Nordstad Moen løp tidenes maraton i Japan

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Arthur

Nordstad Moen løp tidenes maraton i Japan

Legg innav Arthur » 03 des 2017 09:01

Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.
Da blir det strafferunde neste år.

hailegeraldo

Re: Nordstad Moen løp tidenes maraton i Japan

Legg innav hailegeraldo » 04 des 2017 11:25

Det var bare én ting som er mer imponerende fra idrettshelgen: At Sportsrevyen på NRK ikke nevnte bragden med et eneste ord :o

Arthur

Legg innav Arthur » 04 des 2017 13:14

hailegeraldo skrev:Det var bare én ting som er mer imponerende fra idrettshelgen: At Sportsrevyen på NRK ikke nevnte bragden med et eneste ord :o

Alt er jo rettet mot fotball å Petter Northug. Så ja desverre så blir slike prestasjoner fort glemt.
Det er veldig trist synes jeg. Mange idrettsutøvere rundt om bruker mye tid å energi på å bli best, men får ikke en eneste notis noen steder selv om de er fullt på høyde med de mest profilerte i media.
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.
Da blir det strafferunde neste år.

hailegeraldo

Legg innav hailegeraldo » 04 des 2017 20:54

For oss som lurer på hvordan i hule dette er mulig, er det noen svar å finne på letsrun.com. Tidligere i høst/vinter har jeg kost meg med å lese coach Renato Canova sine nøyaktige beskrivelser av Sondre sine nøkkeltreningsøkter. Da går det an å forstå utsagn som at han har tøffere treningsøkter enn selve maratonkonkurransen. Les og lær. Jeg finner ikke den aktuelle tråden nå, for den drukner for så vidt i diskusjoner og artikler om den seneste bragden. Nå gleder jeg meg til å lese denne tråden med i øyeblikket 115 svar: http://www.letsrun.com/forum/flat_read.php?thread=8566162. Selvsagt er det noen som trekker dopingkortet, men slik er det når noen vil være forståsegpåere og lengte etter en vakker dag å kunne si "hva var det jeg sa - ingen lurer meg".

Hva er det å finne i Iten i Kenya? Gode treningsforhold, riktig høyde, riktig kultur. Hva finner du ikke? Fristende forstyrrelser.

Gratulerer til en ydmyk og fantastisk idrettsutøver som jeg gleder meg til å følge i fortsettelsen. Og takk til Sondre og coach som deler villig.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»