Enda et spørsmål fra meg;)

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Linnéaja
InnleggCOLON 6
RegistrertCOLON 28 Jun 2017 16:00

Enda et spørsmål fra meg;)

Innlegg Linnéaja » 11 Jul 2017 06:41

Hei

Nå er jeg på ferie i Spania hvor jeg skal være i 2 uker. Vi er aktive hver dag ved å gå, surfe o.l. Jeg får ikke trent skikkelig disse 2 ukene, (pleier å trene 6 ganger per uke). Jeg skal gå skirenn uka etter og håper at formen ikke skal dale. Jeg får til 2 økter i uka på ca.20-30min, vil dette hjelpe på vedlikehold av formen? Jeg trener så og si konstant resten av året, så det er vel kanskje godt for kroppen å få litt hvile? :)

Johnny Puma
InnleggCOLON 197
RegistrertCOLON 12 Mai 2010 08:23

Re: Enda et spørsmål fra meg;)

Innlegg Johnny Puma » 13 Jul 2017 12:45

Linnéaja skrevColonHei

Nå er jeg på ferie i Spania hvor jeg skal være i 2 uker. Vi er aktive hver dag ved å gå, surfe o.l. Jeg får ikke trent skikkelig disse 2 ukene, (pleier å trene 6 ganger per uke). Jeg skal gå skirenn uka etter og håper at formen ikke skal dale. Jeg får til 2 økter i uka på ca.20-30min, vil dette hjelpe på vedlikehold av formen? Jeg trener så og si konstant resten av året, så det er vel kanskje godt for kroppen å få litt hvile? :)

Antar du er i meget god form når du normalt trener 6 ganger pr. uke, så du er antagligvis i godt slag selv etter 14 dagers hvile. All aktivitet vil være positivt.

Av nysgjerrighet, hvor i alle dager arrangeres det skirenn i slutten av Juli!? :roll:

Linnéaja
InnleggCOLON 6
RegistrertCOLON 28 Jun 2017 16:00

Innlegg Linnéaja » 14 Jul 2017 06:16

Rulleskirenn vel og merke;)

Spurt
InnleggCOLON 4
RegistrertCOLON 11 Mai 2017 10:25

Innlegg Spurt » 15 Jul 2017 05:29

Hei!

Jeg tenker også at to økter i uka vil være nok for å vedlikeholde formen. Husk at restitusjon også vil bidra til formutviklingen din.

I én av disse øktene ville jeg lagt inn noe fartslek, i form av 4-5 fartsøkninger, for å få opp pulsen og farten i beina.

mvh
Terje

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 3 og 0 gjester