten, hvilepulsen øker litt å sover dårligere. Her er alle varsellampene i full belysning.
Har vært så dum å melde meg på konkurranseklassen i Fanaråken opp å lagt et enormt press på meg selv. :o
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.

Johnny Puma
InnleggCOLON 197
RegistrertCOLON 12 Mai 2010 08:23

Innlegg Johnny Puma » 14 Jul 2017 09:14

Arthur skrevColonStorsylen opp er et flott arr. Løpet er brutalt. Først en mil på omtrent flat mark så rett i veggen på ihvertfall 800 hm på 2 km. Har du kjørt for hardt inn mot fjellet så blir turen opp fæl.
Er litt usikker på om jeg skal være med på den da den arr. uka før Fanaråken, men det hadde vært fryktelig morro. Tror treningsmessig bør kroppen tåle det, men kjenner jeg har vært litt hard nå å er egentlig litt sliten, hvilepulsen øker litt å sover dårligere. Her er alle varsellampene i full belysning.
Har vært så dum å melde meg på konkurranseklassen i Fanaråken opp å lagt et enormt press på meg selv. :o

Ganske heftige siste 2 km, ja. Satte meg midt i bakken på tur ned for et par år siden for å se konkurransenklassen. Tror faktisk det bare var Niklas Dyrhaug av de beste som "løp" mesteparten av bakken, de fleste andre gikk med lange steg. Utgjorde ikke noen spesiell forskjell i fart, men det er vel ulike taktikker for å unngå å stivne.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 8 og 0 gjester